Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9441 til 9460 af 14099
-
"Brændende kærlighed" - teori til spalteåbninger, fotosyntese
ForumindlægHej :). Vi har i biologi arbejdet med spalteåbninger, heraf på blomsten Brændende kærlighed. Af vores undersøgelse kunne vi finde ud af, at der var flest spalteåbninger på undersiden. Vores lærer har her snakket om lidt teori, men jeg kan ikke helt huske det. Noget i retning af, at: Hvis der sk... -
Studieretning
ForumindlægHej Lige nu går jeg i grundforløbet på STX, og når jeg har afsluttet vil jeg rigtig gerne læse medicin, men er stået lidt i klemme med, hvilken studieretning, jeg skal tage. Jeg står mellem Biologi A og kemi B studieretningen, og Matematik A og Kemi A studierenting, hvilken en vil passe bedst, ... -
Perspektivering til fællesfaglige fokusområder
ForumindlægVi er i gang med at skrive en opgave indenfor biologi, fysik og geografi, men vi mangler en perspektivering. Vores overemne er sundhed og vi har så valgt at arbejde med livstil indenfor dette emne. Nogen der har nogle ideer til hvad man kan perspektivere danskernes livstil til? -
McDonalds - energifordeling
ForumindlægJeg har i biologi lavet en jounal overfor et burgermåltid dermed fik jeg energifordelingen af protein:12,5% kulhydrater:52,9% og fedt 34,9% samt mættet fedt 27,9% hvorimod myndighederne anbefalder protein: 10% kulhydrater 55-60% og fedt:30% og 10% mættet fedt Hvilke og hvorfor er der forskelle ? -
SSO
ForumindlægSSO nærmere sig, og jeg har en tænke om at skrive i faget biologi B og måske psykologi C, hvor jeg kommer ind på stoffer altså hvordan det påvirker os, hvorfor vi man bliver afhæning osv osv nogle der har skrevet ligne ? evt komme med råd eller hjælpe mig når jeg skal skrive min SSO? -
SRP - fedme og sygdomme
ForumindlægJeg prøver at finde nogen gode pålidelige kilder til energi indhold i mad, og dens betydning for kroppen. Bøger, hjemmesider osv. ? Mine 2 fag er biologi og engelsk, tager fat i filmen FED UP. Nogen der har set den, som har nogen fantastiske guldkorn? -
Fedme i USA - SRP. Hjælp til filmanalyse.
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP om femde i USA i fagene biologi A og engelsk B. Jeg skal analysere filmen "Fed Up", men har aldrig prøvet at analysere en film i engelsk som sådan. Er der nogen, som har nogle opgaver jeg kan se og evt få noget inspiration fra, eller som har nogle guldkor... -
HJÆLP!!
ForumindlægJeg skal lave en biologi rapport og er igang med teori delen, jeg har svaret på alle spørgsmål bortset fra dette som jeg ikke kan finde ud af: Forklar sammenhængen mellem formatio reticularis og de øvrige dele af nervesystemet, herunder særligt det autonome nervesystem. Inddrag nedenstående figu... -
Hjælp til emne
ForumindlægVil er to drenge som slet ikke kan blive enige om et godt emne til vores projekt opgave til næste uge, jeg vil høre om der var nogle er jer der kunne komme med nogle forslag. Indtil videre ved vi at vi ikke helst ikke vil have noget med biologi, geografi og fysik, men bare kom med alt alligevel. ... -
Nedarvning - AKUT HJÆLP
ForumindlægKære alle Jeg har akut brug for hjælp til følgende opgave i biologi efter flere forsøg på at løse den. På forhånd mange tak og følgende er selve spørgsmålet og nedenfor er filen med selve stamtavlen vedhæftet. Stamtavler: Nedenstående tegning viser et stamtræ over en familie med en monogen ... -
Stamtavler
ForumindlægHej jeg står i en situation hvor jeg har været syg imens vi har haft biologi og vi har haft om stamtavler og jeg er kommet tilbage og jeg forstår ingenting omkring det, har prøvet at få det forklaret, så jeg ville gerne have hjælp til at forstå det så jeg ikke er bagud. kom med det mest relevan... -
Privatlærer søges
ForumindlægJeg søger en privatlærer til hjælp i biologi b. Er der nogle som har afsluttet faget på b eller gerne højere niveau som har lyst til at hjælpe et par gange om ugen i faget, så del gerne jeres e- mail, så kan vi tale mere sammen omkring det. Mange tak -
Metode afsnit SRP
Forumindlæghej jeg søger nogle gode eksempler på metodeafsnit til SRP eller AT med fag indefor naturvidenskaben helst Biologi og kemi. gerne med blanding af Dansk. Har en lidt udtabil projektlære og har virkelig brug for, at få styr på det her før skriveugerne. håber nogen kan hjælpe. -
SRO - Hjælp
ForumindlægHalløj! Jeg er i øjeblikket igang med at skrive SRO i kemi B og biologi A. Og jeg har simpelthen problmer med denne forklaring og vudering. Opgaven er vedhæftet samt det bilag jeg skal bruge til at vudrder på. Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe da jeg sidder fast og min opgave skal afleve... -
SRP om fosterdiagnostik med Historie som bifag!!
ForumindlægHejsa. Jeg skal MEGET snart vælge emne til SRP. Mine to fag er biologi A og Historie A. Er der nogen som har skrevet om emnet sexologi i disse to fag? fx fosterdiagnostik, graviditet, abort eller noget i den retning? Jeg er så desperat efter hjælp:( MVh annamaria -
B-cellekræft
ForumindlægForklar hvilke følger ubehandlet B-cellekærft vil få for immunforsvaret? -
Intelligent Design
ForumindlægEr der ikke lige et par biologer, der vil sige et par ord om, hvorfor Intelligent Design-teorien ikke holder? -
Kom I ind??
ForumindlægHer kommer der - traditionen tro indlægget: Kom I ind, og på hvad??? Jeg kom ind på min 1. prioritet: Medicin på SDU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er SÅÅÅÅÅÅÅÅ glad!!! -
Bio spørgsmål (1.g)
ForumindlægTo spørgsmål som jeg har for i biologi er jeg rimelig usikre på:- Hvorfor er det sådan at "Sterilisation indvirker hverken på mandens eller kvindens sexliv"?Mandens sædleder er jo sadt ud af funktion og kvindens æggeleder er jo sadt ud af funktion. Men hvorfor påvirker det ikke deres se... -
Mulighed?
ForumindlægKunne det være en mulighed, at i lavede en "knap" i banneren/bjælken (hvad det nu hedder) der hed; Gode hjemmesider. Herunder kunne i bl.a tilføje fag som, Matematik, Engelsk, Dansk, Spansk osv.. hvor i henviser til gode hjemmesider. (her er et par stykker som er gratis) www.Frividen...
