Søgning på: fysik projekt. Resultater: 8401 til 8420 af 20688
  • Forbrændingsreaktion

    Forumindlæg
    Hej,Har problemer med følgende opgave:Der afbrændes 24,5g butangas. Forbrændingsprodukter CO2 og H20:2C4H10 (g) + 13O2 (g) = 8CO2 (g) + 10H2O (g)Beregn det mindste volumen tør luft, som forbrædingsprodukterne skal fordeles over ved 25C, for at undgå, at H20(g) fortættes til H2O(l)Jeg skal vel tag...
  • Omregningsfaktor; MeV til J

    Forumindlæg
    Heeeej! Jeg har 0,6 MeV, men skal bruge det i J. Hvad gør jeg?Nicko-V
  • Skift fra x(t) til x(s)

    Forumindlæg
    Helt kort: Sidder med et ligningssystem a la dette: X(0)=a X(t)=u*x(t)+v*x(t)*dW(t) Dette laves om til integralet a+∫0t u*x(s)+v*x(s)*dW(s) ds Hvorfor?! Er det fordi, at man simpelthen ikke kan have en grænse, der også er den variabel man integrere mht., hvorfor man bruger "s" s...
  • forstår ikke dette

    Forumindlæg
    http://www.youtube.com/watch?v=oNL6JgUUSE4 I denne video, da han beregner v, får han det til 7,511. jeg får det til 7511. hvordan kan det være?
  • Studieretningsfag på tredje år

    Forumindlæg
    Kan det passe, at man skal have sine studieretningsfag på det tredje år? Det vil sige, at man med en studieretning A/B/C skal have A-faget alle år, B-faget 2. og 3. år og C-faget sidste år.
  • Egenskaber ved stamfunktioner?

    Forumindlæg
    Hvilke egenskaber har stamfunktioner? Jeg kan godt se egenskaberne ved bestemte integraler, for det er selvfølgelig arealberegning. Men hvad kan stamfunktioner bruges til?
  • Pendulbevægelse

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin...
  • Hvornår er en atomkerne stabil/ustabil

    Forumindlæg
    1)hvornår er en atomkerne stabil/ustabil? 2)Hvad betyder ionserende partikler/stråler? 3)forklar kort om baggrundstråling (hvad er det,hvor kommer det fra)?
  • i et Atom?

    Forumindlæg
    hej kan i hjælpe med en opgave pls. i et atom? -er der mest tomrum - halvdelen er tomrum - er der lidt afstand mellem partiklerne -ligger alle partikler tæt sammen
  • Gymnasielærer

    Forumindlæg
    Hej alle derude Går rundt og overvejer at tage vejen som gymnasielærer, måske i noget matematik og historie, eller filosofi og matematik. Men hvordan er jobmulighederne, er det svært at finde arbejde som matematik og historielærer, eller for den sags skyld, filosofi og matematiklærer?
  • Bi / Re - Dommedag

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op i AT mandag morgen kl. 8.00 og jeg håbede på at få lidt input fra denne fantastiske side, så, here goes.. Emne: Dommedag Problem formulering: •Hvordan defineres "Dommedagsprofetier" af henholdsvis Kristendom og Videnskab? •Hvordan bruges ”Dommedagsprofetier” af henhol...
  • Eksamen - 9 klasse

    Forumindlæg
    Howdy'partners! smack my ass and call me cowboy! har brug for hjælp. ved godt det er meget at spørge om, men er der nogle som ligger inde med en masse forsøg og viden omkring: Atmosfæren Vand Ioner & Salte Metaller Mere om atomer Syrer og baser Atomer & Molekyler Kerneenergi Det var det - t...
  • SOS! Paradigmeskift i den menneskelige erkendendelse

    Forumindlæg
    Paradigmeskift i den menneskelige erkendendelse. Er der nogen der kan forklare hvad i al verden det er, for det er med i min pensumliste, men kan bare ikke finde noget om det, og skal op i morgen. så hvis der er en der kan hjælpe mig, ville det være skønt. på forhånd tak.
  • 1.g''ere.

    Forumindlæg
    Hej alle 1.g'ere. Så er vi alle så småt begyndt på gymnasierne. - Hvordan var jeres første skoledag? - Hvilket gymnasium og hva' klasse går I på/i? Alt i alt, hvad synes I om det?
  • Forsøgsopstillingstegneprogram

    Forumindlæg
    Lang titel, men den siger sådan set det hele. :) Jeg leder efter et program, hvor jeg kan tegne forsøgsopstillinger. Efterhånden er en ad hoc løsning i Paint ikke ligefrem det bedste, når opstillingerne bliver mere komplicerede. Er der nogen, der kender et sådan program?
  • Jeg skal op i AT imorgen, give mig gode råd..

    Forumindlæg
    Hej alle sammen... det haster lige lidt :D Jeg skal op i AT imorgen og mine fage er fysik&historie........ Kan I fortælle mig hvad ligger de meget vægt på i AT ? Tak på forhånd
  • Opvarmning af vand

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe med denne opgave :)
  • Universets alder

    Forumindlæg
    Hej Hvordan finder jeg ud af universets alder? (ved hjælp af formlen)
  • Samfundsfag på tysk?

    Forumindlæg
    Hvordan siger man "Samfundsfag" på tysk..
  • Løsning vha. formel

    Forumindlæg
    Hej Hvordan beregner jeg, når jeg har sat ind i total refleksion formlen: Formlen: (sin(900)/sin(i2g)) = (n2/n1) Mine tal sat ind: (sin(900)/sin(i2g)) = (1,2/1,8) Når jeg prøver at gøre det på lommeregner kan den ikke ??