Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 9541 til 9560 af 25374
-
Psykologiske teorier til islamisk radikalisering?
ForumindlægNogen som kan foreslå nogle gode teorier inden for psykologi som man kan benytte til at beskrive radikaliseringsprocessen; Hvordan og hvorfor unge bliver radikaliseret? Det ville være godt hvis nogen kendte nogle teorier som indikerer at unge i en sårbar situation har større tendens til radikali... -
ungdom og senmodernitet
Forumindlæg1. Skriv 20 stikord ned, der beskriver det at være ung. 2. Diskutér, hvad der i dag adskiller unge fra ældre. 3. Hvor mange forskellige ungdomskulturer (subkulturer/stilfællesskaber) kender I? Hvad karakteriserer dem? 4. Er der nogle stilfællesskaber, der er helt uforenelige? I bekræftende fald h... -
Fremtidens Danmark
ForumindlægJeg skal i morgen op i samfundsfag, med emnet fremtiden Danmark. Jeg vil høre hvad jeres holdning er til fremtiden Danmark, men henblik med generationskampen mellem unge og ældre i dag. Er det retfærdigt at unge skal arbejde meget mere, mens ældre får og får? Venlig hilsen Lise -
hjæælp individualieringen
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en kronikstil om Individualiseringen i Danmark, men der er noget som jeg ikke forstår? Hvad er sammenhængen mellem den økonomiske krise og den øge indvidualisering blandt unge? Hvad har den øgede individualiering blandt unge med den økoomiske krise af gøre? Fx i 80'erne... -
Foucault ...?
ForumindlægHejsa. Jeg skal lave en sammenkobling mellem Foucaults sociologiske teorier og unge og deres store forbrug af rusmidler i dag ... men forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal gøre dette idet jeg ikke helt forstår Foucaults teorier ... Nogen som derfor kan hjælpe mig med at sammenkoble Foucault og... -
Det grå segment i Minerva modellen
Forumindlæger de unge kun i de grå segment eller er de også i nogle af de andre segmenter, og er der måske en stigende grad af unge som er på vej til at flytte fra det grå segment til måske det blå? min alders gruppe jeg snakker om er 15-26 år det ville være en super hjælp da det er til min eksammen ... -
Hjælp til projekt opgave!!!
ForumindlægHej vi vil spørge om du vil hjælpe os med vores projekt opgave vi har om "unge i verden" Vores under emne er hvad må man og hvad må man ikke feks. hvorfor må unge i USA få kørekort når de er 16 og vi først må når vi er 18. Vi kunne godt bruge lidt hjælp hvis du/i kender nogle forskelli... -
Identitetsdannelse i "Den blomstrende have"
ForumindlægJeg skriver AT om unges identitetsdannelse i det senmoderne samfund, og jeg er gået lidt i stå. Jeg har brug for hjælp til, hvori den senmoderne identitetsdannelse spejler sig i novellen "Den blomstrende have." Og er der nogle der muligvis har en case, et interview osv. om unge der udt... -
iscenesættelse
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål i AT der lyder: hvorfor iscenesætter unge mennesker sig selv fx ved at leve op til skønhedsidealer. Jeg har gjort rede for Anthony Giddens teori om identitetsdannel. Jeg forstår ikke sammenhængen mellem teorien og unges behov for iscenesættelse. Håber nogen kan hjælpe, da... -
Mit fordybelsesområde.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige før påsken trukket mit fordybelsesområde i dansk som var unge og iscenesættelse. Og da jeg ikke har nogen idé om hvilke tekster jeg skal leder efter, kom jeg her. Jeg håber i kan hjælpe mig på rette spor. Jeg har spukeleret på om Yahya Hassan kunne gå under området... -
Matrix...
Forumindlægder er 1000 får xn = unge får yn = gamle får 22% af unge får vil overleve til næste år 15% af gamle får vil overleve til næste år , Bestem alle ligevægte for matrixen M. Hvordan gør jeg det? Tænker jeg skal bruge så ved jeg ikke hvad jeg mere skal gøre og om dette over... -
dansk eksamen 9. klasse synopse
Forumindlæghejsa jeg har i dag trukket mit fordybelsesområde i dansk og træk "unge og trafik". Jeg er simpelthen så itvil i forhold til, hvorda jeg skal lave min synopes, hvad den sakl indholde da jeg har valgt en artikel og arbejde med. Jeg ville høre om nogle havde et eksemple på en synopse om ... -
Læserbrev
ForumindlægHej Jeg skal skrive et læserbrev og emnet err ' I danmark er vi gode til at hjælpe de omsorgsvigtede børn og unge ' ELLER ' I Danmark forsømmer vi de omsorgsvigtede børn og unge' så ville spørge om nogle af jer har gode erfaringer med hvordan jeg starter læserbrevet eller bare... -
Dansk Novelle - rettet til imorgen tak :)
ForumindlægHej dudes ;) Jeg skal imorgen aflevere en dansk stil. Opgaven er som følger: skriv en novelle. Selve Handlingen skal udspille sig i løbet af en dag, men der skal være et eller flere flashback. Dukken på stranden (et billede der følger med opgaven), skal spille en væsentlig rolle. Jeg håber at n... -
oversættelse fra dansk til spansk....
Forumindlægmå hellere lige også skrive det på dansk, som jeg skulle oversætte:-)Ingen vidste, at Pedro Almodóvar skulle blive en berømt filminstruktør, da han forlod sin landsby i Extremadura. Nogle unge mennesker har lige set en af hans film. Bagefter taler de om den:"Det er hans bedste film. Jeg har ... -
Usikkerhed omkring metoder til min AT eksamen. hjæælp
ForumindlægHej. Min at eksamen er lige rundt om hjørnet, og er i tvivl omkring nogle punkter, som jeg gerne vil have styr på. Problemformulering Hvorfor har nutidens unge brug at iscenesætte sig gennem nyere medier, og hvordan bliver de iscenesat? Problemstillinger 1) Hvordan karakteriserer Anthony Gidden... -
Er det rigtig oversat?
ForumindlægDANSK En af mine interesser er at spille violin. Jeg spiller klassisk Musik. Måske en smule mærkeligt, da da fleste unge er vilde med genre som pop og rock. Jeg høre og kan også godt lide "normalt" Musik, men nogle gange er det skønt at høre og spille gammeldags stykker. Måske er det sv... -
Hvordan er undervisningen på stx/htx?
ForumindlægJeg skal til at begynde på gymnasiet næste år, og er helt splittet mellem at have Kommunikation/IT A, Design B og Samfundsfag B på htx, og at have Latin A og Græsk A på stx. Jeg er sikker på at jeg vil studere lingvistik, kommunikationsdesign eller spildesign, eller i hvert fald noget lignende.... -
Rettelse af kort engelsk tekst.. (Ing-form)
ForumindlægHej,Jeg håber der er nogen der gider at kigge på det inden imorgen klokken 05:00....Jeg vil gerne lige sige at det omhandler Ing-formen...DANSK:Gillian og hendes mand bor i Stampleford; hun arbejder i et firma i Cambridge. Hver morgen tager hun toget ind til byen og skynder sig [hen] til kontoret... -
Hjælp til Kristendommen Esajas
ForumindlægHvad forståes der af Esajas kapitel 53 i Det Gamle Testamente Vers 1-3: Vers 1: Hvem troede på det, vi hørte? For hvem blev Herrens arm åbenbaret? Vers 2: Han skød op foran Herren som en spire, som et rodskud af den tørre jord. Hans skikkelse havde ingen skønhed, vi så ham, men vi brød ...
