Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6701 til 6720 af 11183
-
Innovation
ForumindlægJeg ved ikke rigtig, hvordan eksamen kommer til at foregå og hvis nogen af jer har været op, må I meget gerne sende jeres power point:) Hvordan foregik eksamen egentlig, dengang I har været op? -
Analyse af Min Skoletid - dan turell
ForumindlægHjælp, tak. Skal op til dansk eksamen her om en uge, og jeg vil gerne have al den hjælp jeg kan få. Jeg skal analysere teksten "Min skoletid" af Dan turell, og jeg ville bare gerne have lidt hjælp til analysering af den osv, så jeg kan afslutte min folkeskole med en god karakter i dansk... -
Kræfter
ForumindlægHvordan finder man Fres når flere kræfter end 1 påvirker et legeme med massen m? Hvonår skal følgende bruges: Hvornår trækkes kræfterne fra hinanden for at finde Fres og hvornår bruges kræfternes parallelogram? -
Psykologiske retninger
ForumindlægHASTER! Jeg har hårdt brug for hjælp til at lave en god problemformulering og dertil gode problemstillinger til emnet: Psykologiske retninger - forskellige syn på mennesket og børns udvikling. Jeg skal til eksamen i psykologi C imorgen, så jeg håber der er nogen der har lyst til at hjælpe mig :) ... -
Hvad er en god karakter?
ForumindlægHvad synes i det vil sige at få en god karakter? Er det kun 10- eller 12-taller der kan kaldes gode karakterer eller er det relativt, taget ens evner og situationen i betragtning (hvis man fx ligger på dumpegrænsen i et fag og til eksamen scorer et 02, er det så en god karakter? Eller hvis man li... -
Brydningsforholdet
ForumindlægEn lysstråle sendes mod et ligesidet prisme. Hovedafvigelsen ? = 54,8o a) Beregn brydningsforholdet for prismeglasset. En lysstråle sendes ind mod en glasklods af samme glastype. Indfaldsvinklen i1 = 42,0o. b) Beregn brydningsvinklen i2. -
brøker
Forumindlæger der nogle der vil hjælpe mig med at forkorte denne brøk? (3x^2-12x+12)/(5x-10x) på forhånd tak -
Hjælp.. vektorer
ForumindlægBestem tallet t, så vektorerne a(med pil) (1 ) og b(med pil) (5t-1) er ortogonale... ? ( -2t) ( 3 ) Hvordan regner jeg det ud?... heeeelp -
Spørgsmål omkring uni
ForumindlægHej, jeg er på nuværende tidspunkt ved at afslutte 1.g Efter at have læst en del indlæg omkring universitetet er jeg blevet nysgerrig, og faktisk også lidt bange for det. Mange ved ikke hvad de vil være når de bliver ældre, og jeg er en af dem. Da jeg var mindre ville jeg gerne være program... -
Hvad er eksamen?
ForumindlægJeg har fået afvide at jeg skal til eksamen (Og jeg skulle have været til 3 andre men jeg vidste det ikke) Jeg ved ikke hvad eksamen er eller hvad man skal, det er i morgen. Hjælp mig. -
Gymnasie-skift - hjælp?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i et kæmpe dilemma .. jeg ved ikke om jeg skal flytte gymnasium efter sommerferie og starte et nyt sted i 3.g.?? For jeg har siden 1.g ville flytte, men aldrig gjort noget ved det.. Nu er jeg igen i krise og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg har tænkt o... -
eksame i fysik
Forumindlægheej jeg ville gerne hører lidt om hvad de vigtigeste ting er man skal vide til en prøve jeg har en lærer der ikk er go så aner ikk en dyt om fysik/kemi hjælper det bare at læse bogen igennem eller hvad :D -
lysleder på bunden af havet
ForumindlægEn lang lysleder på bunden af havet har fået et brud, som skal findes. Derfor sendes en kortvarig lyspuls ind i lyslederen fra den ene ende. Lyspulsen reflekteres i bruddet, og en detektor registrerer, at den reflekterede lyspuls kommer tilbage 0,186ms efter, at den er udsendt. Lyslederens kerne ... -
Tysklandshistorie hjæææælp
ForumindlægHej! Jeg håber virkelig der er nogle som kan hjælpe mig. Jeg skal snart op i tysk og skal besvare dette spørgsmål: Deutschland nach dem zweiten Weltkrieg und während des kalten Krieges. Det skal ikke være en lang roman, men bare kort på omkring 10 sætninger. Jeg vil virkelig blive glad hvis der v... -
eksamen
Forumindlæghej... er der nogen søde og rar mennesker derude, som har lyst til hjælpe mig med min historie eksame d 15-16 juni?? -
Gør skolen lettere?
ForumindlægHej Nogen der kende nogen programmer som gøre studielivet lettere? Tak på forhånd :) -
Fremtidige fastlæggelse af promotionmix i KiMs?
ForumindlægHej studieportalen! Jeg er netop midt i srp, og mangler nu kun den sidste del. Opgaveformuleringen lyder her på: Vurder hvilke faktorer, der er afgørende for KIMS fremtidige fastlæggelse af sit promotionmix. Hvad for faktoror kunne det være? Jeg har gennemgået i min redegørende del KiMs nuværen... -
Diskussions opgave
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe jeg skal diskutere magtkampene mellem gejstligheden og verdsligheden. Hvordan vil man gøre det? -
kompleksitets konstant
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? hvad er kompleksitets konstanten -
SIR-modellen og differentialligninger?
ForumindlægHej, det er nu den tid på året, hvor man skriver SRP. Jeg skal skrive om SIR-modellen, hvilket jeg er ved at sætte mig ind i, dog er problemet bare, at jeg ikke har haft om differentiallligninger, og derfor ønsker min lærer selvfølgelig i problemformuleringen, at jeg kort introducerer det ift. h...
