Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 6201 til 6220 af 176851
-
Rumgeometri til mundtlig eksamen
ForumindlægHej - Jeg skal til mundtlig eksamen snart, og her har jeg mulighed for at trække et projekt, som hedder 3D-bostaver. Her skulle vi klippe et papir, som skulle ligge på gulvet, men dermed se ud som om, at det stod lodret op i luften. Jeg har vedhæftet et eksempel. Til eksamen fortæller jeg om det... -
Vurdering spansk eksamen
ForumindlægHej med jer. Ville sætte stor pris på hvis nogle af jer lige ville komme med en vurdering af min stil, som jeg netop har afleveret til min eksamen i spansk. Er meget i tvivl om hvor god/dårlig den er. Giv gerne en karakter! Stilen er vedhæftet. -
Mundtlig dansk eksamen - novelle
ForumindlægJeg har brug for hjælp til valg af novelle, som handler om længsel. Det er op til den mundtlige dansk eksamen, men jeg har svært ved at finde en god novelle om længsel, som man kan analysere, og snakke i lang tid om. Så det ville være rart hvis nogen havde nogle gode forslag:) -
5 A-fag i den nye reform??
ForumindlægMed den gamle karakterskala kunne man gange sit snit med 1,03 hvis man havde haft fem A-fag. ER der nogen, der ved hvordan de vil gøre med den nye skala. Kan man stadig drage fordel af at have fem A-fag i den nye reform? -
Hjælp til mundtlig matematik B eksamen..
ForumindlægHej allesammen. Da jeg har ligget syg i den her uge har jeg misset min eneste mulighed for at øve med min lærer, om matematikken. jeg har alle beviserne og formlerne, men jeg har virkelig brug for hjælp til hvad jeg skal sige til de ting.. er der nogen der kan hjælpe mig? Spørgsmål 2: Andengrad... -
forskellig eng HN eksamen??
ForumindlægForleden dag snakkede jeg med en veninde om hvordan det var gået hende til eksamen. Det viste sig at det var en hel anden opgave de havde haft. Hun har også engelsk på A-niveau og er sproglig, så det undrede mig at hun ikke havde det samme sæt. Hun undrede sig også over at vores var anderledes. H... -
Eksamen - det er egentlig latterligt!
ForumindlægHej alle sammen I dag har jeg været til mundtlig engelsk. Jeg havde forberedt mig sådan nogenlunde, selvom jeg havde lidt svært ved at tage mig sammen til at lave noget, jeg læste faktisk slet ikke op på tekstopgivelserne... Jeg var skide nervøs, hvilket jeg ikke havde regnet med, for jeg ... -
Mundtlige eksamen 24 timer
ForumindlægNogen der har været oppe? Håber i kan give lidt råd.. Hvordan skal man præsentere teksten? noget a la.. teksten handler bla bla.. elelr? -
Gode råd til old eksamen
ForumindlægJeg skal op i oldtidskunstskab på fredag og det ville være fedt hvis der var nogle, som kunne komme med nogle gode råd? Hvilket emner der er gode at snakke om? Hvordan teksten skal analyseres? Skal teksten inddeles i afsnit? Fortæl hvordan i gjorder til eksamen og måske hvad i kunne have gjort ... -
Dansk eksamen - HF, Hvordan?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i dansk på torsdag. Jeg er lidt nervøs. Ikke for om jeg kan analysere og foltolke og alt det andet, men det sidste - nemlig at henvise til en tekst fra pensum.. Eller en forfatter.. Man kommer jo op i en ukendt tekst. Er der nogen der har nogle tips til hvordan jeg lett... -
Eksamens spørgsmål om statistik og sandsynlighedsregning
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i morgen, og har et spørgsmål jeg virkelig ikke kan finde ud af, som hedder: Forklar hvad der kendetegner en normalfordeling. Gør rede for formlen for bestemmelse af de enkelte sandsynligheder i normalfordelingen og giv eksempler på anvendelser af formlen. Hvad er konfi... -
Står jeg ikke er mødt til eksamen??
ForumindlægHej! Jeg står i den uheldige situation, at min skole har lavet en fejl, så der står, at jeg ikke er mødt op til min skriftlige eksamen - på trods af, at jeg altså MØDTE OP til den, sad der i samtlige 6 timer, SAMT afleverede mit arbejde til sidst - og ikke før jeg bad en eksamensvagt tjekke,... -
Matematik eksamen i HHX - hjælp
ForumindlægJeg skal op til skriftlig matematik på fredag - jeg vil være ærlig og sige at jeg ikke har følgt med eftersom en konflikt jeg har med min lærer som ikke kan lige mig - nu har vi trukket mundtlig matematik og jeg ved ikke helt hvad ska gøre - nogle tip til kunne øve sig eller folk med noter ? -
Celler! bio eksamen
ForumindlægHej alle. Under emnet celler har jeg fået dette spørgsmål Gennemgå cellens hovedbestanddele og deres funktion, herunder transport af stoffer gennem cellemembranen. Jeg vil bare høre om nogen kunne svare mig hvilke bestandele jeg skal gå i dybden med og hvilke stoffer der menes med transport genne... -
mat eksamen - spørgsmål
ForumindlægHvis et eksamensspørgsmål lyder på, at jeg skal gøre rede for løsningsmængden til en 2-gradsligning: ax^2+bx+c =0ved jeg ikke hvad jeg skal gøre? Hvad kan man starte med at fortælle?Jeg ville være meget taknemmelig, hvis der var en der kunne hjælpe. -
Eksamen imorgen - uden hjælpemidler
ForumindlægHejsa :) I delprøven uden hjælpemidler til os på A-niveau forventes der bl.a. at vi skal kunne aflæse væksthastighed grafisk. Men hvordan gør man egentlig det? -
Differentialligning - vis at a(t) opfylder a'(t)=-k*(a(t))^n
ForumindlægJeg sidder her og er ved at skrive opgave i kemi og matematik. jeg har en opgave der lyder: For en n-te ordensreaktion (>=2) gælder der at A(t) rt givet ved A(t)=(Ao^(1-n)+k*t*(n-1)^(1/1-n) 1. bestem a(t) for n=2 - denne opgave har jeg løst, og kunne konkludere at der er tale om en reaktion af... -
2. ordensreaktioner (kemi), spørgsmål til løsning af differentialligning
ForumindlægJeg sider og kigger lidt nærmere på 2. ordensreaktioner i forbindelse med hvordan de er fremkommet og løses vha. differentialligninger. Dog sidder jeg fast i dette trin (vedhæftet fil). Der hvor der er markeret med rødt, burde der ifølge formlen stå 1, men alligevel skal der stå [A]0 og [B]0... -
Promille? fra eksamen december 2011
ForumindlægNår en mand drikker et antal genstande inden for et kort tidsrum, kan promillen beregnes efter følgende formel: Promille = 12 *antal genstande 0,68 *mandens vægt i kg Ifølge færdselsloven er grænsen 0,5 promille. a) Hvilken promille får en mand på 70 kg efter... -
Hjælp til større skriftlig opgave!
ForumindlægJeg vil gerne høre fra folk, der har gennemgået eller har stor viden om - eller endnu bedre: har skrevet større skriftlig opgave om tsarstyret i Rusland og den russiske revolution, da jeg selv har valgt at skrive større skriftlig opgave om den russiske revolution med fokus på tsarstyrets endeligt.
