Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 8801 til 8820 af 63055
-
Kategori - ondskab
ForumindlægHey, i hvilken kategori under de 4 typer ondskab ligger ubevidst ondskab? Dæmonisk onskab Dæmonisk ondskab er ønsket ondskab. ønsket ondskab er hvor man ønsker at gøre skade på målet, enten fysisk eller psykisk. Den instrumentellet ondskab Den instrumentellet ondskab at man gøre noget ondt... -
Engelsk grammatik... Demonstrative pronominer...
ForumindlægHej allesammen...Jeg har brug for lidt hjælp til disse sætninger. Jeg har prøvet at oversætte dem fra dansk til engelsk, men er meget i tvivl om nogle af dem. Håber der nogle der gider at læse dem igennem, og komme med eventuelle rettelser. Den danske oversættelse står nederst på siden..Engelsk:1... -
Studieretning
ForumindlægJeg har fundet en spændende studieretning på HTX, som jeg tror vil gavne mig mest i fremtiden. Studieretningen som overvejes er 9;9;internationale medier9;9; hvor følgende niveauer er påkrævet: Kom/it A, Engelsk A og mediefag C. Samtidig har jeg tænkt mig at hæve matematik fra dens n... -
eksamen til sommer
ForumindlægHej folkens havde lige et par spørgsmål angående Gymnasium. Jeg går nemlig 10.klasse nu, men jeg er blevet optaget på gymnasium, hvis jeg dumper afgangseksaminerne kan jeg godt komme ind på gymnasium. -
Forelæsninger
ForumindlægJEg hørte engang noget om at man kunne gå til forelæsninger/kurser, lidt ligesom på universitetet. De skulle gerne være åbne for alle. Nogle der ved, hvad det hedder? -
"Snige sig ind til en forelæsning"
ForumindlægJeg ku9; godt tnæke mig at opleve hvordan en normal forelæsning foregår på KU. Kan jeg godt bare snige mig ind ubemærket?Det største problem er nok at jeg ikke ved hvornår de holder forelæsningerne. Er det muligt at se på nettet eller hvorledes?Jeg har ikke så høje krav mht. hvilket studie det... -
Magnetisme
ForumindlægEt magnetiserbart materiale kan magnetiseres på to måder (hvis jeg har forstået det korrekt). Ved strygning (med kraftig magnet over materialen i samme retning 15-20 gange) eller ved jævnstrøm. Den med jævnstrøm forstår jeg ikke ? -
Samfundsfag A-niveau
ForumindlægJeg går for tiden og overvejer hvad jeg skal vælge som valgfag i 3.G. Jeg har ikke særlig mange interessante muligheder, så nu er jeg nået frem til at det skal være Musik B eller Samfundsfag A. Hælder mest til samfundsfag. Men vil gerne høre andres erfaringer med samfundsfag på A-niveau. Er det... -
Terminsprøve i dansk?
ForumindlægJeg tænkte om der er nogle, der allerede har været oppe i dansk skriftlig fremstilling? Jeg skal nemlig til terminsprøve i dette her på mandag, og ville lige høre om nogen evt. kender til stile-emmerne? -
fra c-niveau til a-niveau??
ForumindlægHej er der nogen derved om det er muligt at læse matematik fra c-niveau til a-niveau på 1 år?? Vil super gerne søge ind på en uddannelse til næste år men jeg mangler mat-a for at blive optaget. (og så selvfølgelig mat-b) Kan det lade sig gøre?? og er det overhovedet muligt??? -
Geografi fsa
ForumindlægHej folkeeens. Jeg står her, og har geografiterminsprøve i morgen. Jeg har bare at klare mig godt til den prøve, da jeg personligt ikk selv synes at jeg har klaret det godt i de andre prøver. Spørgsmålene er nu, hvad skal jeg øvemig på? hvilke emner dukker typisk op i en geografi fsa? og evt ... -
Geometri
ForumindlægVinkel A = 22 grader. Vinkel B = 111 grader. Vinkel C = 47 grader. Side a = 9. Side b = ? Side c = ? Facit: Side b = 9, Side c = 9,71. Hvordan når jeg frem til ovenstående facit?, Skal jeg bruge Sinus, eller Cosinus? En der kan lave en udregning? Jeg har selv prøvet ALT, men uden held! -
Dumpe matematik årsprøve
ForumindlægHvad sker der hvis man fx får -3 eller 00 til matematikårsprøve på gymnasiets 1.år? Jeg dumpede nemlig, og stort set hele min klasse dumpede, hvad sker der så? -
Hjælp til jobansøgning, nogle som vil rette den?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har skrevet en ansøgning til et deltidsjob i en ny makeup butik. Hvis du gider at kigge den igennem for evt. fejl eller måske har du bare et godt råd eller to, ja så er du meget velkommen, da jeg jo gerne vil have den perfekt. :-) Ansøgning Mit navn er Maria og ... -
rettelse af en lille del tekst
ForumindlægHej. En der vil tjekke om det er gramatisk korekt det jeg har skrevet, tak! :) Hallo Mein Name ist Helena Weiss Nilsson, Ich bin 15 Jahre alt und wohne in Ringsted, Roskildevej Ich habe zweiten Bruder, Sie Heißt Frederik und Alexander. Sie sind 12 und 21 Jahre alt, und ich wohne zusammen mit i... -
Hvordan lyder spørgsmålet?
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til årsprøve i mdt. matematik i morgen - 1.g. Jeg vil i den forbindelse gerne høre, hvordan et spørgsmål kunne lyde? Vi har fået opgivet mulige emner, så vi kan principielt forberede alle emner og være sikre på at komme op i et af dem. Men hvordan vil spørgsmålet/opgaven lyde... -
Matikematik karakter - er det fair?
ForumindlægI matematik på C-niveau får man spørgsmål så man kan forberede sig derhjemme. Det fik jeg også. Da jeg så skulle op til eksamen trak jeg om trekanter, hvor spørgsmålene lød: Definér sinus, cosinus og tangens i enhedscirklen. Forklar om ensvinklede trekanter. Find skalafaktoren i ensvinklede t... -
prøve
Forumindlæghej jeg skal op til en teminsprøve og er meget nevøes, jeg skal lave en færdighedsregning, og en problemregning. hvad det vigtigest jeg skal kunne? -
Lønningsdag
ForumindlægHeej :) Er der en som har lavet en analyse eller fortolkning af "Lønningsdag" af Martin Anderse Nexø, så må du meget gerne sende den. Min e-mail er: mathias@reker (m a t h i a s @ r e k e r) :) Jeg vil gøre stor gengæld den dag hvor du mangler noget bare skriv :) Håber at der er en... -
Geografi
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en lille ting, nnogen af jer sp9;er måske kan hjælpe mig med: Ved i hvilke emner, der sandsynligvis/plejer at komme op i FSA/FP9 geografi-prøven? Hvis ikke, hvilke emner er så mest effektivt at læse op på. Håber på hjælp:)
