Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 7681 til 7700 af 47924
-
Eksame forberedelse
ForumindlægHar den her Opgave hvor emnet er "studie uden studiegæld". Der er stort set frie rammer, men jeg ved sgu ik helt hvor/hvordan jeg ska starte. Ved godt nok ik om der mulighed for i kan hjælpe, men det værd at give et forsøg. Så hvis der er mulighed for nogen kan hjælpe på en eller anden... -
Eksamens sæt
ForumindlægHej derude. Jeg har kigget mig blind på de to opgaver, som jeg har vedhæftet. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak -
Fysik opgave om effekt/resistans og spændningsforskellen
ForumindlægJeg har problemer med den her opgaver, og gåber nogen af jer kan hjælpe, opgaven lyder således :)Varmelegemet i en bestemt brødrister består af tre ens snoede konstantråde, der er anbragt i serie med hinanden. Strømstyrken er 3,0 A, når brødristeren er tændt.Hvor står effekt afsættes i hvert af d... -
eksamen 2012 og 2013 liggende?
ForumindlægHej. Er der nogen der har engelsk a 2012 december og 2013 december eksamen liggende? -
Eksame i spansk
ForumindlægHej der ude, ville hører hvordan det gik til skriftlig spansk, til dem af jer som har været op. :) Og evt. nogle der kan se på min oversættelse. ? MIjavbaby -
Kapitalfremskrivningsformlen - EKSAMEN
ForumindlægJeg skal snart op i mundtlig matematik, og jeg er kørt fast i ét af spørgsmålene, som lyder sådan: Procent og rente Du skal forklare kapitalfremskrivningsformlen K = K0 · (1 + r)n Endvidere skal du komme ind på gennemsnitlig rente og hvordan der kan omregnes rente fra et tidsrum ti... -
censor i fysik B- mikkel rønne
ForumindlægHejsa Nogen der kender Mikkel Rønne fra Brøndby gymnasium- han skal nemlig være min fysik censor :)? Hvordan er han :S ?? -
Bioteknologi eksamen
ForumindlægHej alle lektiehjælper. skal snart op til en bioteknologi eksamen og undrede mig over hvordan jeg skulle svarer på dette spørgsmål: Belyse nogle dyrs tilpasninger til at optage ilt i vandmiljøer, og forklare hvordan dette kan udnyttes til at vurdere et vandløbs forureningsgrad, samt di... -
KULT eksame
ForumindlægHejså allesammen Jeg er lige nu i gang med KS eksame på c nivue på gymnasiet. En af mine spørgsmål går ud på hvad velfærdstatens udfordinger er og hvordan de udfordringer løses..... Jeg tænkte bare om der var nogle der kunne hjælpe mig med hvordan jeg finder god statestik over ældrebyrden i dan... -
Fysik B niveau!
ForumindlægPga. 4 læreskift har jeg desværre ikke kunne komme så fedt i gang med fysik, som jeg havde håbet. Jeg har problemer med følgende:I en aluminiumsgryde med massen 600 g og temperaturen 20 grader c hældes 1,5 liter kogende vand. Beregn sluttemperaturen. Cal=897 j/kgK (specifik varmekapacitet).(denne... -
Fysik aflevering...har brug for hjælp- det haster..!!:S
Forumindlæg3 Opgave: Forsøg med densitet Mads og Merete har lavet forsøg med densitet, hvor de har beregnet densiteten af forskellige materialer ved at m°ale massen og rumfanget af materialet. For ´et af materialerne har Mads f°aet en densitet p°a P= 0, 8 g/cm3 , mens Merete har f°aet en densitet p°a P... -
HISTORIE EKSAMEN!!!
ForumindlægJeg har trukket temaet: Opdagelserne i mit prøvesæt har jeg disse kilder Billede 1: verdenskort af Klaudios Ptolemaios Billede 2: verdenskort af Abraham Ortelius Tekst 1: Columbus finder Cuba - uddrag af Columbus' dagbog 1492 tekst 2: Spaniernes vej til inkaerne tekst 3: Bart... -
Lineærfunktion - Eksamen
Forumindlæg• Gør rede for, at regneforskriften for en lineær funktion er på formen y = a * x + b ^Hvordan gør man lige det ??? -
mundtlig eksamen
ForumindlægJeg går nu i 3g (matematisk med 3-årig-højniveau, gammel reform). Nogen der vil give et eksempel på et eksamensspørgsmål? Jeg har selv fået indtryk af at man skal bevise en sætning, men er det forudbestemt hvilken, eller udarbejder man selv en disposition til forberedelsen over en større overskrift? -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle samfundsfagselskere ;) Jeg skal op til mundtlig samf, på A-niveau! Er der nogle som kan give et par gode råd? Venlig hilsen "den forvirrede" -
Hjælp til engelsk eksamen
ForumindlægJeg har trukket et emne i engelsk som hedder Identity. Er der nogen som har en ide om hvad man kunne snakke om. Og hvordan man lige får det lavet om, så det passer til en disposition. Min lære sagde det skulle være noget med kultur i et engelsk talene land. Jeg skal også perspektivere til noget, ... -
Mdt. eksamen hjælp
ForumindlægHej i et spørgsmål om polynomier skal jeg benævne noget om rødder i polynomier af grad højere end 2. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige om det, andet end at et n'te grads polynomium har n antal rødder??! -
AT Eksamen
ForumindlægHej Studieportalen. Nu står jeg og skal op i AT på onsdag og er kommet i tvivl idet jeg er ved at lave mit talepapir. Jeg er stærkt i tvivl om mine fag er repræsenteret godt nok, og om de overhovedet får den fagkombination - efter at have fået min synopsis læst har jeg nemlig fået at vide at den ... -
synopse eksamen
ForumindlægJeg har fået at vide, at jeg skal aflevere min synopse. mener de så alt inkl. opgaven med analysen? eller kun selve dispositionen, fordybelsesområde, hvad man har valgt at perspektivere til osv. -
KULT eksame
Forumindlæghej studieportal jeg har en redegørende problemstilling til min KS der lyder på "Hvilken syn på velfærdsstaten var der i Danmark i 1960 og hvordan nu, og hvad kendetegner de 3 velfærdsmodeller" hvordan kan jeg gribe den an. jeg har to bilag om to syn fra 1960 erne men ellers har jeg f...
