Matematik

Matematik opgaver eksamen hjælp

28. maj 2019 af Elninoo - Niveau: C-niveau

Hej allesammen - vi har fået udleveret nogle spørgsmål som vi burde øve os på før vi skal op i matematik årsprøve. Jeg har 3 opgaver jeg har behov for hjælp til - nogle som kan forklare mig hvordan man gør? Mvh Hasan 


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj 2019 af oppenede

I 3'eren skal du gange parentesen ud og deraf indse hvad a og b nødvendigvis skal vælges til for at få det til at passe med det første udtryk.


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. maj 2019 af Anders521

#1 nej... det er andengradspolynomiet der skal omskrives til et kvadrat på et toleddet størrelse - en faktorisering. Størrelsen i sig skal altså ikke ganges ud. 

Mht. opg. 1 skal brøken forkortes, men umiddelbart har tæller og nævner ingen fællesfaktor.

Mht. opg. 2 her skal en potensregl bruges. 


Svar #3
28. maj 2019 af Elninoo

#2 hvad er reglen så - til opgave 2 ? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
28. maj 2019 af Anders521

#3 Prøv at se ind i din formelsamling.


Svar #5
28. maj 2019 af Elninoo

#anders521 Kan ikke helt gennemskue den - kan du hjælpe?


Brugbart svar (0)

Svar #6
28. maj 2019 af Anders521

# Det er reglen, hvor multiplikationen/divisionen af to potenser har samme grundtal, men forskellig eksponent.


Svar #7
28. maj 2019 af Elninoo

Har løst dem har bare problemer med opgave 2 hvor jeg skal reducere. Kan ikke helt se det for mig...


Brugbart svar (0)

Svar #8
28. maj 2019 af Anders521

Skriv reglen op i dit næste svar 


Brugbart svar (0)

Svar #9
28. maj 2019 af Soeffi


Svar #10
28. maj 2019 af Elninoo

Tusind tak - havde ikke kendskab til den side. 


Brugbart svar (0)

Svar #11
28. maj 2019 af AMelev

#0 Stx C-niveau og Årsprøve spiller ikke sammen. Hvis du har C-niveau, afsluttes det med eksamen nu. Hvad er det niveau, der står anført i din studieretning? Det er det, du skal angive, så vi bla. kan henvise til den rigtige formelsamling.

1. Sæt x uden for parentes i tæller og 4 uden for tæller i nævner, så kan der forkortes.

2. Se formelsamling B-niveau (gæt) s. 7 (18)-(22).

3. Såvel anvisningen i #1 som i #2 kan benyttes - det er et spørgsmål om smag og behag.


Brugbart svar (0)

Svar #12
28. maj 2019 af Anders521

Ah! Der tog jeg fejl mht. opg.1; addtionen 2+x er fællesfaktoren. 


Skriv et svar til: Matematik opgaver eksamen hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.