Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8561 til 8580 af 11183
-
Se en SRP opgave
ForumindlægHej derude. Jeg er ved at skrive SRP opgave om fedme. Jeg tænkte om, der var nogle, der havde skrevet SRP i evt. engelsk og biologi, der ville sende deres SRP opgave. Som man kan se, hvordan den er sat op? På forhånd tak. I kan skrive og så kan jeg skrive min mail? Mvh Line -
radiografuddannelsen
ForumindlægHej ,, jeg har afsluttet hf enkletfag , Matematik C Biologi C Kemi C Dansk A Kemi A og fysik A Arabisk A og SSo opgave PR opgave og Men jeg dumpet englisk B men jeg har bestået englesk D nievu ,, Har jeg så mulighed for at bliv optaget på radiograf uddannelsen ? -
Omsætningen af kulhydrater i cellerne
ForumindlægHej alle sammen Jeg har problem med et spørgsmål til en sygeårsprøve i biologi jeg har trukket diabetes og kost Omsætningen af kulhydrater i cellerne hvor foregår dette har søgt på nettet men synes ikke det giver nogen mening for mig det der står?? Ud over dette hvordan kan man så respira... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej folkens :) Jeg er igang med en biologirapport om et forsøg som jeg ikke har været med til! ja så det sgu svært! Er der en som kan hjælpe mig over MSN da jeg har et billede som jeg har fået over et af forsøgne hvor jeg skal fortælle hvilken blodtype det er på billedet og har simpelthen ingen... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej, i min biologi eksamen skal jeg redegøre for et forsøg også komme ind på emnet fx DNA. Jeg skal med afsæt af min viden om emnet redegøre om et førsøg jeg har lavet, også komme ind omkring fx på hvad DNA og enzymer er, hvordan stiller jeg det op i en fin orden? Og får det til at gå igennem en ... -
fra blod til cellen
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjælp til at svarer på dette underspørgsmål i biologi. det lyder således: forklar hvordan energigivende næringstoffer kommer fra blod til cellen. jeg kan simpelthen ikke finde svaret hverken i min bog eller på nettet. jeg kan kun finde svar på hvordan næringstoffe... -
Hjælp til forklaring af figur
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive eksamen i nf og har den her problemformulering: hvordan nedbryder kroppen de næringsstoffer, vi indtager, og hvordan påvirker det vores sundhed og den globale fødevareforsyning? Og har det her spørgsmål til biologi: Gør rede for fordøjelsessystemets opbygning og ... -
Ideer til emner
ForumindlægHej derude, Jeg vil gerne skrive SRP i biologi, andet fag endnu ukendt, men matematik A, idræt B, samt historie og dansk A er mulighederne. Så vidt muligt omhandlende noget anatomi eller human fysiologi eller kost og ernæring. Nogle med gode ideer? - Glæder mig til at læse svar&qu... -
Kemi på HF
ForumindlægJeg starter efter ferien på HF, og skal derfor have kemi minimun på niveau C. Er der nogen, der måske kunne sige mig, hvad det første er, man lærer i kemi på c-niveau. Er der evt. noget jeg kan forberede på mig, før jeg starter? Det samme med biologi - hvad starter man med der? Er vi inde på no... -
Diffusion og cellestørelse! det haster !
ForumindlægHej jeg er 1.G og er igang med emnet i biologi, som er ''Diffusion og cellestørelse'' men der er bare et spørgsmål jeg ikke forstår: Fremsæt en hypotese til forklaring af følgende spørgsmål: Hvorfor formindskes cellens vækst¬hastighed, når den bliver større? - Håber i kan h... -
SRP
ForumindlægHej SP:) Jeg nærmer mig tiden hvor SRP skal skrives. Så for at få en god opgave, vil det være rart med en person som kan hjælpe mig igennem ( give mig konstruktiv kritik, evt. tjekke fejl, osv.) Jeg har valgt at arbejde med Biologi A og Historie A med emnet racer Håber i kan hjælpe :) -
Tænder og DNA
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er igang med en biologi opgave og en af de 9 underopgaver hedder følgende: Diskuter hvorfor det kan være svært at bestemme om gamle menneske kranier tilhører den ene eller den anden art. Har i nogle tips omkring hvad jeg kan svare til dette spørgsmål? -
redegørelse af influenzavirus
ForumindlægHejsa Er der nogen som har vildt meget styr på influenzavirus og generelt biologi, som gerne ville hjælp mig mht. srp?. Jeg skal nemlig redegøre for influenzavirus generelt , og især for H1N1. Er simpelthen forvirret og ved ikke hvad jeg skal komme ind på. Er der én som har styr på det, og kan k... -
Bioanalytiker
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan man bliver BIOANALYTIKER og hvor højt gennemsnit man skal have for at bliver. Hvilke fag skal man have for at blive det. Jeg ønsker at blive bioanalytiker fordi jeg brænder meget for BIOLOGI og vil yde noget for samfundet :) er der stor chance, hvis jeg nu ikk... -
Hjælp til NV eksamen om gærceller
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mig til NV og jeg har valgt et forsøg i biologi som handler om hvordan alkohol påvirker gærceller og jeg forstår det ikke helt og har prøvet at google mig lidt frem så har lige to spørgsmål. Hvordan påvirkes gærcellerne af alkohol-tilsætningen? Og hvorfor st... -
Grønlands planter - planter kræver sollys, vand og blød jordbund
ForumindlægJeg har fået et par spørgsmål i Biologi, som jeg virkelig har brug for hjælp til. 1. Hvordan er mulighederne for sollys i Grønland? 2. Hvordan er mulighederne for vand i Grønland? 3. Hvordan er mulighederne for blød jordbund i Grønland? - Nogen der kan hjælpe? Synes ikke at jeg kan finde ... -
Nv eksamen forberedelse
ForumindlægHej derude. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg kan foreberede mig til nv eksamen, som er her på tirsdag. Den overodnede emne er olie og olieudvindning. Jeg har valgt at tage udgangspunkt i de to fag biologi og naturgeografi. Jeg føler slet ikke at jeg har styr på hvad jeg skal sige t... -
Osmose
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en biologi aflevering om osmose, og har 2 spørgsmål, som jeg ikke kan finde så meget om på nettet. 1) Hvorfor skal gærceller, der bruges til bioteknologisk produktion, have en ganske bestemt saltkoncentration i deres næringsmedium, dvs. den væske de dyrkes i? 2) Hvorfor ... -
Overvej hvorfor der bruges 116 g kød, til 100 g pølse”
ForumindlægI biologi har jeg om kost - herunder kulhydrater, fedt og protein samt energi (kj) Vi er i gang med en varedeklaration om energi i spegepølse - et spørgsmål lyder således: “Overvej hvorfor der bruges 116 g kød, til 100 g pølse” Jeg har ingen bud overhoved - nogen der kan hjælpe? Tak :) -
Kosttilskud og præstationsfremmende stoffer - hvilke fag?
ForumindlægHej, jeg har tænkt mig at vælge emnet "Kosttilskud og præstationsfremmende stoffer" til dette års AT forløb om Mad og mennesker, men jeg er i tvivl om hvilke to fag, der vil være velegnet til det. Det ene fag bliver sandsynligvis biologi/bioteknologi, men hvilket andet fag vil kunne bru...
