Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 8461 til 8480 af 25374
-
Hjælp til metoder i AT (his, psyk)
ForumindlægSå er det AT eksamen tid, og jeg skal på fredag aflevere min synopsis, men jeg er blevet lidt i tvivl om metodeafsnittet. Mit emne er "Slaget ved Stalingrad" og jeg skriver i henholdvis historie (A) og psykologi (B), så min problemformulering/problemstilling ser sådan ud: "Hv... -
Rette om det er analyseret rigtigt og om at adjektiverne er bøjet rigtigt?
ForumindlægHej, Vil i ikke lige rette om der er nogle grammatiske fejl. Oghar jeg analyseret dem rigtig? Der kluge Mann ist klug. : Den kloge mand er klog. Der kluge Mann = X Ist = O klug = omsagnsled til grundled. Es ist eine stark Duft : Det er en stærk duft. Es = X Ist = O ... -
Hvad har I søgt?
ForumindlægFor at det hurtigere bliver d. 30. :) Hvad har I andre søgt ind på? Jeg har søgt ind på Dansk på KU. -
Eksamenernes offentliggørelse
ForumindlægNåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ? -
køn, endelse, der die oder das?
Forumindlæghej... jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man kan blive fuldstændig sikker på at ens tyske sætning er fuldstændig korrekt grammatisk. hvis jeg fx har sætning på dansk her:da jeg skal sættes sammen med en anden person, må jeg nok hellere også fortælle lidt om min fritid samt mine interesser... -
The WHite Man's Burden
Forumindlæger der nogen der har en analyse af dette digt?? -
Lige kvinder & mænd?
ForumindlægDer høres tit i radioen, at politikerne mener, at der skal være lige mange mænd og kvinder i topstillinger. nogle udtalte endda, at hvis der var en kvinde til stillingen, så skulle hun vælges fremfor en mænd, hvis der var undertal af kvinder ?! Jeg ved ikke med jer, men jeg tror nu på et frit ... -
Oversættelse
ForumindlægHej folkens har lavet en oversættelse, og vil blive rigtig glad, hvis der lige var nogen der gad at læse den igennem :D Har især haft problemer med 5,6,8 og 9... Især 9. På forhånd tak! ;) 1) Filmen ”Napola” handler om en ung bokser, der drømmer om en stor karriere. D... -
HTX eller STX?
ForumindlægHej, jeg en pige i niende klasse med et karaktersnit på ca. 9,6. Jeg har valgt HTX som ungdomsuddannelse, men har været virkelig i tvivl. Jeg er meget selvstændig og elsker skriftlige opgaver frem for praktiske. Jeg tænker meget visuelt og kan lide at tegne, lave film, osv. - i det hele tage væ... -
Jagten på et menneske... hjææælp please!
ForumindlægHej søde mennesker... Jeg har fået en masse opgaver til bogen: "Jagten på et menneske". Nogle der vil hjælpe? 1. Resume Giv et kort præcist resume af bogen. Gem dine egne meninger til senere! 2. Hvilken genre tilhører bogen ? Diskuter det i gruppen, og skab jeres egen genredefinition.... -
Matematik HJÆLP
ForumindlægJa det er vel nærmest en gåde som jeg ikke fatter:3 mænd går ind på et hotel og betaler hver 100 kr. for et værelse. altså 300 i altLidt får hotelejeren dårlig samvittighed, og sender en ansat op med 50 kr fordi hun synes det har betalt for meget. men på vejen derop kommer den ansatte til at tænk... -
Abstract?
ForumindlægJeg kan se at der er nogle der har skrevet at der ligger en vedjledning til at skrive abstract herinde. Jeg kan simpelthen ikke finde det. er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg finder det? :D -
Projektopgave
ForumindlægJa, jeg har brug for jeres hjælp derude! I næste har jeg projektuge, og overemnet er København og så skal vi så selv finde på et underemne, men jeg har ingen idéer, om hvad jeg skal skrive om.. Så ja, er der nogen af jer derude, der kan hjælpe mig - så skriv endelig Kh S -
Prostitution
ForumindlægHej Jeg går i 9.klasse og har projektuge. Vores overemne er " det frie valg" og jeg har valgt emnet prostitution. Er der måske nogen der har en kreativ ide, til et produkt som jeg kan bruge? Tak på forhånd! -
I tvivl om karaktere
ForumindlægHej!Nu går jeg i gymnasiet, og jeg synes alt karakterhalløjet er lidt svært at finde rundt i. Så mit spørgsmål er, hvad der kommer til at gælde for mit studenterbevis? Gør årskarakterene i 1.g det? Eller er det i 3.g at man skal sætte alle kræfterne ind?Ved godt at de fag man kommer direkte til... -
Lyrisk eller Episk
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analyse et digt af Klaus Rifbjerg som hedder ”Film” fra digtsamlingen Under vejr med mig selv Digtet handler kort om Klaus Rifbjerg som dreng og en af hans venner, der er i biografen for første gang. Jeg er bare i min analyse kommet i tvivl om det er... -
USA
ForumindlægHej. Det kan godt være, at nogle synes det er nemt at google, men jeg kan ikke finde et entydigt svar :( Hvem var i perioden omkring den amerikanske borgerkrig den "gode" præsident, der kæmpede for, at de sorte også skulle have rettigheder? Var det Lincoln eller hvad? Håber på lidt hj... -
Fagforeningernes opbygning
ForumindlægHej. Jeg skal redegøre for fagforeningernes opbygning og deres rolle i forbindelse med overenskomstforhandlingerne. Er der nogen der er kloge indenfor dette område må i meget gerne hjælpe :) På forhånd tak! -
Er Leninisme og Marx-Leninsime det samme?
ForumindlægEr der nogen der ved om Leninisme og Marx-Leninisme er det samme? Hvis nej, hvilke store forskelle er der så? -
tysk oversættelse.
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med en tysk sætning, nogen som vil hjælpe?Sætningen lyder således:Es fliegt um die Lampe, dann prallt es mit dem Kopf an die Wand und landet auf Lillis Tisch.Mvh. Tonni.
