Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 8041 til 8060 af 119568
-
Bedøm min danske STX-A stil
ForumindlægVi har netop idag fået skriftlige eksamenskarakterer, og jeg er utilfreds med min karakter. Derfor ville det være en meget stor hjælp hvis der var nogen der var så rare at give sig tid til at læse den igennem, og derefter komme med en objektiv vurdering. -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
Analyse/noter til "The Antheap" af Doris Lessing
ForumindlægHej, er der nogen der ligger inde med notater eller en analyse af "The Antheap" af Doris Lessing fra novellesamlingen "This was the old chief's country", Vol. one og Doris Lessing's collected african stories ? Om det er på dansk eller engelsk er underordnet. På forh... -
Matematik 12 ligninger med 12 ubekendte
ForumindlægLige et spørgsmål er det overhovedet muligt at kunne få nogle reelle tal ud af de her ligninger for jeg står nu med i alt 12 ligninger med 12 ubekendet de lyder følgende: xD = xC xA = xB a2 = -a1 YA = a1 xA + b1 602 = ( xA - 80)2 + ( yA - 80)2 YB = a2 xB+ b2 ∧ 602 602 = ( xB - 8... -
Unge erfarne gymnasielærer i matematik klar til at hjælpe dig
ForumindlægHej Vi er en mindre gruppe adjunkter i matematik på gymnasiet (HF, almen gym samt HHX), der tilbyder dig et uvurderligt fortrin. Vi har været censorer under både skriftlige som mundtlige eksamener i matematik. I øjeblikket har vi frie pladser i både matematik på både C og B-niveau. Vi tilb... -
Kan jeg komme til eksamen på andet år når jeg har matematik A?
ForumindlægHej Min klasse har Matematik på b-niveau, men jeg har hævet det til a-niveau. Min matematiklærer har nu sagt at jeg godt kan komme op i det her på andet år. Han siger at den karakter vil tælle (Men blive nedgraderet hvis jeg trækker det på tredje år) Jeg har dog altid troet at man kun kunne kom... -
ligning opgave 286 teknisk matematik P.Madsen
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? var syg da vi fik undervisning omkring det Du skal løse ligningerne: a) sin x = 0,88 Grundmængde: [0 ; 2π] b) sin x = -0,32 Grundmængde: [0 ; 2π] er taknemlig for alt hjælp! -
MATematik problemer! har akut brug for svar !!! plzzz hjælp
Forumindlægskal lave denne opgave men forstår ikke hvordan jeg skal regne det ud:( håber der nogen som kan hjælpe... For et spil gælder følgende regler: Der er en beholder med 100 kugler.fra beholderen udtrækkes en kugle, og gevinsten er afhængning af kuglens farve. gevinsten for de forskellige favre og... -
(a – b)(a + b) + b(a + b) – a2
ForumindlægHar arbejdet lidt med denne kvadratsætning, og jeg kom frem til at resultatet er bare = ab kan det passe? (a – b)(a + b) + b(a + b) – a2 = ab Evt fejl og rettelser og kommentar ønskes, mange tak -
Hjælp til matematik opgave om noget med et skib muligvis noget med vekot?
ForumindlægOpgaven lyder således:Et skib sejler fra en starthavn med farten 14 km/time og med kursen 60 grader I den første time sejler det i et område med strøm. Strømmen bevæger sig 5 km/time i retningen 270 grader.Herefter kommer det ud i et område hvor der også blæser en vind. Vinden flytter skibet 3 km... -
hvordan reducer man (a-b)(a+b)
Forumindlæghvordan reducer man (a-b)(a+b) -
Matematik opgave - find ligning til tangentens punkt
ForumindlægEn som kan hjælpe med denne opgave? Både A og B. Tusind tak! -
Koefficienten b
ForumindlægHvad viser koefficienten b i en andengradsfunktion? -
Internet til matematik A eksamen i år (2017)?
ForumindlægVi er i vores klasse blevet lidt i tvivl om man må bruge internet til eksamen i år, da nogle lærer påstår vi må, mens andre påstår det modsatte... -
(a+b)(a-b)+b^2
ForumindlægHej, det er ved at være lidt tid siden jeg har reduceret. Så ville høre om hvilken fremgangsmåde jeg skal bruge :)? (a+b)(a-b)+b2 -
a,b,c = sproglig, x,y,z = matematisk
ForumindlægPlejer det ikke at være sådan, at de første bogstaver i alfabetet bruges til de sproglige klasser/studieretninger, de sidste bogstaver minus æ, ø, å er matematiske og "dem i mellem" er samfundsfaglige/kreative og hf-klasser? -
SRP tutor i matematik A søges!
ForumindlægHalløj studieportalen Jeg skal snart til at skrive min SRP og jeg søger derfor en tutor som kan hjælpe mig med nogle differentialligninger og en udledning af J.B Kellers sprint model. Jeg skriver SRP i matematik A og idræt B og emnet er 100m sprint løb. Det er selvfølgelig mod betaling -
Karakter-Klage og det at blive student(STX 3.g)
ForumindlægHej alle Jeg står i den situation, at jeg muligvist skal indsende en klage over en skriftlig karakter. Jeg har spurgt min lærer vurdere om hun synes det er grundlag for det, og hvis hun mener det vil jeg selvfølgelig skrive min klage. Er der nogen herinde der ved, om det har nogen betydning for... -
vejledende opgaver i stx a 5004B - med evt. svar
ForumindlægHej, jeg håber du kan hjælpe. Jeg vil høre om mit svar virker rimeligt og rigtigt. opgaven lyder Når en bestemttype gammastråler sendes gennem en blyvæg, er der følgende sammenhæng mellem intensiteten I0 før passage gennem blyvæggen og intensiteten I efter passage: I=I0e-0,0393x, Hvor x angiver b... -
Hvad giver: (a-x)(b-x)(c-x)...(z-x)
ForumindlægHej! Har fået et spørgsmål i min aflevering jeg ikke helt er med på.. Håber i kan hjælpe mig :) Hvad giver (a-x)(b-x)(c-x)...(z-x) ? - Forklar først systemet i gangestykket - Forklare dernæst med ord, hvordan du er kommet frem til facit. Vil lige prøve selv først. Systemet er vel bare at man ga...
