Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 10061 til 10080 af 57177
-
test
Forumindlæghej alle jeg skal til prøve imo. og øver mig på forskellige opgaver, jeg håber der er nogen, som gider vise hvordan man regner opgave 11 i dette link: http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Studieretninger-og-fag/Fag-paa stx/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Fagenes%20sider/Matematik/... -
Hvilket Gymnasium?
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse noget indenfor medecin, eller jeg har overvejet at lidt at læse til læge, men hvilket gymnasium er så bedst til denne retning? jeg håber at jeg får en god debat ud af det. -
Aalborg Studenterkursus, er det et godt valg?
ForumindlægHej mennesker :) Jeg er 17 år gammel og på nuværende tidspunkt går jeg i 2.g på Aalborghus gym. Jeg er på den naturvidenskabelig retning, som har virkelig været en udfordring, og nu er jeg kommet til det punkt, hvor jeg ikke kan klar det mere. Jeg har overvejet, at starte på en 2-årig STX på ALL... -
HJÆLP! Dumpet matematik mundtligt!
ForumindlægHej folkens! Jeg har netop dumpet matematik mundtligt ( 00 ) og i matematik skriftligt er det min årskarakter der tæller som er 02. (Får også 02 i årskarakter mundtligt) .. Problemet er at jeg gerne vil læse til sygeplejerske.. - men er usikker på om jeg kan komme ind på sygeplejerske skolen, s... -
Studieretnig
ForumindlægEr der en studieretning til STX, HTX,HHX, eller HF som har Engelsk A/B, Samfundsfag B/C, Religion B/C, Historie A/B, Psygologi B/C, Kunstneri. fag C, Tysk B/C, Kemi B/C ? -
Super vigtigt sprøgsmål
ForumindlægHey, kan jeg droppe tysk, nu hvor jeg har haft det i 3 år, og skal til at starte i 10 kl. ønsker at starte i gym. lige efter men er det muligt at droppe tysk og stadig kom på gym (stx).. nu hvor tysk er mit hade fag og trækker mig virkelig virkelig voldsomt ned i gennemsnit.. -
Rettelse
ForumindlægHej. Nogle som vil kigge dette igennem ? Dansk: Jeg finder denne udvikling meget dårlig og tror det vil have konsekvenser for menneskenes sammenhold. Et godt eksempel er teksten “Super-Toys Last All Summer Long”, som er en novelle skrevet af science fiction forfatteren BA: Monica føler sig e... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i dansk på mandag, og jeg tænkte på, når man læser en novelle, hvordan skal man kunne så se at man i teksten skal kunne se at der er snakke om det moderne gennembrud. Håber jeg kan få en forklaring på forhånd tak. -
Journalist
ForumindlægHejsa :) Jeg står her, og skal vælge, 15. marts, hvilken ungdomsuddannelse jeg skal have. Jeg føler mig bedst tilpas på højere handelsgymnasiet, og regner da også med at valget falder derpå. Jeg har altid været god til dansk, og de sprogligere fag hvorimod matematik aldrig har været min stærke ... -
hjælp til hvad jeg kan komme i prøve
Forumindlæghej, jeg skal snart til en optagelses prøve til stx, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal forberede mig i eller hvordan. Derfor vil jeg gerne spørger om nogle af jer ved hvad jeg kan komme op i og hvordan jeg kan forberede mig. Jeg har fået at vide at i Dansk er det godt at have styr på de fors... -
Smidt ud pga. plagiat.
ForumindlægHej folkens. Jeg er blevet taget for plagiat for anden gang på min stx uddannelse, hvilket betyder at jeg skal smides ud. Hvad vil der ske efterfølgende? Der er nu gået en måned siden begyndelsen. Hvad skal jeg gøre og hvor skal jeg gå henne??? Kan jeg stadig gå på en stx eller starte på noget ... -
Rettelse af oversættelse. Haster!
ForumindlægHej. Er der en som gider at rette fejl i min oversættelse fra dansk til engelsk? Den er kun ca. 10 linjer lang. /Pernille -
Ordforråd
ForumindlægHej allesammen :-) Det er lige gået op for mig, at jeg faktisk ikke har et særligt godt ordforråd. Jeg kan sagtens kommunikere med andre mennesker og debattere, men det er ikke altid, jeg kan udtrykke mig selv korrekt. Er det ret normalt? Jeg er ikke særlig god til at argumentere, men jeg vil ger... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har søgt rundt i google for at finde ud af, hvor mange timer man har til stil opgaven, men kunne ikke finde noget. Er det ikke 3 timer uden at have læst indholdet endnu? Jeg spøgrer fordi, så kunne jeg jo træne mig i at skrive mine stile i den begrænset tid i stedet for at bruge flere ... -
Tysk A som valgfag - fra B-niveau til A-niveau....
ForumindlægJeg ville høre, om der er nogen, der kan fortælle mig, hvor stor niveauforskellen på tysk B og tysk A er?? Jeg overvejer meget at vælge tysk som et femte A-fag, men jeg er usikker på hvor svært det er, og om jeg kan klare det.... :-) Håber, der er nogle, der kan hjælpe! TAK PÅ FORHÅND! -
lille oversættelse, har brug for rette-hjælp
Forumindlæger der nogen fejl der lige springer i øjnene? [...]And who is to pay for the final bill which is estimated to 20-30 million Dkr? The EU lends a hand to support but how much Great Britain is going to spend is not easy to decide under the auspices of the EU. Great Britain is known for its resistan... -
Kan jeg tage ungdomsuddanelse online?
ForumindlægHej, Jeg undrer mig over, om jeg kan tage hele min tre årige ungdomsuddannelse på STX eller HTX online? Hvor og hvordan ville det fungere? Nogle der har et link eller andet? -
KIG HER: Er det muligt?
ForumindlægJeg har brug for at komme ud med noget, og spørge her. Tror I, det er muligt at stige fra hvad ... 4 i skriftlig biotek-karakter til et 12-tal til den skriftlige eksamen? I så fald, hvordan synes I jeg skal begynde at forberede mig? Der er vel 1,5 - 2 måneder tilbage, til jeg skal til eksamen. J... -
Genintroduktion af ulve
ForumindlægJeg har fået stillet følgende underopgave i en biologiopgave, der handler om genintroduktion af ulve. I årene efter udryddelsen af ulvene i Yellowstone nationalpark gik populationen af unge poppeltræer dramatisk tilbage. Efter genintroduktionen af ulve i 1995 har man kunnet konstatere ændr... -
Vær sød og kigge denne oversættelse igennem for små fejl.
ForumindlægIt is June 8 o’clock and the weather is nice. It has cleared up after a couple of heavy showers in the morning and in the early afternoon. The air is cool, but bracing, and quite a few children and adults are taking a stroll, fishing near the wharf or are talking together in smaller groups on the...
