Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9621 til 9640 af 14099
-
90'er litteratur
ForumindlægHey!!Skal til mdt. eksamen i dansk på tirsdag, og er ved at læse lidt op!Hvad kendetegner dansk litteratur i 1990'erne??Har hørt at det bliver kaldt konstruktivisme, men hvad dækker det over??Håber i har en masse guldkorn!!Thanks!! -
matematik eksamen!!
ForumindlægHey Folkens!!Jeg skal snart op i matematik eksamen.. mundtlig.. Jeg synes ik jeg er dum til matematik, men synes heller ikk at jeg klog til det. Har i nogle gode råd om hvordan man kan nå op til en herlig tal(karakter) vil så gerne bestå.. nogle ideer?? -
Nogle gode råd til at analysere?
ForumindlægHey, har I nogle gode råd til hvordan man kan blive bedre til at analysere (primært engelske tekster..)Jeg er ikke så god til det, og ville gerne blive bedre, men ved ikke hvordan.. -
to be a stamfunktion or not to be
ForumindlægNogen der lige kan kigge mit lille regne stykke igennem kan ikke se hvad jeg gør forkert... Vis at F(x) = 2x^5 – 5x^2 + e-x er en stamfunktion til f(x) = 10(x^4 – x) – e^-x Først differentierer man F(x) ik? F(x) = 2x^5 – 5x^2 + e^-x 2* 5 x^4 – 5 * 2*x ... -
farvestoffer
ForumindlægHej der ude Jeg skal til at skrive srp i matematik og kemi, med kemi som hovedfaget om farvestoffer. Indtil videre har jeg fået at vide, at matematikken kommer til at handle om differential ligninger, mens kemi delen er uvidst. Jeg har fået nogle gode bøger, men mangler stadig lidt inspira... -
Hjælp til skr. og mndt. mat-eksamen
ForumindlægJeg skal her om to dage op i skr., og om en uges tid op i mndt. matematik-eksamen (1G).Så jeg ville høre om lidt ting:- Hvordan foregår mundtlig eksamen i mat?- Hvordan forbereder jeg mig bedst muligt til begge ting?- Hvor kan jeg evt finde notater som jeg kan bruge?- Ligger der tidligere skr. ma... -
Mat: perspektiv og selvstændighed
ForumindlægEftersom undertegnede ikke har fuldkommen klarhed angående hvorledes den udemærkede præstation foregår i matematik, spørger jeg derfor:Hvordan foregår perspektivering og abstraktion i matematik mundtlig eksamen?Hvordan vises "en usædvanlig selvstændighed"?mvh Duc de monde -
lær selv
Forumindlæghejsada jeg syntes latin virker som et kanon godt og nyttigt sprog ville jeg høre om det i teorien ville være muligt at lære det selv?overvejede at læse på det samtidig med mit 3 år på htx. så burde man vel bare kunne tage den lille latinprøve et sted når man føler sig klar...?er der nogle der ha... -
Mundtlig Eksamen - Avis artikkel
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal op til termins prøver her om en 14 dages tid. I mundtlig dansk trak jeg ''Det står i Avisen'', og skal altså op i en avisartikkel. Det er ikke lige min stærke side - jeg er mest til noveller, eventyr og lignende. Jeg tænkte på, om nogle af jer ... -
Fra folkeskolen til gymnasiet
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg meget gerne vil have svar på. Alle jer på gymnasiet, er I steget i standpunktskarakter i forhold til standpunktskarakterene i folkeskolen? -
Hjælp Nytårs tale
ForumindlægHej jeg skal lave en nytårs tale som jeg skal læse op for klassen imorgen mi lære har bedt os om at lave en nytårs tale om mig selv og om klassen/skolen jeg er ny på skolen har gået der i nogle par måneder så har ik rigtigt været med på nolge ture i nu. jeg håber nogle af jer kan hjælpe... -
Hjælp.. samfundsfag!!
ForumindlægHvad betyder medialisering?? -
Ved du dette ?
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med disse to spørgsmål. hmm ? Hvilke 5 ting karakteristerer det moderne arbejde i dag? Nævn fordele go ulemper ved det grænselæse videnarbejde .? -
gyserfilm
Forumindlæghej...\n\nhvilken gyserfilm har i set som i evt. synes var gode? -
SSO: Ensretningen under Hitler - hjælp...
ForumindlægHejI min SSO skal jeg overveje, hvorfor den tyske befolkning accepterede ensretningen.Men det skal helst fylde et par sider, men synes ikke rigtig jeg kan komme på så mange forslag.Kan I hjælpe mig med det? -
HA. Almen
ForumindlægHej... Jeg vil gerne ind på handelshøjskolen i Kbh.. Har set at den kræver 8,2 i snit... men mit snit ligger på 7,9 - 8,1 stykker.... hvad gør jeg så hvis mit snit ikke er højt nok? Kan man godt komme igennem via. kvote 2? eller bliver den afskaffet den kræver kun 7,2 nemlig. -
Vurdering af skrift B :Insignificant Gestures?
ForumindlægHeey. Nogen som har lyst til at læse min stil fra engelsk eksamen idag og vurdere hvor karakteren ligger. Det er opgave B fra skrift eng B. -
muligheder og begrænsninger for den humanistiske metode og den natur.vid.metode
ForumindlægHey nogle, der kan hjælpe mig med at finde begrænsninger og muligheder på den naturvidenskabelige metode og humanistiske metode. Har selv tænkt på nogle. den naturvidenskabelige metode: muligheder: forklarer fænomener med en videnskabelig argumentation. Derfor er den svær at vælte argumentationsm... -
Skriftlig samfundsfag - hvad læser man op?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med lidt dårlig samvittighed, da jeg indtil videre ikke rigtig har brugt min læseferie særlig konstruktivt. Jeg vil gerne læse lidt på noget skriftlig samfundsfag, som jo er på mandag, men jeg ved ikke hvor, jeg skal starte, og hvad der er en god idé at læse på. Er der... -
Tips til fremlæggelse
ForumindlægJeg skal op og forsvare mit eksamensprojekt omkring Brøn her på tirsdag. Jeg ville bare spørger om der er nogen der har nongen tips til hvordan man giver sin fremlæggelse et ekstra pift. Og en mulig disposition over fremlæggelsen?
