Søgning på: historie noter stx. Resultater: 8421 til 8440 af 33650
-
Cand Merc, Oecon, Polit eller Scient Oecon?
ForumindlægHej Jeg har nu ca et halvt år tilbage af min gymnasielle uddannelse(STX). Min studieretning på gymnasiet er Samf/Mat så jeg vil mene jeg er kvalificeret til disse uddannelser. Jeg er interesseret i mange økonomiske aspekter, så derfor er der ikke nogen bestemt økonomisk retning der er mest intere... -
Darwin - bio og his
ForumindlægHvordan kan fagene bio og his ikke forklare (metodisk) Darwins teori?? -
Erhvervsøkonomi, HA eller Jura?
ForumindlægHej folkens! Jeg står pt. ved afslutningen af 3.g på STX på en linje med Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B og efter et enkelt sabbatår, vil jeg søge ind på Aarhus Universitet. Jeg er dog meget i tvivl, om jeg skal vælge Erhvervsøkonomi, HA eller Jura, og derfor søger jeg erfaringer, råd, t... -
Engelsk stil - rettelse
ForumindlægDear Pernille Gossip is everywhere, at school, at work and of course somewhere between your friends. Words say a lot about hurting damage through gossip. Words have a power, a god but sometimes also hurtful power. People gossip about other people to feel better about themselves. There will come ... -
Kan man starte i 3.G
ForumindlægEr der en der ved om det er en mulighed at starte i 3.g på stx efter sommerferien når jeg har at halvt år fra stx og halvandet år fra en hhx- hvis jeg selv kan læse klassens pensum op i løbet af sommeren. -
Eksamenssæt 2008
ForumindlægHejsa derude . Er der nogen der har lavet eksamenssættene: Matematik A, stx - den 12. december Matematik A, stx - den 13. august Som kan dele facitlisten med mig , eller endnu bedre , en der har lavet besvarelserne og som vil oploade dem her ? -
Kriton & Faidon
ForumindlægHey dér! Er der nogen der har en ide til hvad man kan perspektivere Kriton og Faidon til, hvis man trækker disse til stx?Solon måske (pris ingen lykkelig før han er død?)God fornøjelse med stx:p På med HUEN - yiiiiir!! -
link til gamle eksamenssæt
ForumindlægHej, er der nogen der kan gi mig et direkte link til diverse gamle eksamensopgaver for stx A- niveau i dansk og stx B-niveau i engelsk? Har søgt i google og i uvm men kan ikk finde dem.. på forhånd mange tak -
Eksamenssæt
ForumindlægHejsa kære studieportalsbrugere :) Jeg vil spørge jer om i har de gamle bioteknologi (STX), eksamenssæt på jeres PC som i kan sende til min indbakke. Det vil være en stor hjælp :) Alle eksammensæt for bioteknologi (STX) modtages :) MVH Pokemonorm :) -
Engelsk Opgave hjælp!
ForumindlægHej! - jeg går i 3g på STX, og har sproglig linie. Jeg har vedhæftet en opgave som jeg bare ikke kan få startet på! Er lidt lost. Så vil høre om nogen af jer skarpe mennesker, kunne give en hjælpene hånd til at kickstarte opgaven :-)! Mvh. 3g´er STX -
Eksamen I dag
ForumindlægHej Jeg var til eksamen i engelsk stx b i dag, og har fundet ud af at jeg har lavet et par gentagelser og kommafejl.. Er der nogle, der ved om censorerne kigger meget på kommafejl på stx b engelsk, og om det i så fald tæller meget ned? Tak på forhånd:) -
10.klasse
ForumindlægHej Jeg går på en htx gymasium og gerne vil skifte til en stx, men gymasiumet jeg har søgt ind på siget at det er et stort skift fra htx til stx ligenu så det er ikke muligt, kan jeg så godt skifte til 10.klasse, hvis jeg godt kan skal jeg så gøre det, hvad forslår i? -
gennemlæsning af engelsk....
ForumindlægNogen der vil læse dette stykke igennem og se om der er bogen fejl....Who is to blame for stealing a generation? Once Australian policy was to remove indigenous children and try to integrate them into white Australian. · The policy was in operation 1910, where over ten thousands of indigenous chi... -
Engelsk - rettelse (2)!! :)
ForumindlægHej igen q; .. jeg har nu endelig skrevet anden del af min aflevering, og har kigged rimelig grundigt på det hele.. - Håber der staidig er nogle vågne som gider at rette den her korte aflevering :b .. 2. Write about one of the themes we have talked about in the class (e.g. bullying, parents’ exp... -
HA almen spg.
ForumindlægOhoi! Jeg har da lige et par spørgsmål ang. den almene HA. Min historie: Jeg har færdiggjort en HHX i sommers med et snit på 8,4. Jeg havde tre A niveau fag EØ, ENG og IT. Færdiggjorde altså matematik på 2. år, og det gik altså ikke helt godt, kom ud med et 6 tal. Dette år arbejder jeg så, er... -
Eng. oversæt.
ForumindlægHøjere løn?En dansk rapport om lærernes arbejdstid viser, at lærerne ikke har så travlt, som de selv tror.For lærerne kommer dette som et chok; de føler, at man ikke værdsætter deres indsats. Lærerne har længe talt om, at deres arbejdsdag er blevet længere og hårdere end tidligere. De har flere m... -
Translation ?!
ForumindlægHey! Er der nogen der kan se min dansk-engelsk oversættelse igennem for mig?? Phoolan Devi has been called India’s Robin Hood. She would not put up with her destiny as a law-caste girl, who could get treated by high-caste people at one's discretion. She was not allowed to go to school, but g... -
India's "Bandit Queen"
ForumindlægHey! Har en lille oversættelse for (dansk-engelsk), og håbede på at der måske ville være nogen til at meddele mig om eventuelle fejl. Jeg kan selv høre på ordopstillingen at der er noget helt galt, men har lidt svært ved at omformulere. Phoolan Devi er blevet kaldt Indiens Robin Hood. Hun vill... -
TYSK!!!
ForumindlægHej!Er der nogen, der vil rette min tyske oversættelse igennem?På forhånd tak...Nu nærmer sommeren sig, og i vores klasse diskuterer vi ivrigt, hvilken uddannelse vi skal vælge efter studentereksamen. Aviserne skriver, at hvis man vil have et job, (så) skal man læse medicin. De skriver også, at h... -
Hjælp til lille afl.
ForumindlægHej. Er der nogen der gider se efter om jeg har lavet rigtigt? Tak..Oversættelse:Peter skulle flytte til Århus for at studere matematik på universitetet. Heldigvis havde han ikke ret mange møbler, så det var let klaret. Hans mor gav ham mange gode råd om at spise fornuftigt og ikke bruge for mang...
