Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7441 til 7460 af 25374
-
Firepartisystemet, jordskredsvalget og ideologierne i det senmoderne samfund
ForumindlægHej alle. I dag har jeg fået min SSO formulering, under emnet ideologiernes udvikling i DK. Spørgsmålene lyder: - Redegør for det klassiske firepartisystem og ideologiernes betydning for dette - Analyser, med selvvalgt kildemateriale, ideologiernes betydning efter jordskredsvalget i 1973 - Vur... -
Hvad betyder det
ForumindlægHej nogen der kan forklare mig hvad ordet revisionisme betyder helt præcist? Har prøvet at slå det op, men fatter ikke rigtig ordet. Tak på forhånd -
SRP-emner
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive SRP, og jeg er i gang finde adskillige emner frem, som jeg synes er interessant. Jeg kunne især godt tænke mig at skrive noget om medicin, evt. udviklingen af medicin eller noget lignende, hvor jeg anvender historiefaget. Har I nogle gode ideer til dette emne e... -
hjælp til forbedring
ForumindlægHej jeg går på hf engeltfag og har dansk på A og afslutter det her til sommer. Jeg er lidt svag til dansk både mundtligt og skriftligt, jeg brænder for at blive bedre til danskfaget og vil gøre alt for at blive bedre. jeg har selv prøvet mig frem til den måde jeg tror man kan blive bedre på m... -
STOR historieopgave - HJÆLP!
ForumindlægHej, Jeg er i øjeblikket i gang med at skrive min dansk/historie opgave, hvor jeg så har valgt at skrive i historie.. Jeg har valgt emnet Kvindekampen i Danmark, hvor jeg især fokuserer på 60-70'erne, hvilke kvinder det var samt at sammenligne med nutiden, og hvordan det har påvirket kvindern... -
er ****** sur!!
ForumindlægHvordan kan det være at vores historielærer giver os op til 20 siders historie for? Jeg kan jo overhovedet ikke følge med i historie!! Hun brokker sig altid over at jeg ikke siger noget i timerne, men så kan hun da fand** også tage hensyn til os andre! største delen bruger deres computer til at... -
Samfundsfaglig og historisk metode fordele og ulemper
ForumindlægHej derude, Jeg sidder indenfor i dette gode vejr og laver AT som jeg skal op i på mandag :-) Jeg er nået til mit metode afsnit, som selvfølgelig er det mest vigtige og prængende indenfor AT. Jeg vil derfor høre om nogle kunne hjælpe mig med fordele og ulemper ved samfundsfag og hist... -
Fokus på Fremtiden
ForumindlægFokus på Fremtiden Vi er i dag i Danmark i en situation med en stærk økonomi, en statsgæld der bliver betalt af i lynfart og der er investeret en masse penge i sundhed og velfærd. Derfor mener jeg at det nu er på tide, at vi begynder at investere mere i vores fremtid. Folkeskole er grundstenen ... -
HURTIG HJÆLP SØGES - debatindlæg
ForumindlægNogen der vil være så behjælpelige og læse mit korte debatindlæg igennem, og komme med eventuelle rettelser. Det ville være en STOR hjælp. På forhånd TAK. Teksten kommer her: Photoshop skal gøres ulovligt i modebranchen Photoshop er noget der bliver taget i brug rigtig mange steder. D... -
Efter krigen..
ForumindlægVi skal skrive en historie om hvordan det var efter krigen i ens familie, ens eget personlige liv og der er nogle krav; 1) Man skal være i teenage årene og stadigvæk havde oplevet noget af krigen. Fx: Man var fem der den sluttede og nu er man 15. 2) Man skal være en teenager og man skal vide hv... -
Faglig supplering
ForumindlægHej studieportalen, jeg er en smule i tvivl angående en supplering. Hvis jeg skal søge ind på en videregående uddannelse på universitetet, der kræver at jeg har haft dansk A, engelsk B og russisk A og historie B på STX (alle fag skal være bestået), og jeg er dumpet historie på A, er der så noget ... -
Rettelse af dansk-tysk oversættelse
ForumindlægEndnu en dansk-tysk oversættelse. Jeg håber, at der er nogen der vil se det igennem for fejl. Der er 11 korte sætninger. Christina var netop stået op (*aufstehen) og havde klædt sig på (*sich anziehen), da hendes mand kom ind. Christina war gerade aufgestanden und hatte sich zogen an als ihr M... -
Vinterbørn og hverdagrealisme
ForumindlægJeg er ved at skrive aalyse af mit selvvalgte værk Vinterbørn af Dea Trier Mørch fra 1976. Jeg synes egentligt jeg er ret sikker på fortolkningerne, men blev pludselig bange for om jeg overfortolker. Håber nogen der har læst den lige kunne bekræfte. Jeg er kommet frem til at den høre til hv... -
biologi (om arvelighed)
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at besvare dette spørgsmål: Vurder i nedenstående liste om de forskellige egenskaber er arveligt betinget eller miljøbetinget eller begge dele? (Jeg synes det er lidt svært, håber der er en som er frisk på at hjælpe) Hårfarve: Krøl i håret: Hudfarve: Skaldethed: Benlæn... -
Genitiv - Højtstående dyr?
Forumindlæg’s-ejefald bruges ved: Personer og ’højtstående’ dyr og kæledyr: Jeg troede man skulle burge of når det handlede om dyr, men hvad pokker er højtstående dyr og hvordan vurdere man lige det? -
Reklame analyse
ForumindlægHej folkens jeg er igang med at analysere toyotas human touch reklame: http://www.youtube.com/watch?v=sRNsgulOoFo nogen der kender nogle gode analyse modeller til en sådan reklame eller kan komme med en anden form for hjælp ? :) på forhånd tak -
Det ovale portræt
ForumindlægEr der nogen der har en fortolkning liggende af Edgar Allan Poes "Det ovale portræt" eller evt. bare kan huske nogle guldkorn, så ville jeg blive meget taknemmelig.Jeg har set den stil der ligger under opgaver, men jeg synes ikke rigtig den hjalp mig.Marie -
rettelse af en stil
ForumindlægHej, jeg vil spørge om der er nogen der vil rette en stil, dvs grammatiske fejl. -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægJeg kan tilbyde min hjælp til lektierne i fagene Matematik, Fysik, Spansk og Dansk indtil A-niveau.Jeg er selv matematisk Student og har undervist tidligere.Hvis i bor I KBH-området kan jeg undervise hos jer, og ellers bliver det hos mig (østerbro).Jeg tager fra 50-80 kr. i timen, afhængig af tra... -
SSO --Spansk
ForumindlægHey..Ville høre, om nogle som har nogle ideer til, hvilken bog man kan skrive om i 3.årsopgave, som handler om ETA. Den skal dog både være på spansk og dansk. På forhånd mange tak!Mvh JJ.
