Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6841 til 6860 af 14099
-
Lille Tysk Oversættelse.. HJÆLP!
ForumindlægHey.. Skal aflevere denne her lille tyske oversættelse i morgen.. er ikke den bedste til tysk så kunne godt bruge lidt hjælp? Tysk Oversættelse: Der Brüder Grimm Tysk: Der Brüder Grimm herausgab in 1812 einer Märchensammlung, die alle Kindern kennen. Sie besteht aus Volksmärchens, das sie hat... -
10. klasses eksamen - Myter
ForumindlægHejsa kære kloge hoveder :) Jeg står, og skal til mundtlig dansk eksamen her om lidt, og jeg skal tale om Icarus myten fra et filosofisk perspektiv. Meget spændene! Og det er jo en græsk myte.. Så derfor vil jeg meget gerne kunne forklare hvad der kendertegner en græsk myte, og hvordan den skill... -
Mutation
ForumindlægHej! Sidder lige nu til 24-timers eksamen. Nogle der kan hjælpe med at forklare hvorfor det er vigtigt at der kan foregå DNA replikation -
1.2.3 personsfortæller.
ForumindlægHej allesammen. 1 persons - Jeg-fotæller 2 - du fortæller 3 - han hun ^ er overstående korrekt? -
Eksamen ?
ForumindlægHej SP Jeg skal til old. eksamen men er lidt usikker på hvordan jeg skal gribe det an. Jeg gennemgår hele pensum og noter men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal analyser et uddrag fra iliaden f.eks. Hvad skal man komme ind på ? -
Matematik mundtlig
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til min mundtlige eksame i matematik komme ind på: Giv eksempler på lineære funktioner og forklar hvad a og b betyder i de konkrete eksempler. Giv eksempler på eksponentialfunktioner og forklar hvad a og b betyder i de konkrete eksempler. Er der nogen, som kan... -
EF og EU
ForumindlægHvad er forskellen på Det Europæiske fællesskab og Den Europæiske Union , altså forskellen på EF og EU ?? -
Hjælp!!! Har et lavt gennemsnit!!!
ForumindlægHej allesammen Jeg skal efter sommerferien starte i 9. Klasse, og har i lang tid haft en drøm om at komme ind på medicinstudiet:) jeg har desværre en meget lav snit på 6 og føler mig håbløst da jeg hører at mange forbedre deres snit mens at jeg sidde fast i med mine karakter selvom jeg øver. fx ... -
Er mine karaktere okay
ForumindlægJeg er meget interesseret i dyr og vil rigtigt gerne være dyrlæge, jeg går i 7 klasse og vil gerne vide hvad jeg skal op på i karaktere. Lige pt får jeg 7 i fysik-kemi og 10-12 i matematik?? -
hænger sammen med det skrftl?
ForumindlægHej hej Jeg ville spørge folk, der ved noget om dette. Er det sådan det hænger sammen, at lærerer giver mundtlige karakterer ud fra skriftlige. Jeg spørger fordi, jeg siger mere end min sidekammerat, hun har fået 9, hvor jeg har fået 7- Men hendes stile er gode. Men er lam i timerne.. Hvad ske... -
Jeres mening
ForumindlægHej alle sammen Jeg har diskuteret lidt med en veninde om hvordan det vil se ud til næste år for snittet til optagelse på de populære studier. Jeg vil altså bare gerne høre jeres mening om det er muligt for mig at få en stand-by plads på medicin på AU til næste år, når jeg har et snit på 9,4 med ... -
At studere til tandlæge
ForumindlægHej mennesker :) Jeg vil spørge nogen som har studeret til odontologi/tandlæge eller studere nu måske. Er der gruppeeksamner eller bare generalt gruppearbejde både i bachelor og kandidat, eller er for det meste individuelt arbejde? I må meget gerne efterlade et svar :D Tak på forhånd. -
Medialisering
ForumindlægHeej, håber nogle der er kvikke til samfundetsfag og kan svar mig på de tre af de føglende spørgsmålene som lyder på: Hvad betyder de begreber og forklar kort om dem. 1)Medierne intensiverer? 2)Medierne polariserer? 3)Medierne personificerer? Tusind tak på forhånd :) -
HJÆLP hurtigt! please så du sød:D
ForumindlægJeg har læst og læst om kommunisme og kapitalisme, men kan aldrig få det limet fast i hjernen, er der nogle der vil være søde og fortælle mig hvad det er i korte træk? pleaase :D:D -
Dansk analyse
ForumindlægVil høre om der er en der kan forklare mig lidt om hvordan en analyse of fortolkning af en bog skal laves?? Hvad har man af retningslinjer og hvad skal den indeholde.. På forhånd tak -
Hvordan skal den starte?
ForumindlægHej alle Jeg har fået en stil for i dansk, og emnet er : Hvorfor gymnasium? Jeg skal så beskrive hvorfor det er at jeg har valgt at går på gymnasium.. Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal starte på stilen.. Er der nogen derude der har en ide til hvordan starten på stilen skal lyde? Vil I ... -
Carmen – Carlos Saura (1983) (oversættelse og egen tekst)
ForumindlægHej jeg skal kun aflevere denne opgave d.10.04.07, men hvis der er nogen der har tid til at se den igennem siger jeg mange tak. Carmen – Carlos Saura (1983) Traducción: Flamencoen er en integreret del af den spanske kultur. El flamenco es uno integral parte del cultura España. Kan du lide den?... -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHej. Jeg havde i starten af 9. klasse planer om at tage en IB, men da jeg var "skræmt væk" af transport, lektier mm., så blev det ligesom hurtigt droppet. I dag sidder jeg nu på HTX og fortryder mit valg, men har jeg nogle spørgsmål som jeg skulle have stillet for lang tid siden før je... -
Forberedelse + noter??
ForumindlægHej Jeg vil gerne allerede nu begynde at forberede lidt til min eksamen så jeg kan blive klar. Problemet er dog at jeg ikke helt ved hvordan. Føler ikke at skolen giver mig nok, så kender i nogle gode hjemmesider/bøger/yt-videoer eller sådan noget som kan hjælpe mig? Måske evt. nogle andre gode... -
Kort introduktion om Kristendommen
ForumindlægHej allesammen Da jeg ikke har så meget styr på kristendom og den kristne tro, håber jeg at nogle kan svare min spørgsmål (da en veninde som har glemt sin kode her, har brug for hjælp..) Kort om Kristendommen, hvad kan du sige? På forhånd takker jeg på hendes vejne. :)
