Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 9481 til 9500 af 57177
-
Hvordan læste i til Old? (jer der har været oppe)
ForumindlægHvordan gjorde i? eg har ret begrænset tid, så jeg regner me´d at læse og notere en smule om henholdsvis Arkaisk hellenistisk og klassisk tid, men mht. værkerne har jeg tænkt mig at læse det af værkerne jeg skal, opdele mit old-hæfte med små faneblade, så tingene hurtigt kan findes i forberedelse... -
charles darwin
Forumindlæghej! jeg skal til mundtlig dansk eksamen i morgen, hvor jeg skal fremlægge om darwin, så vil lige høre om nogen har erfaring med dette, og hvad er vigtig at få sagt? vh kasper -
Samfundsfag velfærd
ForumindlægHeej :) jeg skal til samfundsfags eksamen her om en uge. Jeg sidder og læser noter igennem og kom til at tænke på, hvordan kan man egentlig forklare velfærden i Danmark? udover at bruge velfærdsmodeller og ideologier. og hvordan kan man forklare den danske politik meget kort ? Jeg håber i vil hjæ... -
platons 8. bog
Forumindlæger der nogen der har noter til platons 8. bog staten -
Eksamensopgave
ForumindlægHer er en eksamensopgave samt noterne til dette kursus. Hvordan løses opgaverne? -
Samf Mat klasse?
ForumindlægHvad synes folk om samf og mat linjen på STX? både fagligt, men også socialt. Er der mange slackerer -
hilp-eksameeeen
ForumindlægHej. Ved i hvor man kan finde på nettet en beskrivelse af hvordan eksamerne foregår på forskellige niveau på stx? -
Hjælp søges til mellemkrigstiden. Hurtigst muligt!
ForumindlægHej. Jeg søger nogle noter, informationer om forfattere fra mellemkrigstiden.Forfatterne og novellerne er:Gunnar Jørgensen, Af:FlemmingHC Branner, Et barn og en musHarald Herdal : Gaden (digt)Hvis jeg på nogen måde bidrage med hjælp til den som har noter eller information om disse tekster gør jeg... -
truth tabel(ikke det samme)
ForumindlægVi anvender + som symbol for ekslusiv og således at P+R betyder P eller R men ikke begge. a) Lav en "truth tabel" for P+R, det har jeg gjort b) Find en formel hvor du bruger ∧∨¬ som er ensbetydende med P+R. Ville svaret på b være: ¬(P∧R)∧(P∨R) -
Faglig supplering
ForumindlægHej studieportalen, jeg er en smule i tvivl angående en supplering. Hvis jeg skal søge ind på en videregående uddannelse på universitetet, der kræver at jeg har haft dansk A, engelsk B og russisk A og historie B på STX (alle fag skal være bestået), og jeg er dumpet historie på A, er der så noget ... -
Rettelse af engelsk højniveau oversættelse
ForumindlægBare en hurtig rettelse. Altså hvis der er nogle store fejl..\n\n3. In the beginning of his famous novel about a disappeared head clerk, Hans Scherfig gives the following description of how it all started:\nOn October the 10th one did a horrible discovery in Amager Fælled. A soldier found the ter... -
Film analyse?
ForumindlægHej er der nogen der ved hvilket fag man benytter til at analysere en film. jeg har aldrig lavet en filmanalyse, men jeg kan forestille mig at det er faget dansk man benytter. -
Rettelse af engelsk summary "Danes"
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere dette "summary" af en dansk tekst imorgen, så hvis du har tid til at se efter sproglige fejl, ville det være dejligt.RuneDanes like Denmark. They think that Denmark has the best welfare system in the world. However an opinion poll made among foreigners from rich, ... -
Sandhedstabel, igen.
ForumindlægJeg skal løse følgende: ¬(P∧¬Q)∨(¬P∧Q)⇔(¬P∨¬¬Q)∨(¬P∧Q)⇔(P∨¬Q)∨(¬P∧Q) og hvad gør jeg så? -
Korrekt?
ForumindlægNogen som vil se om det er korrekt, da jeg er lidt usikkker. Den korrekte version er den danske. Dansk: The Shining Mountain er et moderne eventyr om en far, der vil have, at hans datter skal være ligeså hårdfør, stolt og stærk, som han er. Hun må ikke være ligesom de andre almindelige piger i S... -
HF!
ForumindlægHej alle Jeg vil gerne vide og HF som er på to år er det samme som STX ? Altså når man skal op til eksammerne er det så kun nogle der bliver trukket af ministeriet som man skal op i eller skal man op i alle eksamerne ? Eller hvordan er det lige præcis ? Tusind tak på forhånd ! -
Idræft eksamen b / hf
ForumindlægHey. Skal op i idræt teori på tirsdag, men kunne godt tænke mig at vide lidt om hvordan det fungerer. Trækker man bare et emne man har haft igennem året eller hvordan? Skal man kunne perspektivere til den praktiske del? Kunne meget godt tænke mig at vide, hvad folk har været oppe i før, og hvorda... -
A-niveau fag
ForumindlægHej allesammen! Jeg vil gerne vide hvad det betyder, når man har et fag på A-niveau? Bliver a-niveauet bygget på i 3.g, eller hvordan? -
Hvor mange fag..?
ForumindlægHej alle sammen..! Hvor mange fag er det man skal op til i de 3 år man går på gymnasiet..? -
5 A-Niveau fag=Gange med 1,03??
ForumindlægHej.. Når man vælger at have 5 A-niveau fag på gymnasiet, skal man så gange sit gennemsnit med 1,03? Eller skal man have 6?
