Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 8181 til 8200 af 23765
-
chloridionkoncentrationen i havvand
Forumindlæghej... ville hører om der var nogle der kan hjælpe mig.. det er fordi, vi skal skrive rapport om chloridionkoncentrationen i havvand, og her er jeg så ret meget på røven, fordi jeg var syg den dag vi lav dette forsøg.. så hvis jeg kunne få lov til at ser hvad det gør ud på ville jeg blive meget g... -
Lige et spørgsmål !!!
ForumindlægEr der et krav om at man skal have afsluttet alle de naturvidenskabelig fag (kemi, fysik, biologi) på gymnasiet? For sagen er den, at jeg overvejer at flytte gymnasium og starte i 3.g efter sommerferien et andet sted. Jeg har afsluttet kemi på c og afslutter fysik i år på B, så mangler biolo... -
Eksamen, hvordan?!?!?!
ForumindlægHej.. Jeg sidder her sammen med en veninde og diskuterer, hvordan vores fysik eksamen (i morgen!) egentligt foreløber? Vi går i 2.g, altså under den nye reform, med 24 timers forberedelse. Vi har trukket de emner vi skal op i, men trækker vi også noget deroppe i morgen, som er ukendt, og fra et a... -
fremmedord hjælp
ForumindlægHvad betyder : at ledsage med musik??gå fremad, blive forfremmerbeværteforandreødelægge spejde, undersøgegøre oplyst og veludvikletsikre mod sygdomanbringegøre reklame forhjælpeforsikre skriveblande (om metaller)gøre nytunderskrive, føre gengæld -
Hvordan foregår en gæringsproces?
ForumindlægJeg har været i tvivl om, hvad det egentlig er meningen, man skal skrive til sådan en gæringsproces-rapport. Vi lavede et forsøg, hvor vi havde en kolbe med gær og sukker i, i et vandbad, hvor temperaturerne skulle være fra 10 til 60 grader. Hver gruppe havde sin temperatur. Her skulle vi i l... -
Hvilke typer af opgaver?
ForumindlægHej Alle :) Jeg skulle fra en veninde spørge, hvilke typer af opgaver man bude kunne - når man skal op til skriftlig fysik på A-niveau? Er der nogle typer opgaver - man kan være sikker på, at kunne få stillet? MVH ASLAK -
titrering
ForumindlægJeg er igang med at skrive rapport om titrering, og ønsker at forstå helt præcist hvad en indikator er. Hvordan vil du difinerer en indikator? -
Doping
ForumindlægHej,\nKan du nævne nogle dopingmidler, som kunne være gode at skrive rapport om?\n\nMalfoy -
Nybegynder
ForumindlægJeg har set min studiekammerat aflevere rigtigt flotte afleveringer v.h.a. Latex. Skal man tilegne sig færdigheder, eller kan man gå i gang med programmet "med det samme"? -
"Haster" - Universets struktur
ForumindlægJeg har i dag trukket fysik,. og det er 24 timers forberedelse.. Men et af spørgsmålene lyder: Universets struktur?. Hvad skal jeg her svare?.. HVad er det? -
Ingen betydning af eksamen i C-Fag hvis optrækkes?
ForumindlægJeg går på STX og afslutter netop nu 1. G. Jeg skal op i fysik C, som jeg planlægger at trække op på B-niveau næste år. Derfor kan min årskarakter i fysik for i år ikke tælle på gennemsnittet på mit fremtidige eksamensbevis. Årskarakteren for næste år tæller udelukkende på mit afgangssnit, er de... -
Projektopgaven i 9.kl.
ForumindlægHey!Jeg er en elev på 9.klassetrin der ikke har altfor mange efaringer med projektopgaven pga. sygdomså jeg tænkte, de der har fået topscore i projektopgaven i 9.kl. kunne give råd og fortælle om sine efaringer her....Venter at høre mange kloge udtalelser, -
ioniserend stråler
ForumindlægHej jeg skal snart op til afgangsprøve i fysik/kemi og mens jeg sad og læste op til det kom jeg til at tænke på at jeg ikke ved om man skal have kittel og sikkerhedsbriller på??? håber i kan hjælpe.... -
laser - forsøg
ForumindlægJeg mangler et godt forsøg til at vise laserens egenskaber i forbindelse med fysik, tænker i noget med reflektionen, men kan ikke rigtig finde nogen vejledninger. Nogen som har et lille brugbart forsøg? behøver ikke være reflektion, bare noget med dens egenskaber. -
Mangler noter til dette år
ForumindlægHej alle Jeg er nu nået rimelig langt i 8 klasse, men jeg ejer 0 noter for dette skoleår i biologi og fysik/kemi. Er der nogen der har lidt noter på 8-9 klasses nivaue er i velkommende til at sende det til [email protected], eller kontakte mig her :D Tak for hjælpen -
Kompleks ligevægt
ForumindlægHej her inde. Jeg vil høre om der er nogen, som kan hjælpe mig med at forklare, hvordan jeg kan se og forklare, at et reaktionsskema er en kompleks ligevægt. Reaktionsskemaet ser således ud: Hg2+ (aq) + 4I– ? HgI42- (aq) På forhånd tak! -
guld, bortskaffelse, mineraler og kemiskeforbindeleser
ForumindlægHej! Jeg sidder her med en afleveringsopgave som driller mig :) Jeg skriver om grundstoffet guld, men mangler svar på følgende tre spørgsmål: "Indgår det i mineraler og hvordan?" "Hvordan bortskaffer man guld?" "Hvilke kemiske forbindelser stoffet indgår i?&qu... -
engelske navne 'compounds'
ForumindlægIF5 - Ironpentafloride AsCl3 - Arsenictricloride SeO - Seleniumoxygen XeF4 - Xenontetrafloride NI3 - Nitrogentriidoine B2O3 - diborontrioxygen Er de 'navngivet' korrekt? -
hjælp
ForumindlægGuld kan som bekendt ikke omløses i saltsyre under udvikling af dihydrogen, på samme måde som fx. Zn kan. Men guld kan opløses i kongevand, som er en blanding af koncentreret saltsyre og koncentreret salpetersyre. Når guld opløses i kongevand, forløber der en reaktion mellem guld og dichlor. ... -
Oxiderende syre
ForumindlægJeg har lavet et forsøg, hvor jeg skal undersøge redoxreaktioner med kobber. I et forsøg hvor et kobberstykke dryppes med 1-2 dråber 2M saltsyre sker der ingenting. I et andet forsøg dryppes et kobberstykke med 1-2 dråber 8M salpetersyre og her sker der en tydelig reaktion, hvor kobber oxideres...
