Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10241 til 10260 af 33650
-
Hvad skal jeg kunne??!
ForumindlægHej. Jeg håber virkelig nogle kan svare på mit spørgsmål: Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet og jeg skal bl.a have samfundsfag på A niveau. Jeg valgte det på grund af at jeg synes det er ret spændende med kultursammenstød og med hvad der egentlig sker rundt omkring en. Jeg er bare re... -
Studieretning
ForumindlægHej, jeg er blevet en MEGET forvirret pige. Jeg går i 9. klasse lige nu og selvfølgelig skal man tage stilling til hvad man skal efter folkeskolen. Jeg har beslutten en 10. klasse på et gymnasie, senere vil jeg på gymnasiet da det er et krav (skal læse til jura). MEN, selvfølgelig bl... -
medicin studiet
Forumindlæghej, jeg har et spm ang. medicin studiet. jeg tager en fagpakke til sygeplejerske, men efter jeg har taget denne uddannelse, kan jeg søge ind på medicin studie? selvom jeg ikke har en HF? -
Gennemsnit af vægtet gennemsnit i Excel
ForumindlægHej Det lyder måske lidt kringlet, men jeg ønsker at finde det vægtede gennemsnit af tre vægtede gennemsnitter. Jeg har i excel beregnet vægtet gennemsnit af karakterer, delt op i henholdsvis intern prøver, årskarakterer og eksamenskarakterer. Jeg har altså tre vægtede gennemsnitter. Jeg ønsker ... -
ang. årskarakter og eksamenskarakter
ForumindlægHej. Tæller både årskarakter og eksamenskarakter med i ens gennemsnit ? altså hvis jeg nu får 7 i Samf C i årskarakter og jeg har får 7 til eksamen, tæller så begge mine karakter med i mit gennemsnit ? Mia -
Matematik opgaver eksamen hjælp
ForumindlægHej allesammen - vi har fået udleveret nogle spørgsmål som vi burde øve os på før vi skal op i matematik årsprøve. Jeg har 3 opgaver jeg har behov for hjælp til - nogle som kan forklare mig hvordan man gør? Mvh Hasan -
bestået eller dumpet?
ForumindlægHvis jeg har fået 7 og 7 i årskarakter og 00 og 00 i matematik. Har man så bestået eller dumpet? -
POLITIRAPPORT!!!!
ForumindlægHeey allesammen.. :) Jeg ved ikke om I har læst novellen Fristeren.. Men vi har i hvert fald i vores klasse:D Min lærer har sagt til os at vi skal skrive en politirapport til den... Og problemet er bare at jeg ikke aner hvordan en politirapport ser ud!! Så jeg ville spørge om der va... -
Uddrag af FRANSK oversættelse. Ikke så lang.
ForumindlægHey. Hjaelp en straeberelev i nod... Ej, jeg vil sku gerne gore det godt i fransk :D Gaar i 2.g B-niveau. Haaber virkelig paa en der gider se folgende oversaettelse igennem. Isaer tips mht. fejl, da min anden oversaettelse er meget laengere, men vil bare gerne vide hvad jeg skal arbejde med - hvo... -
Imponere læren?
ForumindlægHvordan kan man imponere ens lærer, når man går i gymnasiet. Altså mine lærer bliver ved med at sige til mig, at jeg ligger på et 8-tal også når jeg er en af dem fra klassen som siger mest. Er der noget jeg gør forkert? -
Eksamen retfærdig ?
ForumindlægHey Alle. Jeg har et spørgsmål, som jeg godt kunne tænke at høre folks meninger om. Synes i, at eksamen generelt er retfærdig? Når man tænker på hvilke fag man trækker, samt hvilket emne man trækker i den enkelte eksamen. Man kan hurtigt få en dårlig karakter i et fag man er god til, hvis man er ... -
Studieretningsvalg, suk
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og om ca. 4 måneder skal jeg vælge studieretning. Næste skoleår skal jeg til USA på High School i et år, så jeg skal altså om 4 måneder vælge hvad jeg skal om over halvandet år, så det gør bare situationen endnu værre. :) Jeg står i den situation, at jeg på den ene side ... -
10 Klasse ansøgning til erhver udd.
ForumindlægHej! .. Hvis. Jeg har afsluttet grundskole Kommet på stx gymnasie Dropper ud af stx gymnasie efter ½ år Begynder på 10 klasse med det samme Har lyst til at ansøge om en erhversuddannelse Kan jeg så vælge at ansøge med mine gamle 9 klassses eksame + standpunk + udtadelse papirer? :) -
For lidt i SU?
ForumindlægJeg er kommet i tvivl om jeg får nok i SU. Fordi jeg startede på STX i 2013, men skiftede så til et nyt gymnasie i 2.g. Jeg får 916 kr, som der står man får, hvis man har startet ny uddannelse efter juli 2014.. Tæller gymnasieskift som ny uddannelse? Er jo aldrig som sådan stoppet på STX. -
Kravene til college i U.S.A
ForumindlægJeg har tænkt på at søge ind på et college i U.S.A, efter jeg er færdig men min STX. Men mit største problem er at jeg ikke har nogen idé om hvad optagelses kravene på et standard college er, og om en STX giver mulighed for at blive optaget på et. Ser frem til jeres svar :) Mikkel Kr... -
Moderne partikelfysik
ForumindlægOpgave 6 i denne forvolder mig store problemer.... Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man gør? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Studieretninger-og-fag/Studentereksamen-stx/Fag-paa-stx/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/121008%20Universets%20byggesten%20V... -
hej alle :)
ForumindlægHej alle :) jeg vil efter 9. gerne på stx... Mit spørgsmål er bare således, hvad er forskellen på statsskolen og gymnasium ? :) altså begge er jo en stx, med akkurat samme valg mm.. Ved bare ikke hvilken skole jeg skal vælge ?? nogen der ved noget ? :) og kan jeg godt skifte skole, uden at begynd... -
Spansk-Hvordan er det?
ForumindlægHeeej allesammen!! Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har haft tysk i folkeskolen men valgte at få spansk i stedet for på STX-... Er der nogen som har/haft spansk? Hvordan er det? Hvad er det sværeste ved sproget og hvad er det nemmeste? Er du glad for at du valgte spansk eller fort... -
Søge ind på studie - VUC karakter
ForumindlægHej. Jeg skal til at søge ind på en uddannelse. Jeg har gennemført min STX, men havde i vinters supleret med noget fjernundervisning på VUC. Jeg vil bare lige hurtigt høre om karaktererne fra VUC er registreret online ligesom fra min STX? Eller skal jeg lave en kopiering af de papirere og lægge s... -
2-årig hf?
ForumindlægHej jeg ville spørge om der er nogen her der har gået på 2årig hf? er det hårdere en stx tror i? har du haft matematik på A niveau ? hvis ja - vard et sindsygt hårdt? har man flere timer end på stx? jeg overvejer nemlig at sende en ansøgning ind til et hf og vil gerne have mat på A, fysik på ...
