Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8521 til 8540 af 14099
-
det folkelige gennembrud
ForumindlæghejJeg bliver lidt stresset af at jeg kun har en halv sides computerskrevne notater om "det folkelige gennembrud" ergo...jeg har ikke særlig meget. Er der nogen der ligger inde med noter hertil?Jeg er desuden i tvivl om "præcis" hvilken periode det er, altså hvornår den strækk... -
SRP(FYSIK) laser og røgten
ForumindlægHej allesammen Det er sådan at jeg lige nu sidder og skriver SRP, her er jeg blevet bedt om at redgøre for hvordan en laser virker og et bevis for hvor kraftdig laseren skal være for at skyde igennem en dør. så skal jeg også redgøre for røgten, og finde et bevis for røgten håber i kan hjælp ... -
Biologieksamen 24 timer økologi
ForumindlægHej alle biologieksperter! Jeg har i dag været oppe og trække biologispørgsmål og har nu 24 timer til at forberede mig i. Emnet lyder : Kornmarken som økosystem Jeg er lidt i tvivl og håber der er en/flere der muligvis kan hjælpe! Jeg skal inddrage forskellige kredsløbs indvirkning på høst udbytt... -
Mundtlig
ForumindlægLige lidt spørgsmål ang. den mundtlige eksamen.. Nu er jeg blevet i tvivl om en del ting: 1) Talepapiret: Det skal lærene da ikke have vel? 2) En fornuftig måde at gribe an på, er det: indledning/preæsentation, problemformulering, hovedkonklusion, uddybning af representativt problemstillinger og ... -
Gåde
ForumindlægDen græske matematiker Diophant levede i det 3. århundrede e.v.t. Hvor gammel han blev, ved man fra følgende overlevering, der ifølge sagnet var indhugget i hans gravsten:”Diophants ungdom varede en sjettedel af hans liv, han fik skæg efter yderligere en tolvtedel, og efter en syvendedel mere af ... -
Tolkning
ForumindlægHejsaJeg tænkte på, om der er nogen der kortfattet og præcist, kan forklare mig, hvad ideologikritisk, feministisk og psykoanalytisk tolkning betyder og hvad det går ud på, for er ikke 100% med på det, og skal bruge det i min stil om Klokkeblomst.. På forhånd takLouise :) -
Litterære perioder
Forumindlæghej skal en tur til engelsk eksamen på fredag og mangler lige en del om de forskellige litterære perioder.. er der nogen der ligger inde med et dokument eller en hjemmeside der kort og præcist beskriver de forskellige litterære perioder inden for engelsk.. bare sådan lige de vigtigste perioder og... -
Eksamen - Hvordan?
ForumindlægHvordan foregår en billedkunst eksamen? Hvor meget skal man bruge sin portfolio? Kan I give nogle eksempler på opgaver man kan få til eksamen? -
gengivelsesstrategi ??
ForumindlægHej Alle. Hvad i alverden er en gengivelsesstrategi? :/ -
SRP
Forumindlæghey derude, Jeg skal næste år dvs. efter sommerferien, igang med min SRO... og jeg overvejer lidt at gå og tænke hvad jeg kunne arb. med i SRO her i sommerferien. Jeg går på en naturvidenskabelig studieretning, med Mat A, Fys B, Kem B. Mit spørgsmål er så: Hvilke kombinationer kan jeg lave af d... -
Hvad betyder disse ord?
ForumindlægHej derude! Hvad betyder følgende ord: - Marxistisk - pragmatisk - kompromis ..Kan I give eksempler? På forhånd tak! -
Kendt citat - meningsløshed
ForumindlægHej jeg sidder og skal starte min opgave ud, dette gør jeg som regel med et citat, der ophandler det tema som jeg vil tage fat i. Jeg sidder dermed og mangler et citat omkring meningsløsheden i verdenen/hverdagen eller arbejdets og livets trivialitet. Nogen der har nogen forslag (: på forhån... -
reducer
Forumindlæghejsa jeg sidder og har slet ikke forstået noget af mit matematik kursus idag:S jeg har en opgave hvor der står jeg skal reducere udtrykket Xy+x^2 _________ xy jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. om jeg skal bruge 1. kvadratsætning og hvordan:S vh -
Problemformulering
ForumindlægHej :-) Er der nogen der er gode til problemformuleringer? Jeg skriver om Hvidstensgruppen og mangler en problemformulering. Vil komme ind på dens medlemmer, dens begyndelse og hvorfor den begyndte, dens betydning for samfundet osv. Nogle forslag? -
Civilingeniør.. Hvor?
ForumindlægHej. Jeg har stadig et år tilbage på HTX, men regner med at starte på civilingeniør-uddanelsen efterfølgende. Vil i den forbindelse høre hvor fordelene ligger i eksempelvis at studere på DTU fremfor AU - eller omvendt. Jeg ved selvfølgelig godt at der er mange forholdsregler (fx. den eksakte ret... -
Hjælp!!
ForumindlægJeg er i praktik i en børnehave, hvor jeg skal finde ud af, hvorfor børnehaver de har læreplaner. Nogle gode ideer? -
Kortfilm
ForumindlægHej derude. Er der nogen der har lavet et kortfilm i mediefag på under 6 min.? I så fald med et godt resultat? Eller bare nogle forslag? Det er fordi vi ikke rigtig ved hvad filmen skal handle om... Mangler inspiration! Skriv endelig hvis du har lavet noget, eller bare har et godt råd! Mange tak! -
Inspiration
ForumindlægHey.. skal skrive en stil om citatet: mit sprogs grænser er min verdens grænser. Er der nogle der eventuelt kan komme med nogle ideer om hvad jeg kunne skrive? Det skal være en " tænke stil" kun udfra tanker må ikke skrive om fx. hvem der har sagt citatet osv. på forhånd tak -
at lære dansk!
ForumindlægHvad er den bedste måde at lære dansk? -
Mediefag B-niveau eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i mediefag på B-niveau, og vi har jo selvfølgelig lavet vores eksamensproduktion her tidligere på året, som vi så skal ind og forsvare til eksamen. Men jeg kan ikke finde ud af, hvad der er vigtigt at have med. Jeg tænkte derfor på, om der er nogen, der eventuelt har lyst t...
