Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 8161 til 8180 af 119568
-
Engelsk B?
Forumindlægjeg har måske tænkt til at tage Engelsk B på Hf-enkeltfag, eftersom min Engelsk karakter var dårlig fra Norge, da jeg fik karakter 2 på eksamen. men da lurer jeg på om der er smart og lade det være, efter som jeg ikke er så dyktig i muntlig og skriflig. så hvad mener i jeg skal gøre, da jeg ... -
Note sider - "A dry white season"
ForumindlægJeg skal ha' genopfrisket kapitlerne.Derfor; er der nogen som ligger inde med noter til bogen el. evt kender gode sider med noter om de enkelte kapitler? -
Noter til The Yellow Wallpaper - kan nogen hjæple ?
ForumindlægHej :) Jeg skal op i muntlig engelsk og spekulerede om nogen måske have noter til The yellow wallpaper ? so måske kunne "pifte" under mine egne noter :)? -
Hjælp til opgave 16 stx mat A 2009
ForumindlægHej jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med denne opgave. Det forvirrer mig at t skal være udtrykt ved p. Opgaven lyder: Ved en bestemt sygdom tilføres en patient medicin intravenøst over en femtimers periode. Medicinen tilføres kontinuerligt med en bestemt mængde p(målt i μg) pr. tim... -
Engelsk B
Forumindlæghej Hvis man har eng på B. Skal man op i engelsk til sommeren?? -
Matematik, ligning udfra hyperbel asymptoter+punkt
ForumindlægJeg kender en hyperbels centrum (3,2) udfra dens asymptoter, jeg skal da finde ligningen når jeg får opgivet et punkt som den går gennem... hvad er opskriften :-) -
Kemi B
ForumindlægKemi- B Hjælp Jeg sidder og skal øve til mundlig kemi og kan ikke rigtige svare på de her spørgsmål nogle der kunne hjælpe mig?? hvad man forsår ved en kemisk ligevægt???? og hvordan skal jeg perspektivering til syre basekemi???? -
Isolation af b
ForumindlægJeg har fået stillet denne ligning i en opgave: 5*(-2)2+b*(-2)-8=0 Nogen der kan hjælpe mig med at isolere b?? På forhånd tak for hjælpen! :-) -
Træning og læring af matematik på højt niveau - hvilke hjemmesider / programmer?
ForumindlægHej. Først og fremmest: tak til alle jer der af egen frivillighed tager sig tid til at hjælpe andre - I gør en kæmpe forskel for personen der sidder på den anden side af skærmen! MIt spørgsmål er: hvor finder jeg hjemmesider / programmer som kan lærer og træne mig i matematik på højt niveau (MA... -
(a-b) (a+b) + b(a+b) - a^(2) Reducer?
ForumindlægHej. Jeg er kommet i tvivl om denne trivielle opgave. Skal man gange ind i parentesen eller hvad skal man? -
b i andengradspolynomiet
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om hvad b helt præsist beskriver i andengradspolynomiet f(x)=ax^2+bx+c. Altså a siger om grafen er "sur" eller "glad" og hvor åben/lukket den er. c er skæringen med y-aksen, for sætter vi x=0 ser vi at: f(0)=a*0^2+b*0+c <=> f(0)=c Kan man gø... -
Afslutning af Kemi-B (og Fysik-B)
ForumindlægJeg har tænkt lidt over hvordan, det forløber, når jeg skal aflsutte Kemi-B og Fysik-B. - Får jeg en skriftlig prøve i Kemi, altså får jeg et bevis på mit eksamensbevis, at jeg har været op i Kemi - Skirftlig. - Eller får man en skriftlig årskarakter eller er der overhovedet noget skriftligt. - ... -
Engelsk B???
Forumindlægjeg har måske tænkt til at tage Engelsk B på Hf-enkeltfag, eftersom min Engelsk karakter var dårlig fra Norge, da jeg fik karakter 2 på eksamen. men da lurer jeg på om der er smart og lade det være, efter som jeg ikke er så dyktig i muntlig og skriflig. så hvad mener i jeg skal gøre, da jeg ikk... -
Fysik B hjælp!!
ForumindlægHej Nogen der kan beregne denne opgave, det vil være et stort hjælp: Beregn hvor stort et tryk vi bliver udsat for, grundet den atmosfæriske luft der ligger ovenpå vores hoveder. Metode: Vurder vores areal set oppefra, og slå op hvad højden og desniteten af atmosfæren er, udregn volumet og mas... -
Samfundsfag B
ForumindlægHej, er der nogen der kender til de emner man har på samfundfag B på HTX/OTG? -
Hvad skal b være for to løsninger?
ForumindlægHej Jeg sidder fast i en matematikopgave, og kan ikke komme videre d) Hvad skal der gælde om b for at ligningen 4x^2 + bx + 9 = 0 har to løsninger? Jeg forstår ikke hvordan jeg kommer frem til hvad b er???????????? Tak på forhånd :) -
Hjælp til et svært matematik spørgsmål. Need some Help.
ForumindlægOpgaven er vedhæftet og jeg håber på jeres hjælp og forklaring! På forhånd tak! -
b i andengradspolynomium?
ForumindlægHvis man kort og enkelt skal forklare hvad b er i et andengradspolynomien, hvordan gør man så? :o) -
HHX Eksamensopgave maj 2010 Matematik A
ForumindlægHej jeg søger en der kan hjælpe mig med denne opgave, jeg har løst 1-4 men er kørt fast ved opgave 5. Håber der er en der kan hjælpe, opgave sættet kan findes på: http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20hhx%20og%20htx/100603_mat_A_hhx... -
isolere b
Forumindlæghvordan skal jeg finde b? når den siger a= --log(b) på forhånd tak
