Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 8561 til 8580 af 174808
-
matematik
ForumindlægHej jeg er en 15årig pige der går i 8 klasse og skal til prøve prøve termin imorgen jeg er rigtig bange og overhovedet ikke forberedt jeg ville bare spøger hvad jeg kommer til at regne med til prøven og hvad jeg kan nå til imorgen? :_ -
Hjælp til matematik!!
ForumindlægHejsa alle sammen jeg har et spørgsmål om ligninger men jeg kan ikke selv finde på nogle eksempler på det.. Derfor vil jeg gerne spørger om der er nogle der kan hjælpe mig om hvad man skal gøre: Det handler om forklar hvad er en eksponentielle ligninger og potensligninger både grafisk og ved bere... -
matematik hjælp
Forumindlægvinklen er 89,05°. Brug Jordens middelradius og denne værdi af vinklen til at beregne afstanden mellem Jordens og Ma°nens centre. middelradius = 6371km -
matematik
Forumindlægjeg har lavet nogle matemaik prøver 10 kl fs fra 2012 hvor kan finde en prøve hene vil ret fejl og forstå min fejl -
MATEMATIK
ForumindlægHej alle Nogen som kan hjælpe med de vedhæftede opgaver. Tak på forhånd! -
MATEMATIK
ForumindlægHej alle Jeg sidder med opg 7, som jeg har lidt svært ved. Har prøvet med substitution og prøvet at skrive Mu(R^2) op, men kom ikke særlig langt? Håber på noget hjælp... tak på forhånd :) -
Matematik
ForumindlægHej alle Kan nogen hjælpe med opgave 5. Jeg har især svært ved at vise, at b=0 tak på forhånd ! -
Vis at A(k)=sin(k)+2k-2π
ForumindlægHej alle sammen, er der noegn som kan hjælpe med følgende opgave? Et andet område O_k afgrænses af grafen for f, x-aksen og linjerne x =π og x = k, hvor k > π.. Funktionen A(k) bestemmer arealet af området Ok. b) Vis at A(k)=sin(k)+2k-2π. -
Matematik B HHX - Eksamen August 2009
ForumindlægHey alle! Er der nogen som kunne være så fantastiske og smide eksamenssættet ind fra August 2009 - HHX Matematik B. (Gerne med besvarelser, da jeg fatter hat af matematik) Har generelt svært ved matematik, så det ville være stor hjælp.. Håber der er nogle som vil hjælpe! Knus, -
Valget 2019 - Regering med eller uden flertal?
ForumindlægJeg skærer ind til benet og her kommer mit spørgsmål. Hvordan er det muligt at danne en regering uden et flertal... f.eks da Venstre var i regering med sig selv i 2015. Er det ikke sådan at man skal have sammenlagt 90 mandater for at danne regering? -
Problem regning- 9. A sælger kalendere
ForumindlægHej jeg går i 8. Klasse og skal lige have hjælp til 2 opgaver til en Matematik aflevering: Mulighed 1: 9. A Kan sælge hver kalender for 40 kr. De beholder 15 kr. For hver kalender, de sælger, og skal give 25 kr til firmaet. 9. A skal levere de kalendere de ikke sælger tilbage til firmaet. ... -
Eksamen i skriftlig matematik i morgen onsdag den 27/5
ForumindlægI følge eksamenskalenderen, der kan findes på Undervisningsministreriets hjemmeside < LINK > afholdes der i morgen onsdag skriftlig eksamen i matematik STX A og B samt HTX A i tidsrummet 09:00 - 14:00 • Måske portalen skulle lukkes for nye indlæg i den periode ? -
"Antag uden tab af generalitet"
ForumindlægJeg er stødt på nogle beviser, som har følgende vendning ""Antag uden tab af generalitet, at x = blablabla" Men hvad menes der med dette? Er der nogle, som kan svare på dette eller kommer det an på sammenhængen. -
Hjælp til 2 små opgaver
ForumindlægHej, Jeg sidder og er ved at forberede mig til terminsprøve i matematik B i morgen, derfor prøver jeg at regne nogle forskellige opgaver fra en bog med vejledende eksempler på eksamensopgaver. Jeg har brug for lidt hjælp til 2 opgaver 1) Om en eksponentielt voksende funktion f(x) oplyses det at ... -
Hvor stor er forskellen på A,B og C niveau?
ForumindlægJeg går på hf-enkelt fag og har på nuværende tidspunkt matematik på c-niveau. Det går fint her og jeg scorede mig et lækkert 10-tal til terminsprøven. Så tænkte jeg, måske fejlagtigt, at hvis det kan lade sig gøre at få 10 på c-niveau, så skulle det ikke være noget problem, på sigt, at bestå på a... -
Skriv følgende udtryk uden parenteser
ForumindlægHej, her er en lille opgave som forvirrer mig: Skriv følgende udtryk uden parenteser: x(x(x(x+1)+1)+1)+1 Altså, jeg ved slet ikke hvordan jeg skal gribe det an? -
Genitiv ved substantiver uden artikel
ForumindlægHejsa:-) Jeg kom bare lige i tvivl om, hvordan man på tysk bruger genitiv ved substantiver uden artikel, f.eks. hvis man skal sige "Børns fantasi kan være meget livlig". Hvis der er tale om brug af artikel, som det er tilfældet i sætningerne: "Børnenes fantasi er meget livlig"... -
Fransk A niveau STX - eksamens opgave
ForumindlægHej, jeg har en oversættelse der driller mig meget og ville høre om nogle kunne hjælpe? Christian og hans storebror er på en pragtfuld strand i Bretagne. Det blæser meget, men alligevel er der mange mennesker, blandt andet nogle unge, der spiller volleyball. Christian svømmer godt og er i... -
hjælp til matematik aflevering HHX Mat B
ForumindlægHar en aflevering for til i morgen, er og på helt bar bund. Håber virkelig der er en rar sjæl derude der vil hjælpe mig. -
Hvordan faktoriserer man uden at negrene d?
ForumindlægI en anden gradspolynomium, hvordan faktoriserer man uden at man skal beregne d og x? Når man skal bestemme monotoniforholdene af en funktion. FX: f(x) = 1/3x3 - 2x2 - 5x f'(x) = x2 - 4x - 5 = 0 Så uden, at man skal lave en lang regnestyk, hvordan kan man faktorisere det? Være søde a...
