Dansk

Analyse af et H.C Andersen eventyr

09. maj 2022 af Esbbeen - Niveau: 9. klasse

Hej, 

Jeg skal snart til at gå op i mundtlig dansk og jeg ved ikke hvad for et eventyr jeg skal analysere, min lærer har givet mig nogle meget teksttunge eventyr, men jeg gider faktisk ikke læse dem, og min klassekammerat siger at de ikke er specialt gode. Er der nogen der har et super godt eventyr (evt også en analyse af det), det ville være en stor hjælp.


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. maj 2022 af Moderatoren


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. maj 2022 af Stygotius

Hvis du  ikke gider læse, -hvorfor går du så på  efterskole -uden at tage din uddannelse alvorligt??


Svar #3
09. maj 2022 af Esbbeen

#2
Hvis du  ikke gider læse, -hvorfor går du så på  efterskole -uden at tage din uddannelse alvorligt??

Fordi jeg blev mobbet ud af min folkeskole og har stærk ADD så jeg kan ikke fokusere nok på en lang tekst :)

Svar #4
09. maj 2022 af Esbbeen

#1
Vælg det, som du synes er bedst: https://www.andersenstories.com/da/andersen_fortaellinger/favorites

Tusind tak :)

Brugbart svar (0)

Svar #5
09. maj 2022 af Stygotius

Jamen, så har det jo helt andre årsager end det at gide.


Svar #6
09. maj 2022 af Esbbeen

#5
Jamen, så har det jo helt andre årsager end det at gide.

Ok Stygotius

Brugbart svar (1)

Svar #7
09. maj 2022 af SigneLeiton

Den grimme ælling af H.C. Andersen. Der kan man perspektivere til nutidens samfund.

Synes den har nogle gode, relevante temaer:) 


Svar #8
09. maj 2022 af Esbbeen

#7
Den grimme ælling af H.C. Andersen. Der kan man perspektivere til nutidens samfund.

Synes den har nogle gode, relevante temaer:)

TUSIND TAK, DEN HAVDE JEG IKKE TÆNKT PÅ

Brugbart svar (0)

Svar #9
09. maj 2022 af Stygotius

Du kan også  perspektivisere "Den grimme ælliing"  til Henrik Pontoppidans novelle "Ørneflugt". Det er oplagt.


Skriv et svar til: Analyse af et H.C Andersen eventyr

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.