Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 9541 til 9560 af 65693
-
AT EKSAMEN
ForumindlægEr i tvivl om hvordan at eksamen skal foregå.. Skal man sige det man har skrevet i sin synopsis? Eller hvad er det helt konkret man skal sige? Bare metode og videre undersøgelse? Eller hvordan.. Det kunne være rart hvis en med erfaring kunne forklare det På forhånd tak -
Matematik question
ForumindlægHi alle sammen : ) Jeg har fået et spørgsmål i matematik som irritere mig, kan ngn hjælpe mig med den her ? I en retvinklet trekant er den ene katete 30 cm lang, og summen af de to andre siders længder er 80 cm, Beregn den eksakte værdi af disse siders længder ? : ) Tak -
Standard matematik
ForumindlægJeg har aldrig forstået at lave denne del af procentregning, men er normalt god til matematik. Nogen der kan hjælpe med at forklare det? Alle varer nedsættes med 12,5% Et bord kostede under udsalget 117,60 kr. Hvor meget kostede det før udsalget? Er sikkert dead-easy, men jeg er ikke h... -
Matematik i hverdagen
ForumindlægHej! Mig og min makker skal lave en præsentation om matematik i hverdagen. Vi er desværre helt tomme for ideér fordi at det må ikke være indlysende eksempler som bagning, penge, valuta osv. Gode forslag modtages (Og også dårlige; vi er pænt desperate) Hurtigst muligt! På forhånd TAK! -
Matematik - Trigonogemetri
ForumindlægHej alle, I en opgave i matematik B, har jeg brug hjælp til følgende opgaver: Trekant ABC er retvinklet med C=90 grader. Beregn de ukendte vinkler og sider og tegn trekanterne når: 1.) A= 43 grader og c = 34,9841 2.) a= 2,4 og b = 9,7 3.) A=43,2 grader og a =6,37 -
matematik srp
Forumindlæghej jeg skal skrive srp i matematik(hovedfag) og vø har valgt hovedemnet optimering tænker på at skrive om funktioner af 2 variable, partiel afledede, hesse matrice til at finde ekstrema osv.... ved ikke hvordan jeg skal tage vø med i det????? har heller ikke nogle bøger....... nogen der kender b... -
Matematik Aflevering
ForumindlægHej første gang bruger denne side Opgave 1 ved ikke hvad man skal, fordi jeg er ikke dygtigt til matematik. Håber i kan hjælp Da familien har kørt 830 m med svævebanen, standser den ved en mellemstation. Du skal vise med beregning, at turen til mellemstationen udgør 1/3 af hele turen med svæv... -
Matematik problemer..
ForumindlægHejsa folkens, jeg sidder med en aflevering i matematik og har lidt blackout hos nogle opgaver. Desværre finder jeg selv ikke ud af, hvordan de skal løses. Er der måske en, der kan hjælpe lidt til med forklaringer? Her er opgaven: Løs hver af ligningerne: 1. (Log x)^2+4*(log x)-5 = 0 2. Log(x^... -
Matematik opgave
ForumindlægJeg er ved at lave min matematik aflevering men der bare en opgave jeg ikke forstår. Det er folkeskolens afgangsprøve maj-juni 1998 i matematik opgave 9 og det er om en familie der vil holde ferie i Jesperhus. Der står "familien vil bo i et feriecenter i uge 28 (7 dage), besøge JESPERHUS... -
Mundtlig Matematik
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at udlede nedenstående udled differentialkvotienten for x^2, -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægEr der nogle, der kan hjælpe med nedenstående opgave? Model, der beskriver antallet af flyvninger fra 2000-2020 opgave) Bestem antallet af flyvninger i 2006. Jeg får y til 10,34 Er det rigtigt? på forhånd tak -
MATEMATIK HAR BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægHej Er der en der vil hjælpe mig med at løse denne opgave?? -
HJÆÆLP! Geografi eksamen :)
ForumindlægHej... Jeg er ved at læse op til eksamen, men er stødt på noget med dybgrave :) og jeg forstår det ikke... Så jeg håbede lidt, at der var nogle der kunne fortælle mig: Hvad er dybgrave og hvordan opstår de?? Takk på forhånd? :D -
Fysik eksamen
ForumindlægHjælp! jeg skal til fysik (folkeskole) eksamen om 3 dage og jeg kan ikke finde nogle lette forsøg til radioaktivitet, vekselspænding og salte. Er der nogle der kan hjælpe? -
Hvordan forgår eksamen?
ForumindlægJeg har haft nogle ringe vejleder hele vejen gennem gymnaiset med hensyn til AT og har samtidig været ekstremt dårlig til at stille spørgsmål.. Så nu prøver jeg her i stedet, studerende er ofte bedre til at forklare. :) Jeg skal til eksamen i AT og jeg har ikke styr på hvad der skal ske. Hvad går... -
Biologi Eksamen
ForumindlægJeg skal op i biologi inden længe, og i dag surfede jeg så lidt her og der og fandt denne meget fede side www.bioweb.dk, hvor man kan lave multiple choice-test osv. - noget som jeg mener styrker indlæringen. Er der andre fede sider a la bioweb som I kender til derude? -
Eksamen - dansk
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man mest effektivt forbereder sig til dansk? Spørgsmålet er om det kan betale sig at forberede sig til dansk eller om man bare skal gå videre til næste fag...? -
Lige været op til eksamen
ForumindlægHej! Jeg har lige været op til den skriftlige bioteknologieksamen der blev afholdt i dag. Jeg troede, at jeg havde klaret mig godt... indtil jeg kom ud af lokalet selvfølgelig og min klasse begyndte at tale om, hvordan de hver især har besvaret opgaverne... Så synes jeg bare, at der dukkede en ... -
Drama eksamen!
ForumindlægNogen herinde der skal op i drama? Jeg skal nemlig, og ville gerne have en nærmere forklaring om hvordan det foregår... -
noter til eksamen
ForumindlægHej, Jeg søger lidt notater til alt sådan set.. Men mest med henblik 3.g a-niveau ! Behøver ikke at være fyldstgørende noter, men bare så man har en idé om tingene ! Jeg har kigget lidt på sitet, men kunne kun finde om 2.gradsligninger ..
