Tysk
Tysk oversættelse - adjektivets bøjning
Hejsa - står med denne sætning og skal blot vide om jeg har gjort det rigtigt :-)
Mit nye liv i den lille by, som vi bor i nu, er ret roligt og ensformigt; men egentlig er jeg helt godt tilfreds med min nuværende tilværelse her, selvom jeg også af og til savner mine gamle venner fra dengang.
Oversat:
Meine neue leben in die Kleinstadt, als wir leben jetzt, ist ziemlich ruhig und einförmig; aber eigentlich bin ich ganz zufrieden mit meines aktuellen Dasein hier, obwohl ich auch ab und zu meinen alten Freunde damals vermissen.
Svar #1
13. december 2015 af Tyskfødt (Slettet)
Meine neues Leben in die der Kleinstadt, als in der wir jetzt leben jetzt, ist ziemlich ruhig und einförmig; aber eigentlich bin ich ganz zufrieden mit meinem aktuellen Dasein hier, obwohl ich auch ab und zu meinen alten Freunde von damals vermisse n.
Svar #2
13. december 2015 af Linneaalbrechtsen (Slettet)
Hvad så med denne?
Vi bor i en køn, malerisk by med velbevaret byport, middelalderlig markedsplads osv., og den ligger i et smukt bjerglandskab, hvor jeg tilbringer mange rare eftermidddagstimer, enten med min storebror eller med nogle af mine nye venner fra den lille bys eneste gymnasium, som jeg nu går i. Deroppe i de enorme bjerge ser hele landskabet fantastisk ud, næsten som på sådan et smagsløst postkort, man sender sine stakkels venner, når man er i det store udland: Stejle skråninger, mørke skove, en lille by med røde tage og nederst en blå sø med hvide sejlbåde på.
Wir leben in eine schöne, malerische Stadt mit gut erhaltene Stadttor, mittelalterliche Marktplatz und so weiter, und es liegt in einen schönen Berglandschaft, wo ich viele nette Nachmittagsstunde verbringen, entweder mit meinen älteren Bruder oder mit einigen von meinen neuen Freunde aus der kleinen Stadt einzig Gymnasium, wie ich jetzt geht in.
Svar #3
13. december 2015 af Tyskfødt (Slettet)
Wir leben in einer schönen, malerischen Stadt mit gut erhaltenem Stadttor, mittelalterlichem Marktplatz und so weiter, und es sie ( = die Stadt) liegt in einer schönen Berglandschaft, wo ich viele nette Nachmittagsstunden verbringen, entweder mit meinem älteren Bruder oder mit einigen von meinen neuen Freunden aus dem der kleinen Stadt einzigen Gymnasium der kleinen Stadt,, wie in/auf das ich jetzt gehe in.
Skriv et svar til: Tysk oversættelse - adjektivets bøjning
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.