Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6601 til 6620 af 11183
-
Nogle ideer? :)
ForumindlægHej!! jeg er en pige som går i niende klasse. Jeg ved godt at skolen lige er begyndt, men jeg ville spørge om i har nogle gode ideer til forberedelsen af eksamnerne.. Jeg ved godt at det lyder åndsvagt men kunne godt lige tænke mig, at hører jer andres meninger...Er MEGA nervøs :O - Sahar... -
Set fra et ateistisk synspunkt...
ForumindlægSet fra et ateistisk/ikke-troende synspunkt, hvad vil grunden(e) til religion(erne)s opståen så være? Især kristendommen, men også gerne andre! Jeg er i gang med at lave en liste. Indtil videre har jeg : a) For at skabe en samfundsorden baseret på moralske normer. b) For at besvare nogle af de ... -
Parallelogramreglen
ForumindlægHej. Jeg skal bevise parallelogramreglen som lyder således: To egentlige vektorer, vektor a og vektor b udspænder et parallelogram med vektor a + vektor b og vektor a - vektor b som diagonaler. hvordan skal jeg gøre dette? på forhånd tak. -
Jødedom / kristendom
ForumindlægEr det korrekt forstået af mig, hvis jeg påstår at Jødedommen kun bygger på det gamle testamente, og forkaster det nye testamente, mens kristendommen indeholder begge elementer, hvor Jesus opfattes som den anden Adam, der med "den stedfortrædende lidelse" afhjælper mennesket fra lidelsen? -
sidst eksamen skal score 10.
Forumindlæghej med jer:D jah, nu er det sådan at jeg skal op i his på tirsdag og skal score et 10 tal for at få huen(hvist ikke at eksamenssnit skal være over 6 troede det var den samllede snit). Det jeg vil spørge jer om er, hvordan kan man øve sig rigtig godt og grundit? Er der noget specialt jeg skal g... -
Cirkelbevægelse, hastighed, kredsløb
ForumindlægJeg har en opgave som nu har irriteret mig hele min sommerferie.. Det der generer mig mest er, at jeg er på næsten bar bund. Spørgsmålet er: Hvis en person står på overfladen af Mars's måne Phobos, hvor hårdt skal han så kaste en genstand for at den går i kredsløb omkring Phobos? Jeg h... -
Hvad betyder...? (afkastningsgrad)
ForumindlægHejsa. Hvad betyder, at forrente den investerede kapital? Må godt skæres ud i pap? Betyder det, hvor god en virksomhed er til at få høje renter af deres kapital eller? Og hvordan kan de gøre det? Mvh Louise -
Kompetitiv/non-kompetitiv
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen på kompetitiv/non-kompetitiv er? Jeg har søgt på nettet, men jeg fandt ikke lige en det jeg ledte efter. Hvordan ved man at det er det ene eller andet? -
ny bruger
Forumindlæghey en ven fortalt mig om hjemmsiden, at man kan få hjælpe hvis man har problemer med sin skole-lektier, ved ikke ret meget om siden. håber der nogen der vil fortælle mig lidt mere om hjemmesidens regler og værdier. back to the topic.:) har brug for hjælp i en af mine fysik opgave, nogen der ka... -
Omdannelse af estre
ForumindlægHej! Kan en ester omdannes til noget? Jeg har fået spørgsmålet som en del af eksamensforberedelse, og der står absolut intet om det i min bog, og kan heller ikke finde noget på nettet. Jeg tror min lærer tænker noget i retning af, at aldehyder fx kan oxideres videre til carboxylsyre. Kan m... -
Hvad skal jeg gøre?
ForumindlægHej, Jeg har et problem, som jeg gerne vil have hjælp til. Jeg sidder i øjeblikket med et snit på 9,1 (efter den nye skala). Jeg vil gerne læse medicin - også er det vel nok klart for enhver, at jeg ikke har nok i snit. Jeg har overvejet at vente med at gå op til de skriftlige eksaminer også ta... -
y''=4y ?
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave, som vi ikke har gennemgået løsningsmodeller for i klassen, og har derfor prøvet at gætte mig frem. Men dog uden megen held. Bestem løsningen til y''=4y Der opfylder at y(0)=1 og y'(o)=0 Her tænkte jeg, at man først kunne finde en løsning til y''... -
EngA - let/svært ?
Forumindlæghej, jeg har tænkt mig at opgradere engB til engA ? men vil lige høre om hvad i synes om engA , er det svært ? eller hvad synes i -
Må man!!!!!
ForumindlægNår man nu er elever der skal op af to dage! Kan man så trække de spørgsmål eleverne den første dag trækker, trække fra? sådan at de der skal op anden dagen har mindre spørgsmål at ku komme op i?? Håber på et hurtigt svar! Tak:) -
Eksamen i Religion
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål til eksamen i religion, for vi har ikke rigtig fået at vide hvordan den foregår. Vi har haft om buddhisme, jødedommen, kristendommen, naturtro og islam. Vi kører på ny reform, hvis nogen er i tvivl. 1. Er der nogen der kan give mig et eksempel på hvad der står på de p... -
Parameterfremstilling/forsvindningspunkt- haster!
ForumindlægHej (: Jeg sidder med følgende opgave: d = h = 5 Der er givet en linje med parameterfremstillingen (x, y, z) = (1, 2, 3) + t(-4, 3, 2). Bestem sporet S1 og forsvindingspunktet F1. Jeg kender resultaterne: S1: y = 0 <=> t = -(2/3), S1 = (11/3, 0, 5/3) og F1: y = 0 <=> t = 5/3... -
essay- menneske og maskine
ForumindlægHej skal skrive et essay om menneske og maskine.. har læst en del på det men ved bare ikke hvordan jeg skal komme igang, der er så mange ting man skal sørge for at have med. Lidt hjælp tak og ville også blive glad hvis nogen har nogle forslag til vigtige ting der skal med. Tusind tak på forhånd. -
Omskrivning af andengradsligninger og at finde toppunktet
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en temaaflevering i matematik (om andengradsligninger) og har lidt problemer med at finde svaret på to spørgsmål: 1) Omskriv ligningen y=a(x-r)(x-s) til formen y=ax^2+bx+c, og forklar desuden hvorfor det modsatte ikke altid er muligt. 2) Forklar og bevis toppunkts... -
Selvstudium på uni
ForumindlægHej :) er der nogen, der har erfaring med selvstudium på uni? Jeg læser p.t. psykologi på KU, men har tidligere taget hf som selvstudium og kan godt mærke at hele undervisningsformen, hvor man bliver holdt i hånden, mens man tales til, ikke passer mig så godt. -
Pleaseeeee hjælp ... haster :?
ForumindlægHej.. Jeg går i 8. klasse og jeg skal terminsprøve i matematik og dansk her i næste uge. Er der nogen der har nogle bud til, hvilke problemreginger jeg kommer til at få og hvilket dansk stilhæfte ? Er det ikke mest sandsynligt at jeg kommer op i dem fra 2009 ??
