Dansk

Hjælp med mundtligt dansk

17. maj 2022 af tobi4325 - Niveau: 9. klasse

Jeg har i forbindelse med den dansk mundtlige eksamen trukket emnet "identitet og udvikling", hvor jeg skal finde en novelle, essay, eventyr, kortfilm eller et digt, som jeg skal analysere, og også perspektivere til noget af mit pensum.

Dog ved jeg bare slet ikke hvad jeg skal vælge at skrive om. Min synopse skal allerede afleveres om otte dage, så jeg er også ret presset på tid. Jeg håber virkelig på lidt hjælp her, og bare sig hvis jeg skal komme med mere info om opgaven.


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. maj 2022 af kravlundis

Hej Tobi

Jeg tænker, at du i løbet af dine folkeskoleår, har arbejdet med emnet 'identitet og udvikling'. Når du finder dine noter til det emne, ville jeg simpelthen bare gå på jagt efter nogle noveller, kortfilm, eller digte, der vedrører noget af det, i har arbejdet med. Personligt digte og kortfilm som det letteste at tilgå online - i hvert fald hvis det skal være gratis. 

Afslutningsvis vil jeg sige, at det her lyder som noget, du kan vende med din lærer og- eller dine klassekammerater, som forhåbentlig gerne vil hjælpe dig. 

Nu har jeg aldrig prøvet den type danskeksamen du nævner her, men otte dage lyder som rigeligt med tid til at lave en fornuftig synopsis. 


Skriv et svar til: Hjælp med mundtligt dansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.