Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 8521 til 8540 af 58387
-
Engelsk handelsbrev (klagebrev)
ForumindlægHej Alle-sammen :) Jeg skal igang med en opgave, hvor jeg skal skrive et handelsbrev på engelsk. I opgaven er der et brev, hvor en familie har sendt en klage til et rejse-firma. Familien har været på rejse, men de har oplevet en række utilfredsheder (bla. virkede aircondition ikke og en af pigern... -
Mundtligt engelsk - Hjælp til ideer!
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal på enten torsdag, eller mandag i næste uge, aflevere min disposition til mundtligt engelsk. Vi skal op i tomandsgrupper, så jeg arbejder sammen med en anden også. Vi har valgt at snakke om "Social groups" Altså social gruppering, f.eks. klikker i skolen, under ... -
Rette engelsk oversættelse
Forumindlæghej, jeg er lige blevet færdig med en engelsk oversættelse, og jeg håbede på, om en ville rette den igennem :) -
Spørgsmål om biologi eksamen
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal snart op til biologi eksamen og jeg har nogle spørgsmål. Jeg har mange billeder på min computer der handler om biologi som jeg gerne vil vise i eksamen. Må jeg godt det? Jeg vil udmærket godt, at jeg ikke må bruge min computer til at læse op i eksamen, tæller det også ... -
02 i eksamen :(
ForumindlægHej For en uge siden var jeg op i samfundsfag og endte med at få 02. Inden prøven havde jeg nogle personlige problemer, som helt klart påvirket min forbedredelse til samfundsfag. Jeg fik 12 i årskarakter og det gjorde mig endnu mere skuffet, fordi jeg er faktisk rimelig god til samfundsfag. ... -
analyse af engelsk tekster
ForumindlægJeg skal her til sommer op i Engelsk mundtligt. Derfor ville jeg spørge om der er nogle der har analyser på følgende tekster:- Blake: London- Charles Dickens: Covent Garden- Charles Higson: the red line- Penelope Lively: Clara's day- Wordsworth: Composed upon Westminster Bridge- Alan PAton: t... -
Hjælp til engelsk og bedre ordforråd
ForumindlægHej! Jeg skal her til august starte på vuc på enelsk c+b på et år men sidder her og tænker over mit ordforråd og hvor meget jeg forstår engelsk. jeg forstår en del men mange ord gør jeg ik. Jeg er lidt nervøs over at fare vild i det her. Jeg har jo to måneder endnu til at forberede mig inden star... -
eksamens information
Forumindlægdavs jeg skal til mundtilig matematik eksamen i over morgen... jeg går på hf og har det på c-niveau. hvor lang tid har jeg til forberedelse og hvor lang tid skal jeg snakke inde til selve eksamen?? -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart til mundtlig eksamen i samfundsfag A-niveau og er meget i tvivl om, hvordan det helt præcis foregår. Vi har gruppeforberedelse, men vores synopsis må vel ikke være helt den samme? Hvordan kan man variere dem bedst? Andre generelle tips til eksamen og hvordan man laver en god sy... -
oversættelse fra dansk til engelsk
Forumindlæghej, jeg vil høre om der er en/flere som vil hjælpe mig med den engelske grammatik. det handler om en oversættelse fra dansk til engelsk, kaldt Northern Ireland. kun en halv side lang. -
Mundtlig eksamen?
ForumindlægHej :)Skal op til mundtlig fysikeksamen her på onsdag, og har ikke rigtig nogen fornemmelse af hvordan det foregår. Er det lidt ligesom matematik hvor de kommer rundt? Og hvor vigtigt er det med forsøg mm? Skal man bare tale eller hvordan? Håber der er nogen der vil hjælpe mig..?På forhånd tak. -
Fysik eksamen?
ForumindlægNogle, der har nogle ideer til nogle emner man kunne snakke om i de 10 minutter man har til at fremlægge sit emne? jeg har om "Den nære astronomi" hvor jeg skal snakke om Månen. Nogle ideer til hvad jeg evt. kunne fremlægge? :) -
rel. eksamen?
ForumindlægBuddhisme: Er der nogle der evt. kan forklare mig hvad forskellen på Buddha og Budhisattvaer er? -
repitation til eksamen
ForumindlægHej jeg sidder og laver en tilfældig opgave fra min matematik bog. Jeg laver alle delopgaver undtagen én. den går nemlig ud på at finde vinklen mellem to rettelinjer. Jeg kan ikke huske hvordan man gør så hvis der er nogen der kan hjælpe mig så er de 2 rettelinjer: m: y = 2x + 2 n: y = 1/3x + 13/3 -
HASTER ! FYSIK EKSAMEN
ForumindlægJeg sidder til fysikeksamen (24 timersforberedelse) Jeg er meget i tvivl om bølgeformlen, jeg har fået afvide at bølgeformlen er: v = f * ? men i mit leksikon står der at bølgeformlen er: ? = v * T hvor T er svingningstiden, som er den tid det varer, før at bølgen gentager sig på et bestemt... -
Psykologi eksamen - hjælp
ForumindlægJeg er kommet op i socialkonstruktionisme og har fået en problemformulering der lyder: Diskussion og vurdering af hvad det betyder for vores perception når begreberne anvendes som de gør. Jeg synes det er en virkelig svær opgave, så ville høre om der er nogen af jer der kan hjælpe? -
EKSAME RÅD!
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op i religion på tirsdag? Er der nogle der har gode råd, for at få gode karakter - da jeg ikke har en stor anelse om det :)? -
Eksamens trækning
ForumindlægHej allesammen jeg har trukket det moderne gennembrud og teksten af Jeppe Aakjær: Det er såmænd Jens Vejmand. Nogen der kan komme med nogle foreslag til sammenligninger osv. -
andengradsfunktion hjælp eksamen!
ForumindlægHey folk, jeg har fået nogle opgaver for i matematik som er forberedelse til mundtligt matematik. Men de opgaver jeg har fået kan jeg ikke finde ud at lave, jeg bruger Geogebra til at tegne parablerne i OPGAVERNE: Gitte Sunesen(Målvogter - GOG) har scoret et mål som målvogter, hun står 2 meter u... -
så er det i morgen (eksamen)
Forumindlægandre der skal op i fysik mundtlig A i morgen og er nervøs?
