Søgning på: historie noter hf. Resultater: 9981 til 10000 af 33009
-
Tysk--->>> Eksamen
ForumindlægHejsa..Da jeg skal op i tysk på torsdag ville jeg hører om, der er nogle som har nogle guldkorn/noter til følgende tekster?!Die GeigeEin Anruf von SebastianDie zwei GesselenLiebe zwischen Ost und West??Håber der er nogle venlige sjæle, som kan hjælpe mig!!!! -
Søren Kirkegård?
ForumindlægHey..Jeg er igang med at repetere til relg.-eksamen og er stødt på følgende i mine noter:- " Søren kirkegård siger, at troen ikke forståes udfra fornuft eller logik. Den enkelte skal selv gribe af gud" ?? Er der en skarp sjæl, der kan gøre mig istand til at forstå dette..?På forhånd man... -
Engelsk gramatik
ForumindlægJeg er ikke nogen haj til engelsk så jeg tænkte på om der måske var nogen der kunne hjælpe mig. Jeg har lige fået engelsk essay tilbage hvor jeg har 2 fejl (det som er understreget) og jeg kan ikke se hvad fejlen er. nogen der kan hjælpe? My conclusion is that a long life not necessary is a g... -
C Niveau EKSAMEN
ForumindlægHeey SP. Jeg skal snart op til samfundsfag c eksamen, og er meget nervøs! Jeg vil høre om der er nogle af jer derude, som kunne give mig nogle gode råd og fif om hvordan man bedst muligt kan klare sig til denne eksame? Jeg har læst mine noter igennem og læst min samfundsbog, men hvad kan ma... -
Rette sætning med fejl
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en aflevering hvor man skal rette nogle sætninger. En sætning lyder: The important in life is not a matter of making a lot of money. Jeg kan ikke rigtig finde fejlen, og der er kun 1 fejl i sætningen. Håber nogle kan hjælpe :) -
Hvor er I fra ?
ForumindlægJeg vil bare høre hvilke skoler /gymnasier I forskellige kommer fra.. Kunne da være meget sjovt at se hvem der er herinde.../Me -
SSO sidehoved
Forumindlæghej. Jeg er lige gået i gang med at skrive min større skriftlige opgave, men jeg er i tvivl om, hvilke informationer jeg skal skrive i sidehoved. Er der nogen, som kan hjælpe med det? hvilke informationer har i skrevet? navn, titel, fag etc. -
fødselspsykoser
Forumindlæghej alle..jeg regner med at skrive sso i psykologi om fødselspsykoser.. er der nogen der har nogle erfaringer, gode litteratur henvisninger eller nogle internetadresser, er i velkommen til at skrive... på forhånd tak... -
Kursus
ForumindlægHeej Jeg går i 2g, og har studieretningen Matematik A, Kemi B, Fysik B Jeg vil læse videre på universitet efter 3g indenfor medicin (læge/tandlæge), men spørgsmålet er, at jeg vil forhøje mine karakterer ved at gå til nogle kurser, så jeg bliver klogerer og mit gennemsnit bliver højere. Er ... -
Banekurve(MAT.)
ForumindlægHej alle sammenJeg håber på noget hjælp fra jer til følgende opgave:I et koordinatsystem i planen bevæger et punkt P(x,y) sig, således at der til tidspunktet t gælder x=2t-2sint , 0y=2-2costFor t tilhører 0 til 2Pi i et åbent imterval, findes der netop ét punkt på banekurven, hvori... -
Matematik
ForumindlægHej. Jeg har et par opgaver som omhandler fordoblingskonstant som jeg har problemer med. Find fordoblings- eller halveringskonstanten, for nedenstående funktioner. a) f(x) = 20 * 1.05x b) g(x) = 17 * 0.89x -
Oval
ForumindlægHej. Jeg skal have tegnet en oval, men mangler nogle formler/fremgangsmåde hvorpå jeg kan tegfne sådan en. Any suggestions?? -
Hvor lang tid tager det at koge vand?
ForumindlægJeg har et lille problem med en opgave. Det drejer sig om opgave 7 på side 90 i Orbit 1. Jeg forklarer den lige.Der koges noget vand i en elkedel med 1200 W og 230 V. Der tappes 0,80 kg vand fra den kolde hane (14 grader) ned i elkedelen, hvorefter den tændes.Det første spørgsmål drejede sig om a... -
Erhvervsøkonomi (med stx eksamen)
ForumindlægHej. Jeg går i en naturvidenskabelig linje til dagligt på stx, men har her sidst i 2g fundet ud af at jeg gerne vil studere erhvervsøkonomi efter gym. Er der mulighed for at man stadig kan blive en dygtig erhvervsøkonom, selvom man ikke ligefrem har haft det før? Har allerede fået et par bøge... -
TI-89 eller Voyage 200 SØGES!!!
ForumindlægHej! Er der nogle her der har en brugt ti-89... eller ved I hvor jeg kan finde den billigt!? På forhånd tak :-) -
smidt ud!
ForumindlægHej!Hvis man skulle være så uheldig at dumpe i sin SSO, hvad er konsekvensen så? -
Achtung!! mere guf om opløselighed... mmmhhh
ForumindlægTusind tak for besvarelsen af tidligere spørsmål, jeg er kommet lidt videre dog er der stadig et par problemer:1)Jeg skal finde ud af hvilket af disse to stoffer er mest polært:a: H2Ob: C2H5OHSkal jeg bruge tallene for EN (hvis ja så er C2H5OH mest polært??)2) er H2NCONH2 en molekyle- eller en io... -
Hjælp til en tricky rente opgave? Det haster :/
ForumindlægOpgaven lyder således: Dette beløb(463272kr) indsætter han hvert år på en opsparingskonto, der giver 4,5% p.a (4,5% = 0,045) Og tidsperioden er 10 år. O = b * (1+0,045) ^n - 1 / 0,045 O =... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle...Tænkte på om der er nogen der ved, om der er et eller andet sted man kan se tidligere opgavesæt til skriftlig eksamen? I 1.g ?Hilano -
1g skr. matematik
ForumindlægHej!Jeg mangler et sted hvor jeg kan hente gamle 1g-matematik årsprøver ned.. Nogen som evt. ved hvor, så skriv tak.
