Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5821 til 5840 af 33009
-
Omsætning af energi i respiration
ForumindlægOverskriften siger det hele. -
Eksamen (STX) hvad skal man?
ForumindlægNår man skal op til eksamen i historie (STX. 24 timers forberedelse) får man en tekst udleveret, hvad skal man med den? Hvad skal man forberede, hvordan skal man i det hele taget gribe sagen an? Ved ikke hvordan historie eksamen foregår og hvad man skal! :-S -
SRP - Ideer til emne?
ForumindlægHej Er der nogen som kan give mig ideer til, hvad man kan skrive om i matematik A og fysik B eller Matematik A og historie A. Jeg har kigget lidt på nettet, og der kom bl.a. noget med grækernes matemtik, men det sagde min historie lærer, at det ikke var nogen god ide. Og i fysik fandt jeg noget ... -
Forvirret(notatteknik)
ForumindlægHej.. Jeg har et spørgsmål om noter Jeg har selv taget notater fra læsning men jeg synes det fylder ret meget og i med underviserens noter på pp. f.eks. Jeg er forvirret og jeg ved ikke helt hvad der er det rigtige at gøre.. Jeg tager selv noter under undervisningen også i de bøger vi sk... -
Jura - Nogle med erfaring?
ForumindlægHej. Ligenu går jeg i 10. klasse, og skal bagefter videre på HF næste år, da jeg bestod optagelsesprøven. At tænke over hvad man vil i fremtiden, har jeg gået og spekuleret meget over, og tror jeg vælger jurastudiet og udanner mig advokat. Her er et par spørgsmål angående studiet: Hvil... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej. Hvordan ville I oversætte dette til dansk? "It was not called for." -
rette tekst på 250ord
ForumindlægHej, er der en som vil rette de værste fejl i min tekst? Jeg har mange problemer med engelsk så der er nok en del. Jeg beder ikke om at teksten skal skrives ren, men hvis en vil læse den igennem og rette de værste oversættelser/formuleringer, ville det være rigtig dejligt :-) på forhånd mange tak... -
synopsis - fremlæggelse
ForumindlægHej folkens, Jeg skal udfra nogle kildetekster opstille en problemformulering/problemstilling. Også besvare den.. Nøjagtigt til en normal historie eksamen. Også skal jeg fremlægge/eksamineres her om et par dage. Det er bare en øvelse i historie timerne. Mit problem er, at jeg slet slet ikke kan o... -
Er du en venligsjæl??
ForumindlægHej folkens. jeg har en opgave, som jeg skal afleverer imorgen... men jeg har et problem.!. Hvad menes der med at ”danskerne vil have en vare, der kan fortælle en historie”? Giv eksempler hvordan skal det forstås? Plz KnUs CaMz.... god jul -
eksamens opgave NF
ForumindlægHej.. jeg er studerende på HF og skal til at skrive en tværfaglig eksamens opgave i fagene: Biologi, Geografi og Kemi. Mit overvejende emne er kost og sundhed. men har svært ved at præcisere det. Håber der er nogen der kan hjælpe med hvad jeg måske kan komme ind på? nogle forslag? Kan det vir... -
SSO: antal slutnoter?
ForumindlægEr der et maksimum for, hvor mange slutnoter man må have? Og hvordan skal de sættes op mht. layoutet? Jeg har indsat alle noterne baggerst i min opgave, men det ser virkelig kaos us med alle de noter.. hm, og hvis jeg laver dem om til side noter så fylder min opg. for meget. \n\nSå er der nogen d... -
AT 2011
ForumindlægDet fandme et lorte emne som er blevet valgt i år, jeg har ingen ide om hvad jeg skal vælge.. Jeg vil gerne skrive i noget naturvidenskabeligt og Historie, men kan ikke finde op noget.. -
Studenterhuen
ForumindlægSiden studenterhuen dukkede op for første gang i 1856, har studenter landet rundt knyttet forskellige traditioner til den legendariske hue. * Du må ikke bære studenterhuen før sidste eksamen, ellers dumper du studentereksamen. * Alle klassekammeraterne skal skrive deres autograf i huen. * De pers... -
Studiestart, gode råd søges
ForumindlægHej folkens Jeg skal starte om et par dage på VUC, en 2 årig HF Det er snart ved at være nogle år siden jeg har gået i skole. Så jeg sidder med den her tanke, hvad kan jeg gøre for at forberede mig? hvad ville i ønske i havde forberedt jer bedre på inden i gik igang? Jeg brænd... -
Socialrådgiver?
ForumindlægHej jeg vil uddanne mig som socialrådgiver, men jeg ved ikke om jeg skal tage STX, HF, HTX, eller HHX. Hvilken vej vil passe/ vil være en god ide til min uddannelse synes i? Og hvilke studieretning passer til uddannelsen? Jeg har søgt indtil videre stx og hhx, men jeg vil spørge jer der har må... -
Lærer i folkeskolen - hjælp!
ForumindlægJeg har været inde på lære uddannelsen, og der står at man som lærer skal undervise i 3 fag.. Kan det passe (linket kan du finde nederest)? Jeg vil meget gerne undervise i engelsk og historie, men faget historie kræver at man skal have idéhistorie og samtidshistorie (sådan som jeg har opfattet de... -
DHO forsvarelse??
ForumindlægHej folkens Jeg står i den situation at jeg på mandag skal forsvare min dansk historie opgave, men jeg er virkelig på bar bund, jeg skal snakke i 5 min, have min problemformulering med, metodiske overvejelser valg og fravalg, dansk metode, historie metode og min konklusion. Det eneste jeg ikke f... -
Info omkring advokatsekretær uddannelsen
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er i gang med mit andet år på HF, hvilket vil sige at jeg er færdig til sommer. Derfor er jeg begyndt at blive en anelse urolig omkring hvad jeg vil læse videre efter sommerferien. Jeg er kommet frem til den erkendelse at jura studiet nok ikke er videre realistisk, og no... -
Sildig Opvaagen af Blicher
ForumindlægJeg har siddet og skrevet en litterær artikel om Sildig Opvaagen af Sten Steensen Blicher, og så kunne det være virkelig rart, hvis der var nogle af jer herinde, der kunne have lyst til at kigge den igennem og komme med ris og ros. Jeg har meget brug for nogle andre holdninger :D Sten Steense... -
Warum sind wir untreu?
ForumindlægHejsa...Jeg skal holde et lille oplæg på tysk... Emnet handler om "warum sind wir untreu?"Hvis der er nogle der kender en knald god hjemmeside el. har nogle gode argumenter "warum sind wir untreu?" er De meget velkommen til at fortælle om det!Jo flere synsvinkler jo bedre disk...
