Eksamensforberedelse

Mundtligt engelsk - Hjælp til ideer!

12. maj 2014 af ChristianET (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej allesammen!

Jeg skal på enten torsdag, eller mandag i næste uge, aflevere min disposition til mundtligt engelsk. Vi skal op i tomandsgrupper, så jeg arbejder sammen med en anden også. Vi har valgt at snakke om "Social groups" Altså social gruppering, f.eks. klikker i skolen, under emnet "Being young". Vi vil snakke om hvorfor det er så vigtigt at have et socialt liv. Om hvilke betydninger den sociale grupper har for individet. Om hvordan forholdene til forældrene påvirker den unges valg af omgangskreds. 

Man skal også snakke om et billede, og der har vi tænkt på at bruge et billede med ulovlig-graffiti, og så snakke om bandelivet, og hvad der gør, at en ung begynder at begå kriminalitet.

Vi har en del mere i hovedet, men jeg kan mærke at jeg ikke har helt overbliv endnu. Derfor spørger jeg nu: Har i nogle gode ideer til hvad vi ellers kan snakke om?

Brugbart svar (0)

Svar #1
12. maj 2014 af LæreNyt (Slettet)

I kunne fx også snakke om unge med problemer, som derfor kommer i pleje familie, får en kontaktperson, eller bor på et opholdssted. Hvad dette gør for de unge med problemer.. Hvorfor de har behov for denne hjælp/støtte.

Bare en ide :)

Svar #2
13. maj 2014 af ChristianET (Slettet)

God ide. Tak :)

Skriv et svar til: Mundtligt engelsk - Hjælp til ideer!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.