Engelsk
Rette engelsk oversættelse
hej, jeg er lige blevet færdig med en engelsk oversættelse, og jeg håbede på, om en ville rette den igennem :)
Svar #1
24. september 2014 af MGS95 (Slettet)
Til gengæld, så er jeg en haj til fysik B eller matematik A, hvis det skulle være ;)
Svar #3
24. september 2014 af JEEJ2008 (Slettet)
Selvom du retter/omskriver/med vilje laver nogle ord forkerte i teksten, vil din lærer, og andre stadigvæk kunne se den evidente brug af Google translate her. Pas på med det! MVH.
Svar #4
Jeg har ikke laver fejl med vilje og jeg har hellere ikke benyttet mig af google, men af politikens ordbøger... hvor finder du fejl? Bare vær sød at nævne hvor jeg dummer mig, så jeg kan få det kigget igennem :)
"En haj" er et udtryk vi har i min hjemby, det vi mener er, noget med er god til, hurtig til ;) (jeg er mere naturvidenskab end sprogtypen)
Svar #5
#4Jeg har ikke laver fejl med vilje og jeg har hellere ikke benyttet mig af google, men af politikens ordbøger... hvor finder du fejl? Bare vær sød at nævne hvor jeg dummer mig, så jeg kan få det kigget igennem :)
"En haj" er et udtryk vi har i min hjemby, det vi mener er, noget med er god til, hurtig til ;) (jeg er mere naturvidenskab end sprogtypen)
Ok. Jeg er dog overbevist om at du har brugt google translate. Din oversættelse ligner den utroligt meget - alt for meget faktisk, men jeg kan jo tage fejl. Du har fejl adskillige steder - ordstilling, korrekt stavning m.m. - hvis du vil holde fast i at du ikke har brugt google translate, så synes jeg blot du skal aflevere den til din lærer, som kender dig, og kan fortælle dig hvor du skal forbedre dig :) MVH.
Svar #6
24. september 2014 af Stygotius (Slettet)
Jeg mener ikke at denne tekst ligner en google-oversættelse.
Det er en underlig tekst som indeholder både nogle ret gode ting og også mange slemme fejl.
Se det vedhæftede.
Svar #7
Tak, jeg kigger den igennem igen. Men jeg kunne ikke få dig til at sætte nogle røde streger eller fortælle, hvordan jeg bruger forkert ordstillig? Jeg har ikke haft en "normal" engelsk i 1,5 år..
Stavningen kigger jeg igennem nu :)
Svar #8
Mange tak Stygotius!
Jeg kigger den igennem med det samme!
Svar #9
På engelsk har man normalt ligefrem ordstilling, dvs. grundleddet før udsagnsleddet.
Man bruger ikke omvendt ordstilling som på dansk,men beholder den ligefremme ordstilling efter en bisætning.
Eks.
da. "Hvis du elsker mig, er jeg glad" = eng. If you love me I am happy"
Svar #10
Korrekt stavning er nok næppe en alvorlig fejl.
Svar #11
24. september 2014 af Hansihh (Slettet)
Svar #12
#6Jeg mener ikke at denne tekst ligner en google-oversættelse.
Det er en underlig tekst som indeholder både nogle ret gode ting og også mange slemme fejl.
Se det vedhæftede.
Nå men så er det da ret godt gået at have ramt de samme anførselstegn og bindestreg ;) - mit retteapparatus alarm går af når jeg tester teksten, så jeg holder mig stadig til min mening. Min eneste pointe er hvis den er kørt gennem google er det ikke godt at aflevere den. MVH.
Svar #13
"gentagene navneord" ???
Jeg har brugt anførelsetegn for at markere at jeg citerer et ord, .-ikke bruger det selv. Det er ikke ordets indhold det drejer sig om, men dets form.
Svar #14
#12,
Dine kommentarer er så kaotiske at de er næsten uforståelige
Svar #15
#14#12,
Din kommentarer er så kaotiske at de er næsten uforståelig
Det er ok. Jeg ser ikke ned på dig fordi der er noget du ikke forstår. MVH.
Svar #16
24. september 2014 af Andersen11 (Slettet)
Jeg tror, at Hansihh i #11 hentyder til den anden tråd om brugen af bindestreg for en eller to dage siden, og at han undrer sig over, at du efter den spørgende undren over "en haj" så fortsætter med "-bider", der starter med en bindestreg.
Svar #17
#13,
Stregen foran "bider" er ikke en bindestreg, men en tankestreg.
Svar #18
Grunden kunne måske også være at de kommentarer er skrevet i et uforståeligt og kaotisk sprog.
Det er i hvert fald ikke dansk.
Svar #19
#18#15
Grunden kunne måske også være at de kommentarer er skrevet i et uforståeligt og kaotisk sprog.
Det er i hvert fald ikke dansk.
Nå! Nu handler det vist ikke længere om trådstarters opgave gør det, og i så fald har jeg ikke tid til det pjat.
Svar #20
Nej, det er du selv herre over, men så må du være forberedt på at andre ikke forstår det du (forgæves) prøver at sige til dem.
Det var nu dig selv der begyndte at kommentere.