Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 8801 til 8820 af 65692
-
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej igen, Et lille spørgsmål til et emne - jeg er ved at læse op til eksamen i fysik B-niveau. Jeg er ved at skrive disposition til emnet mekanik og skal forklare om kræfter, sammensatte kræfter. Nogen som har et forslag til hvad jeg kan fortælle om på B-niveau? Jeg havde tæ... -
Matematik og økonomi
ForumindlægHej søde matematikere ;-) Jeg har et problem med en opgave, som jeg håber at i vil hjælp med. Jeg har vedhæftet et billede. Det ville være super hvis i ville differentiere funktion c(x) for mig. Jeg har prøvet..... Hilsen Amalie -
Matematik, tangens
ForumindlægHey venner! Jeg har dette for til på tirsdag, matematik og jeg er ikke så gode sammen. Jeg vin derfor spørge om der er nogle af jer som vil hjælpe mig med opgaverne i den nedhæftede fil? Tusind tak på forhånd! :)) -
Problemregning Matematik
ForumindlægHey, har brug for hjælp til opgave 3, 3.2 :) Her er linket til opgaven: file:///Users/besaneljean/Downloads/opgavehaefte-matematik-med-hjaelpemidler-4%20(4).pdf Hav en god dag :) -
Gitterligning til eksamen?
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i morgen, så et lille svar haster lidt. Ved godt i et kan give et sikkert svar, men min lærer svarer ikke på mine beskeder. Så er lidt desperat :/ Jeg har trukket emnet, hvor der står at jeg skal præsenterer og anvende gitterligningen. Men jeg er lidt itvivl om hvor... -
diskret matematik
ForumindlægHej, jeg er lidt i i tvil om hvilken fremgangs måde man skal bruge for at udlede funktione.er det en formel i diskret matematik ? -
Matematik i Middelalderen
ForumindlægHej, Håber der en som kan hjælpe derude med denne opgave: Oversæt følgende uddrag fra bogen "Matematik i Middelalderen" til en ligning og løs den analytisk og geometrisk: "Der er et kvadrat, som har et areal, der lagt sammen med de fire sider, giver 140. Jeg spørger, hvad det... -
Matematik modellering
ForumindlægHej alle! Min gruppe og jeg sidder med et forløb i matematik og historie. Vi har om slaget ved waterloo med Napoleon i magten. Vi arbejder med metoden matematik modellering i matematik og kontrafaktisk metode i historie. Hvordan kan vi regne slagets forløb ud i excel? med tal af tab? Vi har f... -
bedre til matematik
ForumindlægHej Opretter lige et spørgsmål omkring, hvordan man bliver bedre til matematik, fordi jeg gerne vil blive det. Umiddelbart, så har jeg intet problem med at følge med i matematik timerne. Jeg får skrevet notater, og jeg forstår rent faktisk det, jeg har skrevet. Problemet er bare, når jeg... -
Matematik..... help?
Forumindlæghej...jeg har en opgave, som jeg er kørt fast i...opgaven lyder: Nævneren i en brøk er 2 større end tælleren i brøken. Hvis man lægger (5/2) til brøken, får man resultatet (17/6)Find Brøken.Nogen der har en idé om hvordan man skal løse den?på forhånd tak... Ronaldo -
Matematik...bekræftelse!
ForumindlægHej... Kan nogen bekræfte nedenstående:f(x)=(x^2+x)*tan x <=>f'(x)= (2x+1)*tan x + (x^2+x)*(1/cos^2v)<=>f'(x)= (2x+1)*tan x + (x^2+x/cos^2v)...håber at der er nogen der kan fortælle mig, at jeg er på rette vej... -
Svær matematik ;)
ForumindlægOkay jeg har fået denne opgave men kan simpelthen ikke komme nogle vegne med den. \n\n: Et skib i havsnød bifinder sig på positionen S. Et andet skib på vej til undsætning befinder sig på positionen T. Fra to steder A og Bpå land måles vinklerne u,v,w og z. (så er skibenes baner tegnet ind i trek... -
matematik opgave
Forumindlægheyy har lige brug for hjælp til den her opgave hvis det er muligt? tak på forhånd -
matematik formel
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at løse opgaven, evt. fortælle hvordan man laver den. link med billede -
matematik opgave, hjælp?
ForumindlægNogle der vil forklarer mig opgaven? -
Samfundsfags eksamen - haster!
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og er igang med en synopsis til samfundsfags eksamen imorgen. Og jeg er gået en smule i stå. Mit overemne er "velfærdsstat" mine bilag omhandler om krisen kræver et opgør med velfærdsstaten? derudover er der udsnit af regeringens skattereform og en kom... -
Eksamen! HJÆLP! :O
ForumindlægJeg skal til billedkunst eksamen her om 4 dage. Jeg er i gang med ar forberede mit eget projekt. Jeg har her valgt at gå i clinch med Mona Lisa billedet, hvor jeg kun har ændret nogle ting på hendes ansigt. Men... 1. Hvad kan man sige? 2. Hvilke ting vil de høre? (begreber, analyse?? ell. bare... -
2. eksamen
ForumindlægHej.I 1.g kom jeg op til eksamen i biologi, og fik et dejligt 5-tal (8 i årskarakter).Jeg har muligheden for at gå op til det igen her til sommer, og det overvejer jeg også (sidste frist for tilmelding i morgen).Jeg kom op i muskler, og det var sådan set det emne, jeg troede jeg havde mest styr p... -
Samfundsfags eksamen
ForumindlægJeg står og skal op til samfundsfagseksamen her d. 21. Mit pensum er en bog vi har fået udleveret, som jeg er ved at have læst igennem nu. Jeg har desværre haft nogle computer problemer og har mistet de fleste af mine noter, og skal derfor skimte bogen forfra og tage noter til det jeg synes jeg h... -
Engelsk eksamen!!!!!!!!!!
ForumindlægHey SP, skal op til mundtlig engelsk B eksamen på fredag. 1. Ville høre hvad der adskiller et 10-tal fra et 12-tal. Vil nemlig gerne ind og score et 12 tal. 2. Og har i nogle gode råd til hvordan man bruger sin tid mest effektivt under 1 times forberedelse? Jeg er god til at analysere...
