Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6781 til 6800 af 14099
-
Den trykte reklame - manden og kvindens rolle.
ForumindlægJeg har netop fået mit emne til den afsluttende afgangsprøve i folkeskolen. Jeg har fået "Den trykte reklame - manden og kvindens rolle", og jeg skal nu finde en trykt reklame som kan opfylde disse krav. Jeg leder nu efter hjælp til at finde denne reklame, som vil være god at analysere... -
Huntington og korstog
ForumindlægJeg sidder og skriver AT-talepapir og vil meget gerne have Huntingtons teori til at passe til korstogene til Jerusalem. Er der nogen der ved noget om dette? -
Fænomenologisk (metode til AT)
ForumindlægJeg skal op i emnet kvindehandel (til prostitutionen) i AT. Jeg har konkluderet ud fra statistik er kvindehandel er et stigende problem i Danmark. Da det er klart at der er høje mørketal omkring dette problem vil jeg sige, at den kvantitative metode jeg har brugt kan suppleres med en kvalitativ m... -
Guld-ord
ForumindlægHey forum!Jeg skal til dansk eksamen i morgen og føler mig underlig nok noglelunde forberedt... Jeg mangler bare at få nogle småting på plads.Definitionen af parataktiske vs hypotaktiske sætningskonstruktioner?!Definitionen af panoramisk vs scenisk fortællestil?!Desuden vil jeg blive meget glad f... -
Valgfag b-niveau?
ForumindlægHej.Ville lige høre, om hvis nu jeg valgte psykologi som valgfag, på b-niveau, kunne jeg så i fremtiden søge ind på universitetet, og studerere psykologi?Eller sprogvidenskab..Mit spørgsmål er så mest, til om jeg kan studerere psykologi på uni, i fremtiden hvis jeg har det som valgfag, på bniveau... -
hvad forståes ved metode og teori?
Forumindlæghvad forståes ved metode og teori? Og hvordan kan dette linkes til religion og historie? -
Er Datalogi kedeligt??
ForumindlægDer er en meget stor nedgang i antallet af ansøgere til Datalogi. Som studerende på datalogi undre det mig hvorfor der er denne nedgang. Datalogi har fået mange "hug" fra nuværende studerende og studerende der er droppet ud, men vi har ikke hørt fra jer der fravælger Datalogi.Mit Spørgs... -
service
ForumindlægHej alle sammen.Nogen der kan hjælpe med følgende problem.Der står :; For hvert produkt skal du fastslå, hvilke behov, det dækker.1. Fredag aften på byens hotte diskotek = 2. En røgalarm =3. En rød Porsche =4. Et par Ray Ban solbriller =5. Faldskærmsudspring =6. Et 3-ugers sprogkursus i Spanien ... -
børn
Forumindlæghvad ville i mine man fra samfundets side kunne gøre, for at hjælpe børn som trods en belastet opvækst (fx med nogle forældre som var narkomaner) alligevel prøver at blive til noget. også kaldet mønsterbrydere. -
Finanskrise?
ForumindlægHej :-) Har bug for en smule hjælp fra jer derude som kender ngt til finanskrisen, for jeg aner intet og skal til eksamen og måske blir jeg så uheldig at jeg trækker finanskrise op? Og det er bare så kikset af mig, at jeg stadig ikk har fattet finanskrise fra bund til tops :-) Så vil I ikke hjæl... -
kronik - problem
ForumindlægHej allesammen;)Jeg har en danskaflevering for til den 11/9. Det er en kronik, og her lyder opgaveformuleringen:Skriv en kronik med emnet ”Romantikken”, hvori du diskuterer, på hvilken måde H.C. Andersens ”I Danmark er jeg født” og Adam Oenlenschlägers ”Der er et yndigt land” egner sig som nation... -
Medier og politik
ForumindlægJeg har fået en opgave, der lyder "Diskuter om medieudviklingen er til skade for demokratiet", og jeg er helt lost!! Kan slet ikke komme i gang! Så hvis der sidder en venlig sjæl (eller to) derude, der har lyst til at komme med deres mening, eller bare forslag til, hvordan jeg kan komme... -
hermenutisk metode vs. kvalitativ metode i samf?
Forumindlæghej! Jeg skal til AT-eksamen imorgen og har arbejdet med immigration fra latinamerika til USA hvor jeg har brugt filmen Maria llena eres de gracia i spank samt en sangtekst og så statistisk materiale i Samfundsfag osv. Jeg sidder og skriver om metode og har jo så brugt meget kvantitativ metode if... -
Skal alt fremlægges på 10min?
ForumindlægHej! Jeg skal op i AT her i morgen, og kom så i tvivl om, skal alt fremlægges på 10 minutter? Altså problemformulering, konklusioner, metoder, kilde kritik og perspektivering? Eller hvordan er det med det? Håber på svar :) -
HASTER HASTER
ForumindlægHej alle sammen Hvad er forskel på én problemsstilling og én problemformulering ? Jeg skal snart til At- eksamen. Har nemlig skrevet, at jeg først har skrevet en problemformulering, hvorefter jeg har formuleret et par problemsstillinger udefra min problemformulering. Men er i tvivl om hvad forske... -
3.årsopgave2006
Forumindlæger der ikke nogen der vil give mig nogle gode ideer /emner i historie man kan skrive om..... -
Haster ...Hjælp til Synopsis !
ForumindlægHejsa Alle sammen ... Jeg har lavet en synopsis om det senmoderne danmark...men mangler at finde et bilag selv ... jeg skal finde et bilag som skal omhandle det samme enme men må ikke være noget var undersvining og har svært ved at finde noget... jeg vil sætte stort pris på hvis en af jer k... -
spørgsmål vedr. dasnk stil
ForumindlægHej er der nogen som kan svare mig på om man må skrive fx. jeg synes at el. jeg mener at når man skal diskutere nogle synspunkter i en stil. jeg tænker på de opgaver der er i et stileoplæg til skriftlig eksamen. det vil hjælpe mig meget hvis nogen kunne svare hurtigt på dette spørgsmål. -
Dumpet AP-eksamen i 1g :(
ForumindlægHey allesammen. Var her tidligere på året oppe til både NV og AP eksamen. NV eksamen fik jeg karakteren 4 i. MEN.... Til AP eksamen (som burde være lige til at overkomme) formåede jeg på en måde at rode så meget rundt i det, at jeg åbenbart fik 00.. Synes ellers det gik ok, men åbenbart ikke ... -
Essay 2
ForumindlægHej. Er der nogle der kan fortælle mig, hvad et essay til e engelsk tekst, helt konkret skal indeholde, og hvordan man evt. kan opbygge det?
