Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 6041 til 6060 af 160716
-
Matematik.... integrale regning og arealer
ForumindlægHar en opgave jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med så det ville være dejligt med noget hjælp. Opgaven Figuren (se vedhæftet fil) viser grafen for funktionen f(x) = 80 - 2x sammen med et rektangel i koordinatsystemets første kvadrant. Rektanglet har et hjørne i koordinatsystemets begyndelsesp... -
10 Vs Stx?
ForumindlægHej alle. Jeg har gået i længere tid, og tænkt på hvad jeg skal efter 9 klasse. Hvad synes i? Mit snit ligger på omkring 5, efter standpunkt. Mener selv det kan ligge højere efter eksamernerne. Im lost, så plzz giv lidt respons:D -
Hvad forventes til den mundtlige Fysik A eksamen?
ForumindlægJeg er i tvivl om, hvor meget i dybden man skal gå med tingene i den teoretiske delopgave. Eksempelvis redegører jeg generelt for en masse formler, men jeg laver ikke beregninger af gode grunde. Er det nødvendigt at få udledt nogle formler eller er det usædvanligt? -
Matematik afl. 7 Optimering.
ForumindlægHej Jeg håber at i kan hjælpe mig med denne her opgave. jeg har ikke kunnet finde ud af at lave noget af det. På en bestemt strækning planlægger man at opsætte en ny elektrisk forsyningsledning. Hvis man vælger en ledning med tværsnitsareal x, målt i mm^2, vil den samlede årlige udgift (til ... -
Matematik Projekt 2020 HJÆLP
ForumindlægNogle som har lavet C der kunne fortælle mig hvordan de har regnet det ud ved hjælp af dataet fundet fra opg a og b og evtuel vise deres udregning. Det ville været et stort hjælp :)) -
Eksamensopgave maj 2002 opg 4, Partialtryk
ForumindlægHej.. Har lidt problemer med eksamensopgave 4 fra 2002. Opgaven hedder: 2CH3OH->CH3OCH3+H2O Beregn partialtrykket af methanol og DME, ved 2 bar. -
Homogent elektrisk felt (RHIC 27. maj 2014)
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke opgave b i vedhæftede billede. Jeg ved at guldionen befinder sig i et homogent elektrisk felt, og at den starter med at ligge i hvile. Jeg ved desuden, at ionen er positiv enkeltladet - den har altså en ladning på elementarladningen. En ladet partikel i et homogent ele... -
Matematik Reducering (2 opg.)
ForumindlægHar problemer med nogen reducerings opgaver: a2 + b2- a(a+b) (a + b)2 - 2ab - a2 Desperat brug for hjælp! Tak på forhånd!! -
Ægyptisk Matematik hjælp til overblik
ForumindlægHej SP. Jeg har som mange andre valgt at skrive om egyptisk Matematik (Matematik-Historie). Jeg skal have skrevet ned hvad for noget matematik jeg vil undersøge og aflevere det til min lærer på onsdag. Jeg skal også have skrevet ned hvordan jeg kan koble dette til den historiske del af det gamle ... -
Matematik på B, brug for hjælp hurtigst!
ForumindlægI trekant ABC kendes følgende størrelser: Vinkel B = 65 grader a = 15 c = 12 a) Bestem længden af siden b b) Bestem størrelse af den spidse vinkel A Håber i kan hjælpe? -
Emneforslag SRP - Matematik + Fysik
ForumindlægHer kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Matematik-Fysik. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). -
Andengradspolynomie, redegør for a,b og c
ForumindlægHej :) Jeg skal til årsprøve i matematik og en af spørgsmålene går på andengradspolynomium. Hvilken betydning har a,b og c for hvordan parablen kan se ud? Fx. hvis a er positiv er det en glad mund osv..men skal ha lidt hjælp til b og c.. Håber der er nogen der vil hjælpe mig:) -
SSO, matematik og emne(!)
ForumindlægHej derude, Jeg er HF studerende og vil gerne skrive SSO i matematik. Har matematik på B-niveau, og synes i hvert fald selv, at jeg kan være bekendt at skrive SSO i det. Min rigtig stærke side i matematik er geometri/trigonometri. Jeg har det fint med ligninger. Funktioner kan jeg også g... -
''The traveller'' by Ryan O'neill 2013
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave, at analysere teksten ''The traveller'' by Ryan O'neill 2013. Er der tilfældigvis en som har læst teksten, og har et bud på hvad titlen har af betydning til denne tekst? :-) Tak på forhånd. -
Matematik - tangent. Bestem x0
ForumindlægHej alle! Jeg har en matematik opgave, jeg lige er gået lidt i stå i. Jeg håber i kan hjælpe :-) Jeg har vedhæftet opgaven i et dokument. Jeg har lavet a) og b), det er bare c) jeg ikke helt kan gennemskue. a) y = 10,6667 - 13,9 b) funktionen stiger først til max., falder til min. og s... -
SRP emne med matematik? inspiration hjælp!
ForumindlægHey jeg sidder her og spekulere over hvilke emner jeg kan have til min SRP. jeg vil gerne bruge mit MatA som det ene fag, og herefter DanskA, HistA eller NaturgeografiB som det andet fag.. Bare skyd med en masse gode idéer! ;) Alt godt herfra:) -
Er jeg dumpet eller bestået? Engelsk A
ForumindlægHej jeg går på STX og har fået fortalt at både årskarakter og eksamenskarakter tæller ift om man har bestået et fag. i ÅRSkarakter har jeg fået 02 i mundtlig og 4 i skriftlig. Jeg skulle KUN oppe i skriftligt - og her gik det så meget dårligt og jeg fik karakteren 00 Mit spørgsmål er bare: H... -
5 A-niveaus fag, for svært..?
ForumindlægHej Jeg har mulighed for at få 5 a-niveaus fag. Jeg har hørt at det skulle blive rimeligt svært især fordi man skal læse et a-niveaus fag på 4 semester ..? Har i ekstra a-niveuas fag, og hvordan er det... ? Jeg vil gerne høre noget mere, fordi jeg ved ikke rigtgit, hvad jeg skal..? -
Gym: C-, B- og A-niveau?
ForumindlægKære SP Jeg ved godt, at hvis man fx har matematik på C-niveau, så er det i et år man har det osv. Jeg har valgt matematik på A. Jeg vil godt forberede mig lidt till næste år, men jeg ved ikke, om jeg skal låne matematikbøger på A- eller C-niveau. Den måde jeg har forstået det på, er at a-niv... -
Minimum antal elever i klasse på stx?
ForumindlægHej. Jeg har valgt et kreativt valgfag, siden jeg lige er startet på stx. Desværre øsnker jeg at skifte, men ledelsen siger, at jeg ikke kan, fordi der kun er 8 elever, og det vil gå udover de andre. En anden pige fik dog lov, da der var 9 elever. Er der et argument jeg kan bruge for at skifte? H...
