Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9261 til 9280 af 14598
-
Romantisme/biedermeier, modernisme og digtanalyse
ForumindlægHej alle! Jeg er i den heldige situtation at skulle op til studentereksamen i dansk (gab..) Det har aldrig været mit stærke fag, og jeg har et par hurtige spørgsmål som jeg utrolig godt kunne tænke mig at en der vidste lidt mere om emnet (end mig..) kunne svare på. Jeg har ledt overalt, og jeg s... -
Symbolisme
ForumindlægHvad er forskellen egentlig på symbolisme og sensymbolisme? -
Kendte kilder...eller?!
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i historie, og regnede med at vi foruden pensaopgivelserne fik udleveret en kildeliste. Vores lærer har ikke været så flink til at gennemgå specielt mange kilder. Men der er ingen kildeliste. Nu har vi kontaktet læreren, men svaret vi bliver spist af med er: "(...)J... -
ligning for tangent!
ForumindlægSidder med denne opgave, som volder mig en del ulyksaligheder. En venlig sjæl der gider at ofre 5 min. på at forklare/hjælpe? Opgaven: http://peecee.dk/upload/view/199195 -
Læge
ForumindlægHej mit navn er Daniel. Jeg har lige afsluttet 1.g og starter i 2.g den 14 august... jeg har et snit på 7.8 da jeg fik 7 i 3 aflustende fag (biologi, samfundsfag og medie) jeg kom dog til eksamen i medie og fik 10 (let). er der stadig håb for en ivrig studerene der drømmer om at hjælpe andre ig... -
Hvordan dannes en plante?
ForumindlægJeg er i tvivl om hvordan en plante dannes? Og er det ligeledes rigtigt, at en plante laver fotosyntese for at få glukose, for derefter at kunne lave respiration til de livsnødvendige opgaver? -
"Gode ideer" i matematik
ForumindlægNår man laver beviser i matematik, får man ofte en "god ide". Hvad betyder det? Er det, fordi man ofte laver beviserne "bagfra", dvs. starter med det man vil bevise, og så regner bagud? Eksempel: 1) Man vil bevise at en ligning 0 = ax^2 + bx+ c har løsningerne x = (-b+-sqr... -
Niels Borh
ForumindlægHej, Jeg har trukket emnet stof - atomer til fysik eksamen. I mine stikord står der jeg bl.a kan komme ind på Borhs skalmodel. Ville det evt. være en god idé at fortælle lidt om Borh, altså hvornår han er født ect. også bagefter sige han bl.a. lavede en skalmodel for atomer som var delt op i KL... -
Menneskets Areté
ForumindlægHvad er menneskets Areté ifølge sokrates? (i forsvarstalen) Håber i kan hjælpe -
Overgangen fra gymnasium til universitet
ForumindlægEr overgangen fra gymnasium til universitet hård? Både fagligt, socialt, økonomisk osv. Hvad er umiddelbart det "værste"? -
Etnografi eller Antropologi?
ForumindlægJeg synes begge studier lyder utroligt interessante, men er så bare i tvivl om hvad der er forskellen? Jeg har fået afvide at de begge "laver det samme". Men hvordan kan det så være at adgangskravene er forskellige? Kunne være super fedt hvis der var nogle af som enten gik på Etnogra... -
Digt (feedback)
ForumindlægHar lavet et hurtigt digt for sjovt til min mor... I må gerne læse den,, tror i ville kunne lide den :) Kom os med en kommentar om hvad i synes ? Der er et par stavefejl, komma og punktum fejl. Men i forstår den stadig godt :) -
Kristne og sabbatten
ForumindlægHej! Jeg vil gerne vide om kristne skal overholde sabbatten. Holdninger på baggrund af Bibelen har størst interesse :) -
Vidergående+Bolig+Su = ?
Forumindlæghej.. hva så derude, nyder i ferien? det gør jeg sku :D hihi.. neh men la mig komme til sagen :D nu er det sådan jeg er færdig med 3.g i 2008 :D og regner med at flytte til ålborg for at læse til ingenør :D men så skal jeg jo til at finde bolig, står faktisk på venteliste (puuh er nummer 20... -
Fyret!
ForumindlægEr der nogen, der har prøvet at blive fyret samme dag, som man er blevet ansat? -
Hærværk
ForumindlægHej. I romanen "Hærværk" er der på den allerførste side et lille "motto" så at sige: "Frygt sjælen og dyrk den ikke for den ligner en last". Nogen, der kan forklare, hvad der helt præcis menes? Tak på forhånd. ;) -
Dagen før skole?
ForumindlægHejsan, jeg tænkte om der var noget at gøre dagen før skole, så man er sådan lidt klar til i morgen? -
Hvorfor har Sverige en høj levealder i modsætning til Danmark?
ForumindlægJeg har en aflevering for, og jeg har en figur, hvor Sverige og Danmarks sundhedsgifter pr. indbygger er skitseret, samtidig med den gennemsnitlige levealder. Dvs. Sverige bruger mindre sundhedsudgifter pr. indbygger og de har således en gennemsnitlig levealder der er betydelig højere end Danmark... -
Osmose - Hvorfor???
ForumindlægHvorfor får man rynker på fingerspidserne efter man har været i bad? Jeg skal give et eks. på Osmose i hverdagen, og jeg mener dette kunne være et godt eksempel. Jeg har fundet nogle forklaringer på nettet, men alt sammen er på engelsk. Håber der evt. er nogle der kan hjælpe mig her i forummet. :) -
Personbeskrivelse og Miljøbeskrivelse.
ForumindlægHej med jer. Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg er lidt i tvivl om en dansk opgave, jeg har for. Hvad skal der være med i en Personbeskrivelse og en miljøbeskrivelse??? Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig.
