Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6921 til 6940 af 11183
-
Hjælp med mundtligt dansk
ForumindlægJeg har i forbindelse med den dansk mundtlige eksamen trukket emnet "identitet og udvikling", hvor jeg skal finde en novelle, essay, eventyr, kortfilm eller et digt, som jeg skal analysere, og også perspektivere til noget af mit pensum. Dog ved jeg bare slet ikke hvad jeg skal vælge at... -
Hjælp til læseferien
ForumindlægHej folkens. Jeg går i 3.g og skal snart til eksamen. Desværre lider jeg af eksamensangst, som påvirker min præstation negativt, og jeg føler ikke, at jeg præsterer på det niveau, jeg ønsker. Denne gang tror jeg ikke, at der vil være nogen forberedelsesmuligheder til spørgsmålene, og at vi kun ... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet: ''At træffe et valg'' og har ingen ide om, hvilken tekst jeg skal bruge. I vores pensum kan jeg perspektivere til “Placebo”, kortfilm “Alt er tilladt”, novelle “Drengen på knallerten”, podcast “To veje&r... -
ungdomssind som fordybbelsesområde i dansk mundtlig
Forumindlæghej jeg har trukket ungdomssind som fordybbelsesområde i dansk mundtlig og er på helt bar bund, vi har en masse pensum at perspektivere til, men for mit vedkommende er jeg helt blank og har ingen idé om hvor jeg skal starte og om jeg skal analysere bog, artikel, film, billede, lyrik eller hvad je... -
Antal eksamner
ForumindlægHej Jeg har fået at vide at jeg skal op til fuld pensum og går på 2g. Men jeg er dog ikke sikker på hvor mange eksamener jeg skal op i. Fordi jeg ikke er sikker på om at jeg skal op til mundtlig og skriftlig i alle de fag jeg afslutter i år, Eller kun mundtligt Har fået at vide, at der ikke... -
EKSAMEN/DOKUMENTARGENREN
ForumindlægHejjjjj. Har trukket Dokumentargenren i dansk og ved simpelthen ikke hvilken jeg skal tage:( har overvejet paludan i børnehøjde (den hedder noget i den stil) armadillo adam og eva: utro eller ej har i nogle andre forslag der kunne være gode til det?? eller har i selv været oppe til den og har... -
dansk mundligt eksamen
Forumindlægkan ikke finde ud af om jeg skal vælge "den grimme æling" eller om jeg skal vælge " de røde sko" at gå op i til dansk eksamen. jeg har trukket romantikken. det der gør mig i tvivl er at jeg ikke synes der er nogen af dem som er gode til at perspektivere. jeg kan kun perspekt... -
Artikeleksamen forfatningsret - HJÆLP
ForumindlægHejsa, Jeg skal skrive artikeleksamen i forfatningsret, og er lidt på bar bund med idéer. Jeg vil helst holde mig uden for menneskerettigheder, da det først er pensum fra 2. semester. Jeg har brugt hele dagen på at brainstorme, og tænker lidt: Religionsfrihed og folkekirkens særstatus, jf.... -
Jura: Familie- og arveret mundtlig eksamen.
ForumindlægJurastuderende/jurister: Hvordan forbereder man sig bedst til Familie- og Arveret mundtlig eksamen?Skal op 10. januar og jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Pensum er baseret på følgende 2 bøger: • Linda Nielsen og Ingrid Lund-Andersen: Familieretten, 8.udgave • Rasmus Kristi... -
f(x)=4x-1 og g(x)=(4x-1)^(3) , bestem f' og g(0)
ForumindlægJeg ved ikke hvad der sker, der er gået en matematisk blokade-klap ned for mig og jeg husker intet af differentialregning selvom jeg har afleveret 2 store afleveringer uden fejl for 2 uger siden samt lige genopfrisket pensum. Nogen der kan hjælpe mig? f(x)=4x-1 og g(x)=(4x-1)^(3) , bestem f'... -
Regnskab (Balance)
ForumindlægHej Jeg står er er i gang med et eksamensprojekt, som bl.a. består af regnskab for en virksomhed. Jeg skal hertil lave en balance, hvor aktiver og passiverne skal give det samme. Jeg er dog meget i tvivl om det jeg har lavet er udført korrekt, i og med jeg ALDRIG har lavet en balance før, og v... -
7-tallet
ForumindlægHar lige været oppe i fysik, og fik 7.Da læren ikke synetes jeg var for passivMen hvad indikerer 7 egentlig? Jeg svarede ikke vildt meget forkert, og nåede da frem til det meste.Er 7, i det hele taget en dårlig karakter? -
og- & eller-tegn
ForumindlægHvordan er det nu??I matematikverdenen, er 'og' så et lille v, eller et lille v på hovedet? -
Hvordan læste i til Old? (jer der har været oppe)
ForumindlægHvordan gjorde i? eg har ret begrænset tid, så jeg regner me´d at læse og notere en smule om henholdsvis Arkaisk hellenistisk og klassisk tid, men mht. værkerne har jeg tænkt mig at læse det af værkerne jeg skal, opdele mit old-hæfte med små faneblade, så tingene hurtigt kan findes i forberedelse... -
nogen der ved om man ka klage....
Forumindlæg...hvis man har fået en meget dårlig karakter i skriftlig dansk? fx 4 karaktere under det man får i årskarakter... og man VED at den fortjener mere.......?? -
Hvordan få 8 i old?
ForumindlægHar ikke været super aktiv året igennem og er ret nervøs for denne sidste eksamen - nogle gode råd? Læser og læser men er ikke sikker på jeg fanger alt det vigtige. -
Student imorgen..
ForumindlægHej, mit indtryk siger man at ikke særlig mange bliver studenter imorgen.Dog blivier jeg selv student imorgen (Sproglig) og vil da lige høre om jeg har nogle "compañeros" som også bliver imorgen?Hvad skal du op i og hvad tid?Jeg skal selv op 10.15 i religion, så kryds lige fingre ;)Venl... -
Bøger?
ForumindlægJeg vil gerne læse erhvervsøkonomi. "Problemet" er bare, at jeg er sproglig, går i 3.g nu. Jeg har dog matematik som højniveaufag, så jeg har ikke problemer med de specifikke adgangsbetingelserne. Men derfor vil jeg jo nok stadig være temmelig langt bag ud i forhold til de kloge handels... -
Medicin- og tandlægestudiet, men ikke højt nok snit :(
ForumindlægKære alle brugere, i næste uge skal jeg op til min sidste eksamen AT, og dermed få afsluttet mine eksamener. Problemet er bare, at hvis jeg nu får 12 til AT vil mit snit når det ganges op, komme op på de 9,7, samt et snit på 9,6 hvis jeg får 10.. hvilket jo ikke er nok til at komme ind på en af ... -
Til grin?(gennemsnit)
ForumindlægHar lige fundet ud af at der på eksamensbeviset bliver overført karakterer fra årskarakterer til eksamenskarakterer, hvis man ikk har været op i faget? Hvordan fanden kan det være? Har man en lortelærer i et fag, og f.eks. slet ikk kan gøre noget for bedre karakterer, er man jo dobbelt fuckt hvi...
