Generelt

Aalborg Studenterkursus, er det et godt valg?

17. august 2016 af knopka (Slettet)

Hej mennesker :)
Jeg er 17 år gammel og på nuværende tidspunkt går jeg i 2.g på Aalborghus gym. Jeg er på den naturvidenskabelig retning, som har virkelig været en udfordring, og nu er jeg kommet til det punkt, hvor jeg ikke kan  klar det mere. Jeg har overvejet, at starte på en 2-årig STX på ALL-SK.. Er det en god mulighed ?


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. august 2016 af peter lind

Jeg tvivler på, at det vil gå bedre på stx. Hvad med at prøve HF. Det er mange år siden jeg har haft med gymnasieskolen at gøre. Den gang var HF lettere; men det kan have ændret sig


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. august 2016 af Smut1

Eksamenerne er de samme (i modsætning til, hvis du vælger hf). Lærernes forventninger arter sig også derefter, men det kan alligevel godt føles nemmere at gå på et studenterkursus, hvis niveauet i klassen er lavere: Så vil de fleste sænke forventningerne til egen præstation.

Jeg foreslår at du tager nogle besøgsdage for at mærke niveauet de forskellige steder, du overvejer at starte. (Det har hjulpet mig rigtig meget)

Hvis det blot er studieretningen, den er gal med, lyder et studenterkursus som en fin ide, men hvis du kunne have glæde af mere kreative arbejdsformer end dem stx benytter, så vælg hf.


Skriv et svar til: Aalborg Studenterkursus, er det et godt valg?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.