Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 10121 til 10140 af 176852
-
Mundtlig eksamen???
Forumindlæghej!!er der nogen herind, der ved hvordan en almindelig mundtlig eksamen i matematik forgår??min lære på htx fortalta os, at der er en problembehandling, som vi skal fremlægge "forklare" i 5 min. og så har de "cencoren og læren" 10 min til at stille spørgesmål...men jeg er så ... -
HASTER ENGELSK EKSAME
ForumindlægHeej jeg er i gang med at øve til engelsk eksamen som jeg har i morgen .. Min lærer gav mig nogle spørgsmål, som vil komme op til eksamen .. Altså det kan være nogle lignende spørgsmål eller måske de samme.. Det er om Bend it like Beckham .. Håber der er nogle, som vil hjælpee.. 1. Who uses white... -
eksamenskuller
Forumindlæghvis man har fået virkelig dårlig karakter til eksamen som jeg kun bestået(lærens begrundelse at jeg var nervøs og det ikke var særlig sammenhængende), så er mit spørgsmål hvis jeg var dumpet kunne jeg så tage den om? (uden at tage hele året om?) -
Kemi opgave - koncentrationsberegning :(
ForumindlægHej, håber nogen kan hjælpe mig: I en tidligere opgave beregnede jeg hæmoglobinkoncentrationen (mmol/L) i en persons blod til at være 4,96mmol/L. Nu: Personens arterielle partialtryk for O2 måles til pO2 = 10 kPa. Ved dette partialtryk er 95% af blodets hæmoglobin mættet med ilt. Vi kan endvid... -
kemi - kan det passe?
ForumindlægKan denne opg passe?Addition af HCl til 2-heptanCH3-CH=CH-CH2-CH-CH-CH3 + HCl ---->CH3-CHCL-CHCL-CH2-CH2-CH32,3 Di-chlor-heptan?længe siden vi sidst har lavet sådan nogen lign -
Kemi -syrer og baser
ForumindlægVed nogen hvordan man kan se svaret ud fra dette spoergsmaal? Nedenstående reaktioner er syre-basereaktioner. Hvilket molekyle/ion har reageret som syre, og hvilket som base:? 1. HClO2 + H2O → ClO2- + H3O+ 2. NH3 + H2O → NH4+ + OH- 3. HCOOH + NH3 → NH4+ + HCOO-... -
hurtigt fysik/kemi spørgsmål
Forumindlæg241/95Am –> 4/2He + 237/93Np Hvad ræpresentere de forskellige tal? -
pipetter? hvilke? kemi!
Forumindlæghej alle, jeg har dette spørgsmål: Ud fra den fremstillede opløsning fremstilles i målekolber 100 mL af hver af følgende opløsninger: 0,150M , 0,100M , 0,050M . Der rådes over følgende pipettestørrelser: 50 mL og 25 mL b) hvilke pipetter skal avendes ti fremstillingl af hver af de 3 forty... -
Hjælp til fysik kemi-atomer
ForumindlægHej:-) Jeg er ik lige den bedste til fysik, men atomer er neutralt ladet, også spørger de om hvorfor de er det? Og hvad har alle grundstoffer i periode 4 tilfælles? hvad har alle grundstoffer i periode 5 tilfælles? Hvorfor kalder man hovedgruppe 8 for 'ædelgasser'? hvad hedder den slags... -
Mat eksamen
ForumindlægI mine eksamensspørgsmål i matematik har jeg fået et spørgsmål der lyder på at jeg skal forklare de begreber man bruger til at beskrive observationerne i grupperede- og ikke-grupperede observationssæt. Er det så bare observationer, hyppighed, frekvens og kumuleret frekvens man skal svare her ? El... -
Fysik eksamen
ForumindlægHej! Jeg er i stor krise, og mangler hjælp med forslag til mit fysik eksamens projekt... Jeg har valgt at arbejde med varmelære, og kan ikke lave forsøget med kaloriemeteret (da vi har lavet det)... Er der nogen som har forslag til hjemmesider/bøger hvor jeg kan få hjælp, eller bare har et for... -
Eksamen - Dansk
ForumindlægHej venner! :) Jeg skal op til den mundtlige eksamen i dansk imorgen, men den jeg skal op til hedder vist "b" prøven. Det går i hvert fald ud på at vi skal trække en tekst og så skal vi analysere den(vi har 40 minutter til det). Jeg ville bare spørge om der var nogen som havde nogle go... -
o eller a ??
ForumindlægHey folks! sidder her med en opgave omkring oversættelse. Vil gerne høre jeres bud og argumentation, da jeg næsten syns det er for nemt og enkelt og svare på. Ved ikk om jeg overser noget? opgaven: El libro norteamericano Edge of Dawn fue traducido dos veces al español y existe una versi&o... -
FP9 fysik/kemi maj 2018
ForumindlægHej! Jeg tog FP9 fysik/kemi fra maj 2018 tidligere idag, som en forsinket terminsprøve. Jeg tænker egentlig, at det gik meget godt og håber på at få 10 eller 12. MEN vores lærer har sagt, at vi ikke får resultaterne før om 2-3 uger og ville derfor lige høre, om der er nogle herinde, som var oppe ... -
Hjælp matematik A!
ForumindlægEN lille opgave som jeg har brug for hjælp til En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx= 2x-5/y ,y<0 og grafen for f går gennem punktet P(5,–2). Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P. Bestem forskrift og definitionsmængde for f. Jeg har kun ha... -
Mat A
ForumindlægFunktionerne f og g er givet ved F(x)=4x-1 Og. g(x)=x^3 Bestem f(g(2)) -
Rettelser? A hvad?
Forumindlæg...probably be replaced by these robots. They’re planning that these robots are also going to serve as playmates and even as pets. I ovenstående sætning, er jeg meget i tvivl om, hvorvidt der skal stå "these" eller "Those".. Nogle hints? Håber nogen vil hjælpe mig! Mvh, J -
HVORDAN FOREGÅR EKSAMEN
ForumindlægHvordan foregår mundtlig eksamen (naturgeografi C)? -
Mangler hjælp til kemi - ATP/metabolisme
ForumindlægHej allesammen. Jeg håber at nogle kan give mig nogle tips og indblik i dette spørgsmål. Jeg har aldrig haft om det, så jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte. "En voksen mandsperson med en vægt på 75 kg skal bruge et kalorieindtag på ca. 2200 kcal (9220 kJ) fra mad hvert døgn. Maden... -
Kan ikke forstå kemi c?
ForumindlægForstår ikke hvordan man kan se om vand er et polært opløsningsmiddel? hvordan forklares det? 1. Forklar polariteten af opløsningsmidlerne. (Hvorfor er vand et polært opløsningsmiddel? Hvorfor er ethanol et svagt polært opløsningsmiddel? Hvorfor er heptan et upolært op...
