Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 10301 til 10320 af 14598
-
"Åben verden"
ForumindlægHej.. Jeg skal op til AT-eksamen her på mandag og har om Niels Bohr rejse fra DK til USA og hans deltagelse i Manhatten-projektet. Efter at han havde indset hvad han havde været med til at skabe, brugte han resten af sit liv på at bekæmpe det. Han ville have en "åben verden", hvor in... -
Er det en ulempe
Forumindlægat man kan se hvilket fag, der hører til hvilket spørgsmål i problemformuleringen? Min problemformulering lyder: - Hvorfor vælger man til at ofre sit liv i et flyangreb mod USA? - Gør Samuel Huntingtons teori sig gældende i dag? Jeg har besvaret første del af min problemformulering vha. to ro... -
Samfundsfalige teorier
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal til at begynde på min SRP opgave om "Skole massakre i USA". Jeg skriveri fagene samfundsfag A og engelsk A. Til det har jeg brug for nogen samfundsfalige teorier omkring årsagerne til skole skyderier, samt bøger til teorierne. Jeg har indtil videre k... -
Fransk strukturalisme
ForumindlægYes, jeg har skam placeret mit spørgsmål i det rigtige kategori, idet jeg skal bruge det til old :)I mine oldnotater til Homers Odyssé, 9. sang har jeg to gange skrevet noget om Fransk strukturalisme, hvor vi åbenbart kort har været inde på noget om liv og død - og at døden var et tabuemne. I MIN... -
Der Untergang... HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej. Nogen der lige kunne kigge på denne her oversættelse. Jeg har et par problemer med at oversætte...!"Man lever sig med stor intensitet ind i livet i førerbunkeren. De grå og mørke scener, samt lydene fra russernes bombardementer over jorden, får det til at løbe koldt ned af ryggen."... -
Hjælp - Kan ikke finde det rigtige ord
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive en stil, omkring en person, som er bange for at skulle leve et liv, som der er alt ensformigt, kedeligt/uden spænding. Men jeg synes bare ikke, at jeg kan finde en rigtig idiomatisk oversættelse for det, at det er ensformigt, kedeligt/uden spænding. Jeg har oversat ... -
KIG!!
ForumindlægHej vi er tre piger fra 8. klasse og i øjeblikket har vi projektuge. Vi har valgt at have om hinduismen og hinduismens kaster.Vi har brug for nogle svar til en undersøgelse vi skal bruge.Hinduismen er en trosretning, som folk primært følger i Indien men også i andre østlige lande, i hinduismen bl... -
AT - diskussion - identitetsdannelse
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har skrevet AT om kultursammenstød i Danmark med underemnet - identitetsdannelse. Min problemformulering lyder således : Hvordan kan vi ud fra gruppesociologi forklare de muslimske unges valg af identitet? 1. Hvilke dilemmaer opstår hos de unge muslimer, når primær og sekundæ... -
Viagra for the mind?
ForumindlægSom fortsættelse af det andet indlæg vil jeg nu spørge et andet spørgsmål inden for naturtek.Er det okay at selv bestemme hvordan ens barns personlighed, udseende mm. skal være?...At vi kan forlænge vores liv så vi kan blive 110-120 år gammel?..At vi kan forbedre vores hjerne eller helt fra start... -
Engelsk grammatik (rettelse)
ForumindlægJeg skal vælge mellem et adjektiv eller et adverbium. 1. The chair is very comfortable/comfortably 2. I was sitting comfortable/comfortably 3. Their marriage seemed very happy/happily 4. They lives happy/happily ever after 5. He looked angry/angrily at med 6. You look very angry/ang... -
Tysk oversættelse - adjektivets bøjning
ForumindlægHejsa - står med denne sætning og skal blot vide om jeg har gjort det rigtigt :-) Mit nye liv i den lille by, som vi bor i nu, er ret roligt og ensformigt; men egentlig er jeg helt godt tilfreds med min nuværende tilværelse her, selvom jeg også af og til savner mine gamle venner fra dengang. ... -
Dansk til engelsk
ForumindlægNogle mennesker er temmelig overtroiske. Min mor er et af dem. Hun er forfærdelig. Hun har lykketal og lykkedage, og når en sort kat krydser hendes vej – ja, så er det sket med hende. Mor læser sit horoskop hver uge. ”Læse” er måske det forkerte ord, hun studerer det omhyggeligt. Hun er født i Lø... -
temperatur
Forumindlæghey derude, I min bog, står der at sammenhæng mellem kelvin og celsius er: T = t (K / ºC) + 273,15 K Her er T den absolutte temp. og t er temp. i celsius. Men jeg forstår ikke hvorfor der står det jeg har streget under? Hvad menes der med det? et andet spørgsmål: I det virkelig liv, ... -
Rapport
ForumindlægHej alle sammen. Jeg fik min rapport tilbage for nogle dags siden, og i teoriafsnit havde jeg anvendt en bog til at finde informationer, men jeg havde glemt at anvende det som en kilde, og dermed mener min lærer at det er afskrift. Hvad skal jeg gøre, det var altså overhovedet ikke min hensigt a... -
Rette
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at rette min oversættelse?Manden i fortællingen lever et ensformigt liv, men han kan godt lide at synge, og han drømmer om at blive operasanger. Folk forstår ham ikke. Derfor synger han kun, når han er alene. Vil han blive berømt en dag?el hombre en cuento higado un m... -
help, hist. eksamen imorgen, velfærdsstaten
ForumindlægHej.. sidder og sveder og min historie eksamen til imorgen, håber nogen er søde at hjælpe lidt. Jeg er meget usikker omkring min problemstilling, jeg har bare opstillet en. Jeg har fået udleveret mange siders forskelligt materiale, jeg har fået en beskrivelse af en families liv i 50'erne, o... -
Jeg giver matematik lektiehjælp
ForumindlægHej mit navn er Benjamin, og jeg savner for alvor nogle matematikopgaver. Matematik er mit liv, mit matematiske niveau ligger på cirka matematik b/c på gymnasiet, selv om jeg stadig går i folkeskole. Bare rolig, jeg har lavet alle opgaver i en 9. klasses bog, og keder mig i timerne fordi skolen... -
Hjælp til tyskoversættelse med personlige pronominer
ForumindlægJeg har haft en del problemer ift personlige pronominer, og sidder og skal aflevere denne oversættelse til i morgen. Det eneste jeg kan finde ud af er "den lette del", som er det første i hver sætning inden punktummet. Nogen der evt. kan hjælpe med de sidste dele af sætningerne? Sætnin... -
Iltbindingskurver
ForumindlægHar et par iltbindingskurver jeg ikke kan forklare. Der er mm Hg ud af x- aksen og % iltmætning af y. Har en hvor der er illustreret en mus, rotte, kat og ko's iltbinding. Af den kan der ses at hesten har den bedste iltmætning, herefter hunden, så rotten og til sidst musen. Hvad skyldes dette... -
UNFPA?
Forumindlæghvordan kunne jeg omformulere det her på en anden måde, sådan at jeg selv forstår det. Målene for UNFPA - at opnå universel adgang til seksuel og reproduktiv sundhed (herunder familieplanlægning), fremme af reproduktive rettigheder, reducere mødredødeligheden og hurtigere fremskridt på ICPD-d...
