Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 6561 til 6580 af 25374
-
Tysk|HjælpNuSætningsProblem!
ForumindlægHej Min sætning ---> Als er ging über der Strasse, einen Mann rief:" Lærerens rettelse på min sætning, hvilket jeg IKKE forstår hvorfor ---> Als er ging über der Strasse, einen rief Mann:" Hjælp mig lidt her. Hvis I selvfølgelig kan. -
kommentar til problemformulering
ForumindlægSkal snart til at gå igang med at skrive, og får at være en smule foran, har valgt at begynde på at skrive idag.. Jeg har lige lavet problemformulering on nogle problemstillinger, men synes bare at den ser forkert ud.. nogen som ville kommentere den ? -
Analyse af historisk kilde, der viser tabel over ansatte og indtjening ved dampvæveri, 1873
ForumindlægHej! Jeg har lidt svært ved at tyde, hvordan tabellen skal forstås (tabellen er vedhæftet som fil). Tabellen skulle gerne vise, at kvinder tjente mindre end mænd. Er der nogle der kan forklare mig, hvordan tabellen skal læses? -
Præsens participium
ForumindlægJeg kan se, at der på latin er to former af verbet i præsens participium: En, hvor man sætter -ns på, og en, hvor man sætter -nt plus kasusendelse på. Er der mon en, som kan forklare mig disse to former. Hvad er forskellene? Og hvordan bøjer man dem korrekt? Hvornår bruges den ene, og hvornår b... -
matematik geni? hjælp :-D
ForumindlægHej :) -
Hjælp til dansk eksamen.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal her om en måneds tid op til dansk mundtlig, og har trukket kortfilm. Jeg har så valgt filmen "Life is a bitch", og har analyseret det hele men jeg mangler bare noget og perspektivere til og et budskab, nogen som evt. kan hjælpe mig lidt da jeg står på rimel... -
Kan du høre hende synge
Forumindlægjeg skal op til eksamen om 2 uger og har trukket Kan du høre hende synge af Nik og Jay. Når man kigger på sangteksten er der nogle ord der ikke rimer med hinanden, men når man lytter til sangen så lyder de til at rime og jeg ved ikke om det hedder lytterim eller hvordan man skal forklare det?? ... -
Fysik om mekanik/bevægelse
ForumindlægHej! Jeg har rigtig svært ved denne opgave og tænkte på om der var nogle af jer der kunne hjælpe lidt? Det er den sidste opgave i det vedhæftet fil. Tusind tak på forhånd! -
sammenskrivning af de to fag
ForumindlægJeg skriver SRP i matematik og historie, Mit emne er lineær programmering og Vietnam-krigen. Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal stille min opgave op. Jeg havde tænkt mig at efter indledningen skulle komme et referat af Vietnam-krigen, og så derefter ville jeg forklare pr... -
Er der nogen der kan hjælpe med sammensætning af fagkombination vedr. AT 2009?
ForumindlægHej, Jeg har gået og spekuleret på om det er muligt at skrive om Sparta og Athen, dvs. om Den Peloponnesiske Krig ml. Athen og Sparta/Korinth. En krig som varede 27 år fra 431 f.Kr. til 404 f.Kr. Et opgør mellem den demokratiske tradition i Athen og den aristokratisk-oligargiske styrefor... -
Eksperter søges :-)
ForumindlægHej alle sammen - håber på lidt hjælp!Jeg sidder midt i et fuldt pensum og er nået til historie!Jeg har et helvede med at komme i analyse og forståelse af kilderne ( og det er jo dem vi kommer op i - en læst kilde)Da jeg har eksamensangst, kunne det være fedt at have udarbejdet noter til hver kil... -
hvor "personlonlig" skal en historieopgave være?
ForumindlægHejJeg er havnet i lidt af en knibe da jeg snart skal i gang med at skrive historieopgave. Vi har gennem længere tid haft forskellige vikarer, og det har derfor været svært at få et overblik over, hvad der egentligt forventes.Men: Når man skriver en historieopgave skal der være et personligt præg... -
Samfundsfagligt bidrag til SRP om forfatningskampen
ForumindlægHej. Jeg skal som så mange andre snart skrive SRP og er godt i gang med emnevalget. Jeg har lagt mig fast på fagene samfundsfag (A) og historie (A) og kunne godt tænke mig at skrive om forfatningskampen 1866-1894. Som mit emnevalg måske afslører, har jeg tænkt mig at lægge hovedvægten på historie... -
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som d... -
AT 2019, Havet?!?!?!? Hvad kan jeg gøre??
ForumindlægHejsa! Jeg har brug for inspiration til valg af emne til årets AT opgave, som har temaet "Havet, livgivende, dødbringende og legendeskabende". Jeg skal have fundet et tema, og har brug for inspiration til hvad jeg kan vælge. Det skal helst være indenfor disse fag: Biologi (A), Ps... -
Hvad gør man hvis man ikke har nogen penge?
ForumindlægTja. Overskriften siger næsten det hele... Hvis man som studerende eller kontanthjælpsmodtager eller bare en ganske alm. arbejder ikke har nogen penge tilbage (lad os sige, d. 15). Personen har ingen penge til mad resten af måneden... Hvad skal disse personer gøre? Må staten gerne bare lade dem... -
Analyse af Malk De Koijns "Braget".
ForumindlægHej. Nogle som vil finde nogle enkelte guldkorn i teksten. Jeg mangler nogle sproglige virkemidler. Du spør' hvorfor jeg er sådan, Hvorfor er jeg spasser mand? Er det fordi jeg' vokset op for Dirch Passer mand? Er det fordi jeg var for ung til den pibe, Eller fordi jeg var gammel n... -
Tror at jeg dropper ud
ForumindlægHver dag er jeg i gang med lektier 24/7. Og problemet er hver gang kan jeg ikke fínde ud af det og det er også ret irriterende at tænke på at folk som arbejder kan det på få minutter, mens jeg skal bruge 24 timer på det JEG ER GODT TRÆT AF DET! Jeg har grædt hele aftnen igår aftes om en stil so... -
Novelle i datid - Problem
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en novelle fra en FSA. I et af kravene står der at novellen skal skrives i datid. Jeg plejer altid at have godt styr på sådan noget, men nu har jeg forvirret mig selv og er gået i panik :) Når jeg skriver min historie i datid, er det så stadig tilladt at sk... -
Rettelse af eventyr...
ForumindlægAlfebogens hemmeligheder Der var engang en meget smuk pige, som blev kaldt Lillian, hun boede sammen med sin gamle bedstemor ude i en stor skov. Lillian var en smuk pige, hun havde langt sort hår, som nåde he...
