Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10281 til 10300 af 33650
-
Rette sætning med fejl
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en aflevering hvor man skal rette nogle sætninger. En sætning lyder: The important in life is not a matter of making a lot of money. Jeg kan ikke rigtig finde fejlen, og der er kun 1 fejl i sætningen. Håber nogle kan hjælpe :) -
Whose, who, which.. ?
Forumindlæg"Not only that he also speaks good and understandable English whose makes him articulate." Det jeg vil sige på dansk er: Ikke nok med at han også snakker forståligt engelsk, så er han også velformuleret. - Kan man godt bruge "whose" i den her sætning? -
Florian - stil.
ForumindlægHej, nu har jeg adskillige gange læst min stil igennem og kan ikke finde flere fejl. Og det er jo tit, de overses :( - og jeg håber virkelig, nogen vil rette den. Jeg er lige begyndt i 2.g og har tysk på B-niveau. Der Text „Florian oder die Sonne – Eine Fussballgeschichte“ ist... -
rettelse
ForumindlægDear Sue Sue started her car; she could not stop thinking about Nick. Was the message really for her? Why did Nick send her a message after six month’s they haven’t talked since Nick told her that he didn’t want a serious relationship with her? She could not find a r... -
:( kilde kritisk?? Eksamen..
ForumindlægHej alle, skal op i historie på tirsdag :(Hvad betyder at holde sig kritisk til en kilde i historie?altså så vidt jeg har forstået det, kan man godt kritisere en kilde fra vikingetiden. Men hvad så med en kilde fra kinashistorie, f.eks. "Åben erklæring om sultestreke" eller "Spurve... -
Fodnoter??
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i fuld gang med min SRP og er tæt på at være færdig faktisk. Jeg mangler dog stadig at indsætte fodnoter, men da jeg aldrig har brugt fodnoter, har jeg overhovedet ingen anelse om hvad de bruges til? Altså hvornår skal man bruge fodnoter osv. ? Håber i kan hjælpe mig! På ... -
Engelsk: hvad betyder...?
ForumindlægHej, er der nogen der kan sige mig hvad "the plot" betyder? (ordet er engelsk)mvh -
1.g danskopgave spørgsmål
ForumindlægHej..Nu kan det godt være, at jeg spørger dumt, men skal de bøger man vælger til danskopgaven, ikke have en hvis relation til det man har abejdet med gennem året?? Hvis ja, betyder det så, at den bog man vælger skal perspektiveres/sammenlignes til en bog/film m.m som man har arbejdet med gennem 1... -
Oldtidskunstab
ForumindlægEr der nogen/le om vil forklare mig hvorledes old-eksamen foreløber? Hvad skal man, hvad forventes der og mere generalt hvor meget tid er afsat til forberedelse og selve eksamen? Desuden ville det være super hvis der nogne kunne knytte nogle gode tips til hvordan man klare sig bedst.på forhånd ta... -
Obligatoriske eksamener..
ForumindlægOk, jeg ved det... Jeg er langsom i opfattelsen! :) Men jeg har ikke helt fattet hvilke fag jeg SKAL op i i 3.g!Jeg er til den tid en matematiker med matematik, musik og engelsk på højniveau... -
Bubba -Novelle
ForumindlægJeg har skrevet en novelle om en dren der hedder Bubbba. Vil i ikke være søde at læse den og skrive jers mening om den. i må også meget gerne rette den hvis der er nogen fejl. mange tak :-) -
Hvad betyder det?
ForumindlægHvad betyder "homodiegetisk fortæller" -
Historieundervisningens udvikling
ForumindlægHej!Jeg skal i en opgave forklare hvordan historieundervisningen foregik på gymnasiet i 1960’erne, 1980’erne og 1990’erne. Nogen der ved noget om det her, evt. kan give en kilde eller lignende? Jeg har ikke selv nogen bøger, der beskriver dette.På forhånd tak. -
Fransk - idéer?
ForumindlægHej hej, jeg er ret lost mht. rejser. Jeg ved, at jeg vil beskæftige mig med franskA som humanistisk fag, og det kan jeg så kombinere med samfundsfag f.eks. og så skrive om kultursammenstød, men: Er der nogen, som har andre idéer til fag, jeg kan kombinere med fransk? Eller bestemte rejser som gå... -
Analyse af en kilde
ForumindlægHej sp. ville lige hører om der er nogle der kan forklar eller hjælpe mig med at analysere en kilde? -
Ude af sit gode skind
ForumindlægHey,Er der nogen der har noget om Svend Åge Madsen's "Ude af sit gode skind", skal nemlig analysere og fortolke den, men synes den er lidt svær.Tak på forhånd. -
Frysepunktssænkning
ForumindlægHvordan benytter man sig af frysepunktssænkning i samfundet/dagligdagen? Har i nogle eksempler er lidt blank -
Det nationalsocialistiske arbejderpartis program...?
Forumindlæghvad går Det nationalsocialistiske arbejderpartis program ud på..? hvad er det egentlig for noget og hvad blev den brugt til...? osv... fatter ikke en meter, der er en række punkter og intet andet.!!!!Håber at der er nogle kvikke hoveder der kan hjælpe den mindre kvikke....!!!!PÅ forhånd takGorilla -
sovjets økonomi
ForumindlægNogen der kan fortælle mig lidt om Sovjets økonomi efter den russiske revolution og op til den kolde krig?Er meget i tvivl om fx planøkonomi og NEP er det samme og hvad problemet var med dem/det? Har prøvet at søge, men synes ikke rigtig at finde et svar.Håber nogen vil hjælpe mig - er ved at vær... -
Perspektivering til andre AT-forløb:
Forumindlæghej, jeg skal perspektivere til andre AT-forløb vi har haft, men hvad hvis der ikke er noget som kan perspektiveres? kan man så bare skrive det?
