Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 8481 til 8500 af 23765
-
Spændingsrækken
ForumindlægForsøg med spændingsrækken?? det er til fsa. jeg starter med nogle enkle prøver, hvor jeg tager nogle forskellige metaller i saltsyre. derefter? kom med en masse. ville det være en ide at fremstille et metal? (elektrolyse) - og altså, formålet med forsøg? HJÆLP EN BRODER I NØØØD! :( eksamen ... -
HURTIGT (den er ikke bandlyst)
ForumindlægForsøg med spændingsrækken?? det er til fsa. jeg starter med nogle enkle prøver, hvor jeg tager nogle forskellige metaller i saltsyre. derefter? kom med en masse. ville det være en ide at fremstille et metal? (elektrolyse) - og altså, formålet med forsøg? HJÆLP EN BRODER I NØØØD! :( eksamen ... -
batteri
ForumindlægHej alle sammen:) jeg skal til eksamen i kemi og jeg er stødt på et forsøg hvor man tilsyneladende skulle lave et batteri men jeg forstår ikke hvordan det skulle virke. her kommer det:) to forskellige metaller i to forskellige saltopløsninger de to opløsninger er forbundet med et filtrerpapi... -
Ioner
ForumindlægHver natrimion har 6 chlorioner som nærmeste naboer. Hvordan kan man vide det? Skal man til kemi C eksamen vide hvordan gittermodellen for ioner ser ud? Jeg forstår ikke sulfationen. Lyder lidt mærkeligt, men hvordan kan to negative atomer gå sammen? Skal en ionforbindelse ikke bestå af en posi... -
Spændingsrækken, Hjælp tak.
Forumindlæg1] Hvad er Spændingsrækken i forbindelse med metaler, da det er det vigtigste at nævne: Hej, jeg forstår ikke helt hvad spændingsrækken er og hvad spændingsforskellen er. Det jeg tror er, at spændingsrækken betyder hvor hurtig metal opløses. Sandt eller forkert. 2] Opstilling/forsøg til spændings... -
Anode og Katode i batterier
ForumindlægJeg er i gang med at læse op på redoxreaktioner i batterier. I en voltasøjle hvor der er brugt metallerne: Copper (Cu) og Zink (Zn) hvilken af disse to er så katoden og anoden og hvorfor? Lille sidesprøgsmål hvad er betegnelsen for den væske som man plasere mellem metallerne for at få dem til ... -
Syrerest og?
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport om et kemiforsøg vi har lavet hvor vi har saltsyre og zink .. Jeg ved at på højre side af raktionen vil Cl^- være syreresten, men jeg kan ikke huske hvad det er man kalder H^+ -
Radius i elektronens bane
ForumindlægHej alle Jeg skal beregne radius i en elektrons bane. Jeg aner ikke hvordan man gør og ved derfor heller ikke hvilke oplysninger I skal have for at hjælpe, derfor hvis der er nogen der kan give mig en formel, så kan jeg se om jeg har de nødvendige oplysninger. Håber at få hjælp snart, da rappor... -
Afkøling af vand
ForumindlægJeg sidder og skal skrive en rapport om afkøling af vand. Jeg har fået en række data, som med en god tilnærmelse er en eksponentiel funktion. Jeg kan se ud fra mine data, at temperaturen aftager hurtigt i starten, men efter tiden går det langsommere og langsommere. Nu er jeg kommet til databeha... -
Bevis stamfunktioner
ForumindlægJeg har kigget på nettet efter beviser for stamfunktioner fx f(x)=x^a bliver til F(x)=1/(a+1)*x^(a+1). Kan i hjælpe mig med at finde en god side som gennemgår disse beviser for de står ikke i min bog og jeg ville meget gerne have det med i min rapport. Hilsen Rasmus -
Symbol for antistoffer og antigener
ForumindlægJeg er i gang med en biologi rapport omkring blodtypebestemmelse ud fra et Eldonkort, og i teori afsnittet beder min lærer om, at vi skal vise symbolet for antistof A, B og O og også og også for antigenerne A, B og AB, for senere at kunne tegne en agglutination. Mit spørgsmål er så: hvordan ser d... -
Redoxreaktion - oxidationstal
ForumindlægÅrh ha, jeg sidder lige og er næsten færdig med en rapport, mangler kun denne dumme lille opgave! CH3CHOHCH3 + Cr2O72- --> CH3COCH3 + Cr3+ (foregår i sur opløsning) Jeg kan simpelthen ikke finde et oxidationstal for CH3COCH3!! Er der en der gider hjælpe mig på vej? -
C- og B-niveau på samme tid
ForumindlægKan det anbefales at tage C- og B-niveau i fysik på samme tid. Min studievejleder mente ikke det vil være noget problem, men vil lige høre nogle med erfaringer. Kender jo ikke selv til faget og ved ikke hvor svært det er etc. Venligst -
Psykologi VS Medicin
Forumindlæghej alle sammen. Jeg er 14 år og går i 9.klasse. jeg går lidt rundt med et dilemma. Det er sådan at vi snart skal vælge hvilken studieretning vi skal tage, men problemet er at jeg ikke ved hvor jeg vil hen. Jeg elsker humanistiske fag, men på samme tid elsker jeg også matematik og Naturvide... -
Er desperat efter matA/fysA SRP-emne
ForumindlægHej :-) Vi skal til at vælge fag om få dage i SRP, og tror det ender ud med mat A og fys A, men er stadig ikke sikker. Er der nogle, som har nogle gode emner til denne fagkombination? Har overvejet dæmpede svingninger, men hvad skal indgå i denne opgave udover noget med 2. grads dif. ligning... -
Formål for luftmodstand
ForumindlægHej,Nu er turen kommet til mig - jeg skal skrive rapport om det berømte kageformsforsøg...Jer kigget i de rapporter, som ligger her på siden, men de hjælper mig ikke (eller også forstår jeg det bare ikke)Jeg har fået til opgave selv at finde ud af hvad formlen for luftmostand er.Jeg ved at jeg sk... -
HASTER: stofmængde og atommasse!
ForumindlægHej allesammen!Jeg sidder og har en kemiaflevering for til i morgen, og har køret i nogle spørgsmål i en halv times tid nu! Jeg håber I kan hjælpe lidt (:!De lyder på:1.) "Saltsyre skal anvendes til at bestemme atommassen for et ukendt metal som her kaldes M. Metallet reagerer med saltsyre u... -
kemi - opgave
Forumindlæghej. Nogle der vil hjælpe mig med denne opgave? Smeltepunkterne for metallerne chrom, molybdæn og wolfram er henholdsvis 1900, 1600 og 3400 °C. Hvad kan man lære af den oplysning? På forhånd tak :-) -
spole tråd
ForumindlægHej Jeg tænkte om der er nogen der ved, hvilket metal tråden i en normal rød 1600 spole er lavet af... jeg ville umiddelbart sige kobber, men er ik helt sikker. -
Differentialligning
ForumindlægLidt hjælp til løse denne opgave Under passende omstændigheder er den hastighed, hvormed et varmt stykke metals temperatur aftager, proportional med forskellen mellem metalstykkes temperatur og omgivelsernes temperatur. a: Opstil en differentialligning for metalstykkes temperatur T(t) som funkti...
