Søgning på: biologi pensum. Resultater: 5841 til 5860 af 11183
-
EngB eksamen
ForumindlægHelt enkelt, hvordan foregår engelskB eksamen? Kan det passe man skal læse et stykke op fra teksten? Lægges der meget vægt på perspektiveringen til det kendte stof? Hvad forventes der af en, skal man "bare" analysere og fortolke som i dansk? -
Hvor meget fysik i matematik?
ForumindlægJeg lyttede til en meget populær fysiker fra USA, og han talte lidt om moderne matematik, og sagde, at traditionelt set, så var det matematikerne der blev opfattet som "naturvidenskabens filosoffer", men tingene har ændret sig lidt og det er fysikerne der nu indtræder som de ubestrideli... -
ENGELSK A EKSAME
ForumindlægHej alle sammen! Der lige noget jeg skal spørger om, har snakket med nogle venner omkring mundtlig engelsk A. Vi har hørt at det bliver en rigtig rigtig svær eksame? Hvad skal man for at bestå engelsk A eksamen? altså hvad skal man kunne? hvad kræver de? Håber på at få et svar.. -
trenger fransk gymnasial eksamen inden juni.
ForumindlægHej.Jeg er ansøgende på arkitektskolen i Århus lige nu, men mangler fransk eksamen for at ha godkent mine gymnasiekarakterer. I Norge finnes det en ordning der heter privatisteksamen, hvor man leser på egenhånd uten lektioner. Finnes det en tilsvarende tilordning her i Danmark?Det gjælder gymnas... -
HJÆLP! Analyse, fortolkning af Niarn - Kommer aldrig igen video - hurtigt!
ForumindlægHey. Skal til mundtlig FSA i dansk imorgen og har trukket musikvideo. Har så valgt videoen Kommer Aldrig Igen med Niarn: http://youtube.com/watch?v=5hH6cbmK-5Q Jeg er helt på bar bund. Nogle der har analyseret den, lavet noget om den? Evt. har et analyse skema eller vil give en hjælpende hånd? -
lære udenaf eksam
Forumindlæghej skal man endlige have styr på, hvert t´roesbekendel i biblen og sura i koran? altså lære dem udenaf til eksamen? og hvad skal man bruge dem til, er det til at perspektiver med den ukendte tekst tak -
SSO i Matematik
ForumindlægHej, ved godt der måske stadig er lang tid til december, hvor man skriver SSO men sidder og tænker på det nu. Jeg har tænkt mig at skrive i MAT har det på A niveau, er ikke specielt go men sådan normal. Er der nogle der kan anbefale at skrive sso i matematik, og hvad emne er godt, jeg tænker li... -
JURABØGER
ForumindlægHEJ JEG SÆLGER ALLE BØGER DU HAR BRUG FOR PÅ DET FØRSTE ÅR PÅ JURASTUDIET, SAMT STUDIESKIVEN MED KARNOVS-LOVSAMLING OG UfR DOMSSAMLINGEN. ALLE BØGERNE ER SOM NYE. INGEN KRØLLEDE SIDER ELLER NOTATER. NY PRIS: 3800 KR DIN PRIS: 2000 KR KONTAKT MIG PÅ [email protected] ELLER 61 16 13 93... -
Blokstruktur v. semesterstruktur
ForumindlægHvad synes I? Fordele og ulemper? Er der nogle, der har haft erfaringer med blokstruktur, gode som dårlige? -
HASTER
ForumindlægJeg skal lave en fysik rapport om induktion og veksel strøm er der nogle der har lyst til at forklare noget om hvad det er. ? er totalt lost.. :s håber i vil hjælpe mig hurtigst muligt.. tusind tak.. -
Differentiabel - hurtigt spørgsmål!
ForumindlægOkay :) Kan man slutte at g(x)= x+sin(x) er differentiabel idet g'(x) = 1 + cos(x) ?? :) Altså man kan finde en differenskvotient for funktionen g(x). -
Eksamenskurser - Det hjælper!!!
ForumindlægMin søster bruger det på CBS. Jeg har fundet eksamensklar.nu, der udbyder eksamensforberedende kurser til os på gym og hhx Der er: Mat Erhvervsret Erhvervsøkonomi -Måske det hjælper dig til at bestå :) -
Investering og finansiering
ForumindlægHej forum. Jeg har valgt at skrive studieretningsprojekt i fagene virksomhedsøkonomi og matematik. I denne forbindelse har jeg valgt hovedområdet "Investering og finansiering". Indtil videre ser min emneafgrænsning således ud: - Beskrivelse af virksomheders investeringsmotiver og beslut... -
årskarakter
Forumindlæghej, tælller ens årskarkter, hvis man kommer til eksamen på samme fag? fx et c fag -
Atomorbitaler og hybridisering
ForumindlægHej alle, er der nogle som kan forklare mig, hvad der menes med at man skal redegøre for atomorbitaler og hybridiseringer med udgangspunkt i carbonatomet? Jeg har ikke fået fat i, hvorfor det skal specificeres, at det skal være carbonatomet, og hvordan ville I eksempelvis besvare sådan et spørgsm... -
Horizontal gene transfer
ForumindlægHej. Jeg har siddet og læst om horizontal gene transfer og de tilhørende mekanismer (Konjugation, transformation og transduktion) og jeg kom til at tænke på hvilken af de 3 mekanismer bakterien foretrækker at bruge når den skal have overført et gen til en anden bakterie? Håber I kan hjælpe. -
Hvordan er Jura-studiet??
ForumindlægHej Jeg overvejer at studere jura efter sommerferien på Århus Uni. Jeg vil bare lige høre fra evt. andre jurastuderende om hvordan det er at læse jura? Om det er meget tungt/bliver kedeligt? Hvad har man fx om; altså det indholdsmæssige? (Ved godt det handler om love osv, men på hvilken måde -... -
Læse jura, selvom der ikke er en interesse
ForumindlægHej Jeg er meget i tvivl om noget. Jeg har længe tænkt på om jura er en uddannelse for mig. Det er ikke fordi, at jeg har en kæmpe interesse for det juridiske: formueret, skatteret, og disse "kedelige" fag er ikke mine interesseområder, og som jeg ved, så er der mange der ender med at... -
Hjælp til mundtlig engelsk
ForumindlægHej I juni måned skal jeg op i mundtlig engelsk, og jeg har trækket emnet " Taking Risks". Problemet er, at jeg ikke ved, hvad jeg skal fortælle om til eksamen. Så jeg har virkelig brug for jeres hjælp og give mig ideer om, hvad jeg kan fortælle om. På forhånd tak. -
pædagogikstuderende på uni- bøger?
ForumindlægHej Jeg vil høre om der er nogen der ved hvilke materiale, bøger man benytter på studiet, eller kan foreslå selv en god bog der lærer begreberne man bruger på det pædagogiske studie. Altså på akademisk niveau (uni)? Håber i kan hjælpe mig.
