Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6321 til 6340 af 14099
-
Hjælp til Forsøg
ForumindlægHej. Nogle der har nogle gode forsøg til Eksamen omkring kroppens energi. Hvis i har et forsøg til Kroppens energi inde i de forskellige fag: Biologi Fysk Geografi Tak på forhånd -
Forsøg vedr. stråling
ForumindlægHej I forbindelse med naturfagseksamen i 9.klasse ville jeg gerne spørge om der er nogen der har nogle gode forsøg til generelt stråling indenfor Fysik/kemi, Biologi og geografi udover geigertæller forsøgene. tak :) -
Magert kød
Forumindlægbogen "biologi til tiden" anbefaler at man spiser magert kød for at undgå jernmangel. Kan der være grunde til at kødet netop ikke skal være magert? -
Epr
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal skrive en eksamenprojekt og jeg har tænkt mig at kombinere biologi B og fysik C. Har I nogen bud på emner omkring de to fage? Mvh -
Kan man blive fritaget fra eksamen - naturfag C
ForumindlægHej alle, Er der nogen her der ved om man kan blive fritaget fra naturfagseksamen på C-niveau på en erhvervsuddannelse, hvis man har haft biologi C, matematik C og fysik C på STX? Tak på forhånd -
Undervisningsmodellen i perspektiv
ForumindlægEr vores uddannelsessystem (i gymnasiet) retfærdigt, idet at den producerer de bedste elever, med de medfølgende bedste kvalifikationer indenfor de fag, de ønsker at læse videre på udfra karakterkravet.Altså, i går diskuterede jeg med en ven ang. min og vennens karakterer, som vi på mit gymnasie ... -
Karakteret er ikke rimeligt....
ForumindlægHej alle sammen :- D Jeg fik engang en opgave, som lød på, at man skulle analysere Grundvigs digt, hvor man skulle have fokus på dansk identitet, og samtidig inddrage historie ind i den periode, hvor dansk identitet fik stor betydning. Jeg fik så gjort det, og afleveret opgave. Men da jeg fik min... -
Hvad er meningen med livet?...
Forumindlæg... er et spørgsmål jeg, og helt sikkert et par millioner andre, længe har tænkt over.Nogen der vil komme med deres syn?Bare nysgerrig... -
Projektopgave - Genteknologi
ForumindlægHej mennesker (: - Jeg går så i niende klasse og skal have projektuge. Har valgt at skrive om Genteknologi. Så tænkte på om i vidste hvadfor et produkt man kunne lave til emnet "Genteknologi". Det skal være noget mere interessant end et Diashow, og tænkte på om man kunne lave et et elle... -
Skift til sproglig linje
ForumindlægJeg har i 1.g´s årsprøver fået 6/6 i matematik, hvilket trækker mit nuværende snit ned på 8..Jeg overvejer derfor et skift til sproglig, for at gå ud med et ,selvfølgelig, så højt snit som muligt. Er der nogle der har nogle erfaringer med skift fra matematisk til sproglig?Er det til at overleve,... -
Standby eller kvote 2
ForumindlægJeg vil hører hvad forskellen er på standby og kvote 2 det er noget med i kvote 2 kigger man på andet karakterer altså erhversarbejde og lign. men hvad med standbý kan enhver få det? Jeg skal nemlig ud og rejse efter sommer og vil gerne sikre mig en plads når jeg kommer hjem.. er bange for... -
MEDICIN-STUDIE
ForumindlægHey alle sammen herinde. Jeg går på HF, og bliver student til sommer. Men problemet forekommer der, at jeg vil meget gerne studere medicin. Det ser lidt svært ud med de krav som de stiller, som er svære at honorere. Jeg skal op i 8 fag, og 12 eksamer!!Så spørgsmålet lyder: ved i om man alligevel... -
Hf-eksaminer
ForumindlægHvor mange skal man op i, både mundtligt og skriftligt? Tak på forhånd. -
Er mennesker dyr? Hvad mener du?
ForumindlægSom titlen siger, mener du, at mennesker er dyr? Denne tråd er udelukkende oprettet for at få lidt gang i en sjov diskussion, som jeg personligt har diskuteret med mange om! Hvad mener du? -
SÆD
Forumindlæghey, kan det påvirke livmoderen, hvis hun indtager sæd ? Sidst sagde hun nemlig at hun gerne ville prøve at sluge mit sæd næste gang jeg kom... men nu kom jeg lige til at tænke på om det kan gøre hende gravid ? -
Karakter Skr. Bio A 2007
ForumindlægHej. Jeg fik idag min karakter i bio, og må nok sige jeg var meget overrasket.. jeg fik 6.. havde den opfattelse at prøven gik godt, og havde forventet omkring 8.. Hva har i andre fået?, og hvad havde i evt af forventninger? -
AT- doping
ForumindlægHej, Hvis der er andre som også har valgt at skrive om doping i AT, kunne jeg godt tænke mig at høre hvorledes man har valgt at gribe emnet an, da jeg godt kunne bruge lidt inspiration til at komme videre. -
Golgi apparatet
ForumindlægHej alle sp-medlemmer :) Er der nogen herinde, der kan skære det lidt ud i pap for mig, hvad golgi apparatet i cellen egentlig gør? I min biologibog (bemærk jeg stadig går i folkeskole) står der således: "Golgi apparatet kan sammelignes med et posthus. Her færdiggøres de forskellige stoffe... -
spørgsmål angående stx..
ForumindlægJeg skal på stx efter sommer..Jeg er lidt nervøs for hvad der skal ske, og hvordan deres prøver/prøveforløb er lagt..er der nogle der kan fortælle mig om 1.g -
Gsk
Forumindlæggoddag Jeg bliver - som så mange andre - student her til sommer, og det sker på et eksamensbevis som består af bund humanistiske fag (og det har jeg i øvrigt været rigtig glad for). Dog peger min sociale arv i retning af naturvidenskaben, og hvor meget jeg end ønsker at være mønstrebryder, er d...
