Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7101 til 7120 af 14099
-
Enhedslisten - socialistisk
ForumindlægHej derude Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber i vil jeg hjælpe mig med, da jeg ikke er særlig god til samfundsfag. Mit spørgsmål er: 1 ) hvorfor er enhedslisten så socialistisk? :) 2) hvad er specielt ved deres skat og finans? Håber i kan hjælpe, og det er helt fint, hvis i kun kan ... -
en religiøs strategi ?
ForumindlægHej sidder lige med mit srp opgave ... har lige brug for at få forklaret : en religiøs strategi ? , er der en som kan forklare mig hvad det er ? TAK PÅ FORHÅND! :d -
hjælp? problemformulering til romerrigetsfald
Forumindlæghej jeg er i gang med at skrive en problemformulering til romerrigets fald, og jeg ville høre om der var nogen som kunne give mig nogle eksempler på en problemformulering. håber der er nogen som vil hjælpe!! -
Mundtlig dansk eksamen: Må man godt som lærer ....
ForumindlægMå man godt som lærer lade ét spørgsmål gå igen. Så hvis en af eleverne trækker det mandag, må man så godt opgive samme spørgsmål om onsdagen? -
tema eller tekst vigtigst
ForumindlægAng. spansk eksamen mundtlig Hvad er vigtigst at snakke om: selve temaet eller selve teksten man har fået? Jeg skal op om en uge.. -
billedsprog og stemning
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at finde billedsprog og stemning, samt hvordan jeg kan starte en indledning i dette digt? :) At fra flyveren kigge ned på svenske søer er omtrent som at ligge ved en svensk sø og kigge på skyer. Mon vi 5 kommer over skydækkets halvt opløste isterninger i bunden af et ... -
Dibrom og Methylbenzen?
ForumindlægHej Kan dibrom og methylbenzen reagerer? Jeg har fået 3 stoffer - Benzen, cyclohex-1-en og 1-methylbenzen og skal forklare hvad der sker ved reaktion med dibrom i underskud. Benzen og dibrom -> 1-brombenzen og hydrogenbromid hvilket er en substitution Cyclohex-1-en og dibrom -> 1,2-dibrom... -
Spændingsrække
ForumindlægMit spørgsmål lyder således: Kan metallet Bly (Pb) opløses i saltsyre HCl under afgivelse af dihydrogen (H2) ? begrund og opskriv reaktionslining Håber nogen kan hjælpe -
Hjælp til projektopgave?
ForumindlægHej alle, Jeg skal lave en projektopave i 8. klasse, hvor vi, ekstra ordinært, har fået lov til at lave den uden noget som helst overemne. Vi må vælge lige, hvad vi har lyst til, men nu står jeg desværre i den situation, at jeg ikke kan komme på et interessant overemne. Jeg skriver opgaven alen... -
historie eksamen stx: emne:"ideologiernes kampe: vånehvile 11-11-1918 til Berlinmurens fald"
Forumindlæghej. jeg har lige trukket mit emne til historie eksamen. jeg har fået følgende kilder: 1. tjernajevs dagbog om sovjetsystemets krise 2. Gorbatjov om Sovjetunionens problemer, 1987 3. USSR frimærke fra 1988 - taget fra: http://en.wikipedia.org/wiki/File:USSR_stamp_Perestroyka1_1988_5k.jpg 4. stat... -
Oddysseen 5. sang
Forumindlæg(ved godt er kommet til at stave overskriften forkert) - ODYSSEEN Den skibbrudne Odysseus. Beskriv den guddommelige overbygning. Hvem griber ind? </o:p> Find den ”homeriske lignelse” v. 294 – 298 og v. 432 - 435. Hvordan skal de tolkes? Redningen. Hvordan beskrives han... -
Solciolingvistiske teoretikere
ForumindlægHej Jeg er stille og roligt gået i gang med min SRP. Jeg skal lave sociolingvistisk analyse, tildels af Yahya Hassans digtsamling. Er der nogen, som kender nyttige teoretikere der kan anvendes? -
samfundsfaglig viden: 12 minutter mere om dagen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen lave en fremlæggelse, som skal handle om at Lars Løkke selv har forslået at vi skulle arbejde 12 minutter mere om dagen! Jeg mangler dog nogle ideer til hvilken samfundsfaglig viden jeg kan inddrage. -
Kort og Forståeligt - hvad er ekspressionisme?
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og er igang med min dansk-historie opgave, hvor jeg har valgt emnet Første Verdenskrig og litteraturen efter. Kunne godt tænke mig et forståeligt svar på hvordan ekspressionismen kommer til udtryk i litteraturen, hvad forkuserede forfatterne primært på da de skrev ... -
binomialfordeling
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om delspørgsmål b og c. Ville i mene om man skal bruge binomialfordelingsformelen eller en enkelt sidet binomial test? tak på forhånd -
Analyse af et H.C Andersen eventyr
ForumindlægHej, Jeg skal snart til at gå op i mundtlig dansk og jeg ved ikke hvad for et eventyr jeg skal analysere, min lærer har givet mig nogle meget teksttunge eventyr, men jeg gider faktisk ikke læse dem, og min klassekammerat siger at de ikke er specialt gode. Er der nogen der har et super godt even... -
Hvorfor kom så mange film om Enigma-emnet først ud i 2000? Og ikke i 1970'erne?
ForumindlægHej, Studieportalen Jeg skriver om emnet Enigma, kryptering, og 2. verdenskrig, men jeg har et fokuspunkt om den populærkulturelle formidling af hændelserne. Jeg har undret mig over, hvorfor så mange film, som U-571, Enigma (2001), og All The Queen's Men først kom ud i starten af d. 21. årh... -
Stabilitet- og vækstpagten
ForumindlægHej, er der nogen der kan give mig et hint om hvad årsagen til problemerne med stabilitets- og vækstpagten kan være? Jeg sidder og skriver en opgave i samf. og kan ikke rigtig begynde på diskusionsdelen, før jeg har fundet ud af dette .. Synes ikke rigtig jeg kan finde noget :( -
Plagiat i matematik?
ForumindlægHej Ville bare høre, om man kan snakke om plagiat i faget matematik, fordi man kan jo ikke rigtig omformulere matematiske sætninger, beviser osv.? Sidder og skriver SRP og undrer mig over, hvorledes det forholder sig med matematik. -
Tøjbutik i en producentmarked
ForumindlægJeg har desperat brug for hjælp.. Håber at i kan hjælpe mig.. Jeg skal oppe til eksamen imorgen i salg&service i producentmarkedet.. Vi skal højt sandsynligt have en opgave om en tøjbutik (ONLY), som skal være producent/leverandør og som skal finde en målgruppe i delmarkederne (mellem...
