Søgning på: historie noter hf. Resultater: 10021 til 10040 af 33009
-
Hvilken dato?
ForumindlægHvilken dato bliver 3.g'ernes skriftlige eksamens karakterer oplyst? -
løsning; ligning for ikke lineær funktion
ForumindlægHejJeg har lige et spørgsmål.Kan man godt finde ligningen/forskriften for en ikke lineær funktion, dvs. at den lige som skifter retning? - eller man kan godt men hvordan? fx er der denne, hvor når x er op til 10 er y =15x+20, men efter 10 og opefter hedder den i stedet for 15x, 8x. Hvordan beskri... -
beregning af gennemsnit
ForumindlægJeg er blevet fortalt, at der i den nye ordning bliver beregnet gennemsnit ud fra det niveau fagene er på. A-niveaus karakterer gælder dobbelt i forhold til c-niveau osv. Den større skriftlige opgave skulle gælde for halvanden.Er der nogen der ved om det er rigtigt? -
Forvirret!
ForumindlægHejsa, Jeg går i 1.g og er begyndt at se efter universiteter i England. Det har altid været min største drøm, at studere i England :) Jeg har bare et spørgsmål:" Jeg vil gerne læse medicin, men forstår ikke helt hvad det er de kræver af mig--> karaktere". Der står fx ved medicin (ABh... -
det forsømte forår
Forumindlæghejza alle sammen jeg skal første gang i mit liv skrive en stor opgave i dansk på 6 sider.jeg har valgt at skrive om hans sherfig og bogen det forsømte forår.jeg vil gerne have hjalp til problemformulering - altså hvad skal skrive????? -
Program til Ti-83
ForumindlægNogle som ved hvorledes jeg kan få programmet til løsning af 2.gradsligning, hvis jeg ingen kabel til lommeregneren har? Eller nogen der ved hvor man kan købe sådan et kabel/ledning igen? -
E-læring / fjernundervisning
ForumindlægHej derude! Jeg blev i sommers student, og har så efterfølgende holdt et sabbatår, hvor jeg har rejst og lignende. Jeg har nu planer om at starte på en videregående uddannelse her til sommer (eller vinter, hvornår studiestart nu er). Jeg regner med at læse Leisure Management på University Col... -
Lectio og karaktergennemsnit
ForumindlægSå er det snart tid til karaktergivning, vi får dem gennem Lectio. Er der nogen, der har fået dem og kan se, at gennemsnittet er regnet ud på "den nye måde" (for elever på den nye reform), dvs. hvor A-niveau vægter 2, B vægter 1,5 og C vægter 1? -
lektie hjealp ( bytte handel)
Forumindlægsoeger efter hjaelp i fagene engelsk og dansk. Jeg soeger primat hjaelp til den skr. i begge fag, men lidt mundtligt i ny og nae vil ikke skade. vil benytte lejligheden til, at anoncerre at jeg kan tilbyde lektie hjaelp den anden vej i mat fra c-b. Fik 10 10 saa.. det ville vaere rart hvis jeg ku... -
GSK supplering, hjælp!
ForumindlægHej med jer! Jeg var så uheldig, at jeg dumpede tysk B her i sommers. Min lærer var meget ubehagelig og dumpede mig pga, at man ikke må få hjælp til en 24 timers forberedelse. Og det fik jeg altså.. Nu har jeg sådan set "mistet" lysten, fordi han svinede mig til. Jeg har nu ikke opgivet... -
Tage 3.g hjemme
ForumindlægHej. Jeg er lige startet i 2.g på STX. Jeg har spekuleret på om det er muligt at få sin studentereksamen uden at møde op til undervisning på noget gymnasium. Jeg tænker på om det er muligt at lave en aftale med mit gymnasium om at jeg fx tager 3.g hjemme og selv læser op på mine fag? Findes der n... -
HJÆLP kemiopg.
ForumindlægHej Jeg har lige en opgave som jeg ik lig kan finde ud af. Er der nogen der kan løse den for mig og forklare mig den, jeg ska snart op til eksamen, og min lærere sagde at det var en vigtig opgave! Methylamin, CH3NH2, er en monovalent (hvad vil det sige??), svag, organisk base med ligevægtskonst... -
Syg til eksamen? intet eksamensbevis
ForumindlægHej, Det er sådan, at jeg er blevet syg og skal til eksamen i morgen. Så jeg ville lige høre om det er rigtigt at hvis man ikke kommer til eksamen pga. sygdom, og man har lægeerklæring, skal man så virkelig vente med eksamensbeviset til næste år? Eller får man det på samme tidspunkt som ... -
Uddannelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil gerne tage uddannelsen som pædagog, jeg har været inde og læse om hvordan man tager sin uddannelse som pædagog, og der stod at skulle ha lært tysk eller fransk men problemet er bare at jeg ikk har lært nogle af disse sprog. Hvad skal jeg gøre... -
Oprettelse af Fysik A?
ForumindlægHola folk. En af mine veninder går nu i 2.g, og så vidt det ser ud lige nu er der kun 3-4 der har valgt fysik A til næste år hos dem. Har hørt noget om at netop et fag som Fysik A SKAL oprettes, da det er adgangsgivende til så mange videregående uddannelser... Noget folk ved noget om? Eller ka... -
Stress
ForumindlægJeg ville høre om der er nogen som kan give nogle gode guldkorn til følgende spørgsmål: Hvordan kan stress forklares set ud fra det senmoderne samfund? ALT modtages med kyshånd! Tak. -
Vektorer i Planen
ForumindlægHey derude :) .. Lidt hjælp til følgende opgave ville være dejligt.. En linje l i planen er bestemt ved parameterfremstillingen (xy)=(0,4)+t(4,6) Bestem afsanden fr punktet A(-1,6) til linjen l . Mange tak på forhånd :) -
indekstal
Forumindlæghej der står i min opg at tabellen år 1966 2000 antal hfleever 12901 11079 opg omregne tabellens oplysninger til indekstal med 1996 som basisår er det ik sådan 11079*100/12079 håbe får svar -
gik her :)
ForumindlægAltså som de fleste af 3.g'erne som skal jeg jo snart op i skrift. dansk.. på tirsdag. Mig en ven sad idag og snakkede om vores tidligere prøver ( terminsprøver) og de overordnet emner som stiloplægget tager op. Er der nogen af jer der har gode forslag, eller en anelse om hvad det er for et... -
B niveau
Forumindlæghej vil lige spørge minder matematik niveau b ligesom c eller er det ikke vil lige også spørge når man er færdige med sin gymnasium og mangler måske kemi b kan man godt starte på uddannelsen og læse kemi B imens eller skal man tag og supplere en fag på et år
