Søgning på: biologi pensum. Resultater: 5821 til 5840 af 11183
-
Hva skal jeg gøre?
ForumindlægHej alle. Jeg står nu her med et stort problem. Jeg er startet på farmaceut studiet her i september. I starten kunne jeg rigtig godt lide studiet, og troede faktisk, at det var noget for mig. Men nej, jeg har i gennem en masse undervisning, forlæsninger, labaratoriearbejde, faktisk fundet ud af... -
fysik b
ForumindlægHej. Jeg vil lige spørge om i ved hvad man får om i fysik b niveu 2 g. Hvilke emner er der? -
Jura og fuldtidsarbejde
ForumindlægJeg er 39 år, og overvejer at søge optagelse under kvote 2 på jurastudiet i København. Jeg har hørt om flere andre, der har gennemført jurastudiet ved siden af et fuldtidsarbejde og jeg er naturligvis klar over, at der er en stor arbejdsbyrde forbundet med det. Kan nogen give mig et bedre overbli... -
Selvstudium stx
ForumindlægEr der nogle af jer der ved om man kan tage stx som selvstudie? Og i så fald hvor man kan tage det henne, da de steder jeg indtil videre har ringet til ikke tilbyder det. På forhånd tak :) -
PRØVE
Forumindlæghej. Jeg skal have en biologiprøve på mandag. Jeg går i 2.g og prøven er om genetik. Hvad skal jeg læse på? tak:) -
Særlige vilkår
ForumindlægHej. Jeg har søgt lidt på nettet (f.eks. uvm), men kan ikke finde de generelle regler for det at komme op på særlige vilkår (til eksamen) ? Nogle der kender en side med info? Eller som kan svare mig på om der ikke ligger et krav om et vist antal advarsler for (fysisk/skriftligt?) fravær, inden... -
Jura.. Ulovbestemt objektivt ansvar?
ForumindlægHej. Jeg er desværre endt ude i noget, som jeg ikke har helt styr på - ulovbestemt objektivt ansvar, indenfor erstatningsretten. Jeg har svaret nogenlunde på spg. 1 og 3, men 2, 4 og 5 er jeg desværre på bar bund. Nogen der kan give en god forklaring på ulovbestemt objektivt ansvar - evt bare t... -
Variabelsammenhæng og funktionssammenhæng
ForumindlægHej:) Er der nogen som vil være så venlig at forklare, hvad forskellen er på variabelsammenhæng og funktionsammenhæng i matematik. Jeg har søgt på det, men kan ikke rigtigt finde et konkret svar. Mange tak på forhånd! -
Spændingsfald
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg læser til Maskinmester og skal om nogle dage op til EL eksamen, hvor jeg kan resikere at trække spørgsmålet "Spændingsfald". Min mundtlige eksamen vare 45 min. hvor jeg så skal snakke i ca. 35-40 min. Men tænker sådan lidt "hvad kan man fortælle omkrin... -
Bestem en ligning
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig med flg.: En linje L er givet ved ligningen 2x-y+1=0 Bestem en ligning for den linje der står vinkelret på L og går gennem punktet P(4,3) Skal man sætte 3 og 4 ind i ligningen og finde a, eller skal man først differentiere den? -
Linære funktioner - vil I hurtig rette det her?
Forumindlæg1) y= 56x-62 (har bestemt det ud fra y2 og y1, forstår ikke opgaven siger at det er en lineære linje, når det ikke er det. Man får et andet resultat ved at trække y4 fra y3) 2) 2007 - 2008: 56. 2008 - 2009: 96 2009 - 2010: 96. 2010 - 2011: 70. gennemsnitlig vækst pr år. 63,6 Jeg synes ik... -
MEDIEFAG - filmanalyse
ForumindlægHej, jeg har et par spg. til alle dem der har mediefag på højniveau og ellers dem der kan være i stand til at hjælpe. Når man skal analysere et filmklip i mediefag, hvad skal man så starte helt basalt, at kigge på? Skal man f.eks. lægge mærke til, at klippet starter med en panorering for at udp... -
Idrætseksamen
ForumindlægHvordan foregår den mundtlige teoretiske del af en idræts eksamen? Tid, spørgsmålstype, osv. ? -
Eksamenshjælp?
ForumindlægJeg er desværre så uheldig at skulle til mundtlig eksamen, B-niveau kemi. Begge gange jeg har været oppe i kemi (afsluttende 9. og årsprøve 1g) er det gået galt (6/02 taller) og jeg er efterhånden skrækslagen for eksamen, især i dette fag. Er der nogen der har gode erfaringer med lektier-eksame... -
Hjælp angående "Kvinder i litteraturen"..
ForumindlægHej derude, Jeg har trukket "Kvinder i litteratuen", som mit fordybelsesemne til FSA-mundtlig dansk..Er der nogle der kan hjælpe lidt videre??..Jeg føler mig lidt ude på herrens mark!!! tak på forhånd,- mvh. Solsikke Ronja -
Mundtlig Matematik C
ForumindlægHej.. hvordan forbereder jeg mig bedst til den mundtlig eksamen? Jeg har set at der er mange fra min klasse og de andre klasser der har taget notater herfra :S Er det ikke snyd? For alle viser ikke hvad de har bag facaden og hvorfor er det folk bruger studieportalen.dk inspiration ? C+P ? afskr... -
Til alle fag: At score 12 tallet ?
ForumindlægHej Jeg vil spørge om hvordan man score 12 tallet til mundtlige eksamner. For jeg vil meget gerne score et 12 tal. Hvad skal ´jeg gøre ? Skal jeg læse på uvms hjemmeside om hvad man skal kunne i de enkelte fag for at bestå og hvis man opnår alle punkter får man sit 12 tal. De faglige mål indenfor... -
TeknologiHistorie eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal til TekHis eksamen mundtligt inden så længe og jeg ville hører om der er nogen der har nogle gode råd til, hvordan man skal bygge sin præsentation op? Skal man have (god) styr på de kendte tekster, man har gennemgået i løbet af året, eller er det ikke så relevant? Det skal siges,... -
EKSPONENTIELLE UDVIKLI
ForumindlægEr der nogen der ved om der findes et bevis indenfor eksponentielle udviklinger? -
Fysik A eksamen
ForumindlægHej, jeg sidder her og forbereder mig til eksamen, og tænkte på om der mon er nogen, der ligger inde med noter om laseren? alt kan bruges :) På forhånd tak :)
