Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 9021 til 9040 af 47924
-
Forventninger til Spansk eksamen
ForumindlægHey.Det står sådan til, at jeg inden længe skal op i min mundtlige spansk eksamen C-niveau, og jeg må indrømme at jeg aldrig har været så nervøs for en eksamen før. Prøveformen er således, at man kan forberede en fremlæggelse hjemmefra - udover det skal man oversætte en ukendt tekst, samt at man ... -
Nogen der lige har været oppe i FSA fysik-kemi?
Forumindlæghej med jer jeg skal selv op i fysik-kemi imorge, jeg tænkte at hvis der var nogen der havde været, om de så kunne fortælle mig lidt om hvordan det kommer til at forgå? og noget med karaktere og sådan, jeg synes at det kunne være meget rart at have nogen at snakke med. hilsen ida -
Fysik/kemi national test 8 kl.
ForumindlægHej Jeg skal snart have fysik/kemi national test i 8 klasse..... Er der nogle af jer der har haft den her på det sidste stykke tid, måske sidste år eller i år... Hvor I kan svarer mig på om hvilke emner man bliver spurgt i og hvad jeg kan forberede mig på? -
Hjælp til Fysik C modul 5 atom og kernefysik
ForumindlægHejsa allesammen Jeg har noget i min fysik opgave som driller mig en hel del og det handler om radioaktive stoffer og de kan det have forskellige aktivitet? selvom de er af samme stof. Her er et billede af opgaven: På forhånd tak -
Mat A eksamen
ForumindlægHej .. Har været til eksamen i MatA i dag den 1. juni 2010.. Ville høre om nogen har en besvarelse på com de vil lægge ind eller sammenligne resultater? -
Gået ned i skr. eksamen?
ForumindlægDet her er en lille uformel rundspørge for SPs brugere. Er du gået ned i skr. eksamen i forhold til dine årskarakterer eller terminsprøven? Bare svar ja eller nej (du må selvfølgelig gerne uddybe hvis du vil)- -
Statistik - mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal op til eksamen på onsdag i matematik og af vores eksamensspørgsmål er der 2, hvori der står at man kan blive spurgt om statistik. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal forberede til eksamen. Jeg tænker lidt at snakke om simpel sandsynlighed først, hvor jeg snakker om en ternin... -
Mundtlig studenter eksamen!
ForumindlægJa, jeg skal til mundtlig studenter eksamen i dansk her på onsdag, og vi har jo fået pensum fra 1, 2 og 3.g, så der er jo masser at læse! Men man kommer op i en ulæst tekst, og derfor er pensum kun til repetition! Så jeg ville lige høre, hvor vigtig repetition er? Altså, jeg har ikke tænkt mig ... -
Reformen: Naturgeografi Eksamen
ForumindlægMin lærer har udleveret en række mulige psørgsmål lignende dem, som vi får til eksamen. I en del af spørgsmålene udbedes der en redegørelse af specifikke naturkatastrofer - som f.eks. orkanen Katrina. Denne har vi imidlertid aldrig gennemgået, og hvis jeg havde fået disse mulige spørgsmål, vil... -
Matematik B eksamen (HJÆLP)
ForumindlægHej, Jeg skal til matematik B eksamen her om en halvanden uge, jeg har virkelig svært ved diff. regning.. Et af eksamens spørgsmålene lyder: 5. Grænseovergang Redegør for indholdet af udtrykket lim f(x) = a (a reelt tal) x->x0 og hermed sammenhængende begreber (f.eks. Kontinuitet og Differen... -
Karakterer folkeskolens eksamen
ForumindlægHej, jeg er ny herinde, så hej, hehe. Jeg har bare lige et spørgsmål vedr. karakterene til FSA eksamner. Får man karakterene løbende, eller får man dem først at vide til dimensionen? -
den moderne gennembrud? eksam
Forumindlæghej er der nogen der gider kigge på min noter´, om det er rigtig. og put mere på , for synes ikke den er læng nok det moderne gennembrud: - 1870 - 1890 startede med Georg Brandes forelæsninger i 1871 naturvidenskabelig synsvinkel på mennsket og samfundet pga. industrialisering kvinders frigøre... -
hvor lang tid varer eksamen?
Forumindlæghvor lang tid varer selve filosofi eksamen? (eksklusivt bedømmelse) -
HJÆLP FYSIK C HVAD KAN JEG SNAKKE OM HER
ForumindlægHej. Har dette spørgsmål til en evt. prøveeksamen: Energi og energiomsætning. Du skal mundtligt præsentere emnet: Energiomdannelse og nyttevirkning Stikord til den faglige samtale: Øvelsen: ”Nyttevirkning”, energiformer, energiomdannelse, nyttevirkning, tilstandsformer. ... -
Hårdt brug for hjælp til svær fysik opgave
ForumindlægHej jeg refere til mit tidligere indlæg, jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan jeg skulle lave de to rette linjer på Excel jeg har jo ingen data jeg kan putte ind i listerne så jeg kan lave en graf? Håber nogen kan hjælpe! https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=664956 -
Opgave 3 fysik A august
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med Opgave 3 i følgende opgave sæt http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130820_Fysik_A_stx_150813.ashx -
Fysikken bag Vesuvs udbrud der begravede pompeii
Forumindlæghej jeg er igang med at lave min mundtlige fremlæggelse til min AT (Almen Studieforberedelse). jeg har valgt (under emnet katastrofer) at skrive om Pompeii, i min historiedel har jeg beskrevet metoder og teorier omkring pompeii, mens jeg har porblemer med fysikken. jeg havde ikke natur geogra... -
Fagord til mundtlig dansk eksamen!
ForumindlægHej jeg søger fagord til forskellige udtryk i mundtlig dansk eksamen? fx. naivistisk kunst generelt alt der kan bruges til en dansk mundtlig eksamen :-) -
Geografi FSA 2011 eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til geografi eksamen i morgen så ville høre jer af om, der er nogle af jer, der var op til eksamen sidste år. Hvis ja, var den svær?? Hvad fik I? Håber, at der er nogle der vil svare! :) -
Begreber/råd til engelsk eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal til engelsk eksamen herom 2 dage. Jeg tænkte på om der var nogle der kunne give nogle gode råd og nogle gode begreber som man kunne bruge til mundtlig eksamen,, Tak tak:)
