Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 9201 til 9220 af 57177
-
Tilflyttere af Helle Helle
ForumindlægHej! Den 13. juni skal jeg op i mundligt dansk, og jeg har trukket ´Noveller fra egen tid - 00'er litteratur`, som mit forbybelsesområde. Jeg har valgt novellen Tilflyttere af Helle Helle som er skrevet i år 2004, og jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe med opgaven? Jeg kan ikke ... -
Hvad må man egentligt have med i forberedelseslokalet?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart op i mundtlig dansk (ligesom mange af jer andre), og så var det, at jeg kom helt i tvivl: Hvad må man tage med i forberedelseslokalet? Er det kun egenskrevne noter, eller må man også have papirer med som man har fået iløbet af året? -
Engelsk Rettelse
ForumindlægHey forum, ville blive super glad hvis nogen gad se mit engelsk igennem for fejl, da det haster lidt meget.På forhånd tak !!!!We have in many years, been very satisfied with you as our exporter.But lately, there has been a large demand, from our customers, for only non GM-products.Our customers, ... -
litteratære perioder
Forumindlæghej er der ikke nogen der har noter til følgende:BarokkenDet moderne gennembrudjeg forstår ikke rigtig det der står i litteratur håndbogen, og har os kigget på de forskellige sider, der bliver henvist til i andre indlæg, men kunne godt tænke mig en samlet oversigt, der er let at forstå, og måske ... -
Hvad for et gymnasium?
ForumindlægJeg vil gerne være dyrlæge når jeg bliver ældre, men jeg ved ikke hva' for et gymnasium jeg skal ta'. Jeg vil gerne gå på HTX men jeg får at vide at hvis jeg vil være læge eller dyrlæge skal jeg gå på katedralskolen. Er det lige meget hva' for et gymnasium jeg tager hvis bare de... -
Whose, who, which.. ?
Forumindlæg"Not only that he also speaks good and understandable English whose makes him articulate." Det jeg vil sige på dansk er: Ikke nok med at han også snakker forståligt engelsk, så er han også velformuleret. - Kan man godt bruge "whose" i den her sætning? -
Stand up som fordybelsesområde..
ForumindlægHejsa Jeg har trukket "stand up" som fordybelsesområde til min mundtlig dansk eksamen. Har nogle af jer været oppe i det? og har i nogle tips og tricks? alle mine noter ser ud til at være sjuskede, og kan ikke finde noget "nyttigt".. tak på forhånd -
hjælp til 1 engelsk sætning
ForumindlægHej, kan I hjælpe mig med denne sætning:"Life is not what you are doing. You don't take the good advice, which you realize afterwards you have done" Livet er det du ikke gør…. Du tager ikke det gode råd, som du ser bagefter du burde have gjort! -
Digtanalyse - Reklameskibet
ForumindlægHej hej, Jeg sidder og skriver en litterær artikel om Reklameskibet af Otto Gelsted, og tænkte bare på om der var nogen der havde analyseret den før og måske havde nogle gode tips til mig? Jeg har aldrig været den største digt-analytiker ;) -
Spørgsmål
ForumindlægHej jeg har i sidste uge været op til 10.klasses terminsprøve, og har indset at jeg har lavet nogen dumme fejl til min matematik prøve. jeg har desværre frygt for at jeg får et 00, mit spørgsmål til jer er om jeg stadig vil have mulighed for at komme ind på en gymnasiet uddannelse hvis jeg har få... -
oversæt til korrekt engelsk
ForumindlægDisse sætninger skal omskrives til korrekt engelsk: a) Being in large crowds was always making him feel nervous. b) Off course she didn't knew something about his past. c) He is loving to go to the cinema every thursday evening. d) Jake and Jill starts to yell to each other. e) They want... -
Perioder
ForumindlægHej Allesammen Jeg sidder og skal i gang med at læse til dansk eksamen og har nogle spørgsmål. Er det sådan at man skal læse alle tekster grundig igennem? Eller er det mere sådan at man skal lægge vægten på de forskellige perioder? Jeg ved nemlig at for hver perioder der har man bestemte stilar... -
Sælges: Ved det grønne bord - DVD (eksamenstræning)
ForumindlægHej :) Jeg har tre DVD'er til salg, som kan bruges i forbindelse med eksamenstræning for gymnasieelver. Jeg brugte dem selv da jeg afsluttede STX i sommers.. De tre fag jeg har DVD'er til er Dansk, Engelsk og Psykologi. (STX niveu) De giver indblik i en eksamens situation, hvor man følge... -
analysemodel
ForumindlægJeg skal til eksamen i old her snart og da jeg kiggede mine noter igennem opdagede jeg, at jeg slet ikke havde en analysemodel til gennemgang af tekst. Så hvis der er en der kender et link til en god analysemodel ville det være en kæmpe hjælp! På forhånd tak.. -
det moderne gennembrud???
ForumindlægJeg vil høre om der er nogen der har nogle noter angående det moderne gennmebrud indenfor literatur..........eller bare om der var nogen der kunne fortælle mig noget vigtigt om denn periode????? -
spørgsmål om eksamen???
ForumindlægHejsa Hvad må man have med ind til dansk mundtlig eksamen? -
oversættelse
Forumindlæghar skulle oversætte fra engelsk til dansk: Take up the White Man's burden-- No tawdry rule of kings, But toil of serf and sweeper-- The tale of common things. The ports ye shall not enter, The roads ye shall not tread, Go mark them with your living, And mark them with your dead Tag den hvide... -
GRAMMATIK-HJÆLP:O
ForumindlægHej Er der nogle, der ved hvad forklaringen er på følgende fejl fra sidste års eksamenssæt på stx B i delprøve 1? The other kids seemed to knew what was coming and stopped talking all at once. jeg ved godt fejlen er knew som skal ændres til know. Men er lidt i tvivl om, hvad den fagterminologi... -
Hej jeg var oppe i skriftlig dansk i dag og træk analyserende oplæg opgaven lød på. Skriv til et hf-hold et analyserende oplæg om, hvordan nyheder kan skild...
ForumindlægHej jeg ville høre om der er nogen som kan se min opgave i gennem og evt give mig en kommentar med venlig hilsen daniel -
Hvilket gymnasium?
ForumindlægHej.. jeg vil rigtig gerne vide lidt hvilke gymnasium der passer bedst til det jeg vil.. Jeg tænkter at jeg i fremtiden vil noget med medicin.. altså så det er noget med matematik, engelsk , fysik kemi osv.. ville det være bedst hvis jeg tog stx, eller htx? og hvis jeg vælger den studie retnin...
